Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pahoinpitely

Vierailija
28.08.2019 |

Haluan jo ennakkoon varoittaa, että teksti saattaa olla ajoittain hieman sekavaa. Olen vain niin järkyttynyt, että voi olla vaikeaa kirjoittaa. Yritän kuitenkin pitää tarinan melko lyhyenä ja selkeänä.

Kesän alussa olimme työkaverini ja minulle entuudestaan tuntemattoman työkaverini kaverin kanssa viihteellä. Minulla oli kerrankin lapsivapaata ja ajattelin, että olisi ihan piristävää joskus käydä myös sosiaalisissa tapahtumissa muiden aikuisten kanssa. Tämä oli virhe.

Alkuilta meni ihan kivasti. Istuimme eräässä keskustan ravintolassa ja koska alkoholinsietokykyni on lähestulkoon olematon, humalluin kohtuullisen helposti ja nopeasti. Matkamme jatkui tästä ravintolasta sitten seuraavaan ravintolaan. Joimme edelleen ja jossain kohti työkaverini kaveri poistui seurastamme. En itse muista tätä, mutta työkaverini kertoi jälkeenpäin hänen lähteneen kotiin.

Jossain kohti myöhemmin iltaa työkaverini kaveri oli sitten pyytänyt työkaveriani yöksi, koska tupakat olivat kuulemma loppuneet. Työkaverini oli viesteissä kertonut, että olen jo siinä määrin humalassa, että ei halua laskea minua yksin. Tähän tämä kaveri oli vain kommentoinut, että ihan sama mitä minulle käy.

Olimme kuitenkin lähteneet taksilla työkaverini kaverin luokse. Työkaverini oli saatellut minut nukkumaan, koska olin sammumispisteessä. Haluan tähän väliin vielä korostaa sitä, että viinapääni ei ole hyvä. Jossain kohti olin sitten oksentanut, jonka jälkeen tämä työkaverini kaveri oli menettänyt malttinsa ja riuhtonut minut hiuksista alas sängystä. Hän hakkasi päätäni lattiaan ja oli kuulemma pyytänyt poistumaan asunnosta. Olin kuulemma itkenyt ja yrittänyt nousta ylös lattialta, mutta hakkaaminen vain jatkui. Jossain kohti olin onnistunut pääsemään ylös ja puolustautumaan jollain tavalla. Työkaverini oli yrittänyt tulla tähän väliin, mutta tämä hänen kaverinsa oli heittänyt hänet lattialle. Työkaverini oli poistunut asunnosta soittamaan poliiseja.

Poliisit saapuivat paikalle ja toimittivat minut sairaalaan kuvannuksiin sekä tikattavaksi. Silmäkulmassani oli syvä haavauma, koska päätäni oltiin hakattu rappusia vasten. Pidennykset oli revitty raa’alla voimalla päästäni. Silmäni oli mustana sekä keho täynnä mustelmia ja haavoja, koska minua oli vedetty hiuksista ympäri asuntoa. Sairaalassa otettiin valokuvat vammoistani sekä täytettiin pahoinpitely-lomake. Tein asiasta rikosilmoituksen.

Työkaverini kaveri oli lähettänyt työkaverilleni uhkaavia viestejä, joissa kertoo mm. järjestävänsä minut ongelmiin, jos teen hänestä rikosilmoituksen. Hän on sanonut viestissä tekevänsä siinä tapauksessa myös minusta rikosilmoituksen. Hän on väittänyt minun ulostaneen asuntoonsa sekä nimitellyt minua. Hän on uhannut, että lapseni viedään minulta mikäli teen minkäänlaista rikosilmoitusta tai muuta. Myös uhannut järjestää minulle potkut.
Sairastan paniikkihäiriötä ja minulla on tarvittaessa rauhoittavia, jos paniikkikohtaus iskee. Kerroin ravintolassa ollessamme, että olin edellispäivänä ottanut aamulla rauhoittavan ja varmistanut apteekista saako juoda. Tämän perusteella hän nimitti minua sekakäyttäjäksi, vaikka en ikinä elämässäni ole käyttänyt lääkkeitä ja alkoholia sekaisin. Varmistin vielä apteekin neuvonnasta sinä iltana, kun viihteelle lähdin onko ok juoda alkoholi, jos on edellisenä päivänä ottanut rauhoittavan ja apteekin farmaseutin mukaan oli ok.

Sain tällä viikolla kutsun kuulusteluihin, jossa minua pyydetään osallistumaan kuulusteluihin sekä asianomistajan että epäillyn asemassa. Olen täysin sanaton ja järkyttynyt. En ymmärrä missä kohti minusta tuli tässä syyllinen. En pysty nukkumaan enkä syömään.

En edes tiedä mitä haen tällä julkaisulla, ehkä jonkinlaista vertaistukea?

Kommentit (32)

Vierailija
21/32 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Korvaako Suomessa kotivakuutus traumaattisen tapauksen jälkeisiä kriisikäyntejä psykologilla? Minä asun ulkomailla, ja vakuutukseni korvaa tuollaisia käyntejä 10 kpl tarvittaessa. En siis tiedä, että miten Suomessa on asian laita.

Vierailija
22/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä poliisiin ja kerro myös noista uhkailuviesteistä. Aina, kun idiootti alkaa uhkailemaan sua suoraan tai välillisesti kaverinsa kautta, otat yhtetyttä poliisiin. 

+ Käske työkaveria säilyttämään kaikki uhkausviestit! 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ota yhteyttä rikosuhripäivystykseen, saat sieltä tukea ja apua. 

Tuolta https://www.riku.fi/fi/etusivu/ löytyy yhteystiedot + tietoa siitä, minkälaista apua on saatavilla.

Vierailija
24/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos kaikille ihanille tarmppausviesteistä!<3

Mulla on itselläni kaikki viestit onneksi ylhäällä, oon saanut screenshotit niistä. Myös työkaverin viestit mulle, joissa kerrotaan tapahtumienkulku on mulla ylhäällä.

Mulla on tullut jotenkin sellainen olo, että mun työkaveri on vähän kuin perääntymässä sen todistamisen kanssa. Ei hän varsinaisesti ole niin sanonut, mutta mulla on jotenkin sellainen olo. Onneksi mulla on kaikki hänen lähettämänsä viestit tallessa, kuten myös mulle välitetyt uhkailuviestit pahoinpitelijältä.

Toinen asia mikä mua ahdistaa on se, että mulle soitettiin eilen tuntemattomasta numerosta kaksi kertaa putkeen klo 20:06 ja oon jo käynyt kaikki mahdolliset kauhuskenaariot läpi kuka siellä langan päässä mahdollisesti oli. Voiko lastensuojelu soittaa tuohon aikaan illasta tarvekartoitukseen? Entä poliisi?

Ap

Vierailija
25/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kaikille ihanille tarmppausviesteistä!<3

Mulla on itselläni kaikki viestit onneksi ylhäällä, oon saanut screenshotit niistä. Myös työkaverin viestit mulle, joissa kerrotaan tapahtumienkulku on mulla ylhäällä.

Mulla on tullut jotenkin sellainen olo, että mun työkaveri on vähän kuin perääntymässä sen todistamisen kanssa. Ei hän varsinaisesti ole niin sanonut, mutta mulla on jotenkin sellainen olo. Onneksi mulla on kaikki hänen lähettämänsä viestit tallessa, kuten myös mulle välitetyt uhkailuviestit pahoinpitelijältä.

Toinen asia mikä mua ahdistaa on se, että mulle soitettiin eilen tuntemattomasta numerosta kaksi kertaa putkeen klo 20:06 ja oon jo käynyt kaikki mahdolliset kauhuskenaariot läpi kuka siellä langan päässä mahdollisesti oli. Voiko lastensuojelu soittaa tuohon aikaan illasta tarvekartoitukseen? Entä poliisi?

Ap

Tsemppausviesteistä*

Ap

Vierailija
26/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikäli tämä on totta, niin sinuna ottaisin rauhallisesti. Varsinkin jos tämä työkaverin kaverin ei sinänsä tunne sinua. Jotkut ihmiset tapaavat uhkailla ja uhota hirveästi, mutta yleensä eivät tee yhtään mitään. Eli ei huolta.

Vierailija
27/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikäli tämä on totta, niin sinuna ottaisin rauhallisesti. Varsinkin jos tämä työkaverin kaverin ei sinänsä tunne sinua. Jotkut ihmiset tapaavat uhkailla ja uhota hirveästi, mutta yleensä eivät tee yhtään mitään. Eli ei huolta.

Tottakai tämä on totta. En ikinä keksisi mitään näin hullua tai valehtelisi täällä isolle joukolle anonyyminä. Tää tapaus on ihan sanoinkuvaamattoman järkyttävä ja traumatisoinut mua. En ole muuten tuon kesäkuun ensimmäisen päivän jälkeen enää uskaltanut lähteä viihteelle, alussa mulla oli myös hirveitä pelkotiloja ja nyt ne ovat taas nousseet pintaan. :(

Ap

Vierailija
28/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinusta on otettu sairaalassa alkoholitesti ja jos siltä on näyttänyt, niin huumetestikin. Eli ne on selkeinä. Jos humallut helposti, niin promillet ovat pienet. Vastasyytös on aina hyvä puolustus, eli se on ihan normaalia. Voi olla, että joudut sängyn korvaamaan.

Jos lapsilla on ollut hoitaja, niin eipä tuossa mitään seuraamuksia voi tulla. Ehkä joku sossu tarkistaa asian rutiinisti. Ja mielestäni asiaa auttaa, ettet ole mennyt kotiin lasten näkyville humalassa.

Johan tuollainen hakkaaminen on traumaattista saati siihen liittyvät kuulustelut, syytökset, oikeudenkäynnit yms. Ja se toinen tyyppi ei voi olla normaali, kun noin käyttäytyy. Se tietysti lisää pelkoa. Muista aika parantaa. Tarvitaan siihen muutakin, mutta myös aika auttaa.

Vierailija
29/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkäät täysin turhaan saamiasi lasu-uhkailuja, mikä oli uhkailijan tarkoituskin. Niistä tulee hänelle lisätuomio, jos näytät ne poliisille. Myös todistajan uhkailu on vakava rikos, josta voi tulla jopa vankeustuomio. Ehdottomasti kerro kaikki poliisille, uskoisin, että pahoinpitelijäsi saa ehdottoman tuomion. Tuossa on pahoinpitely, vapaudenriisto, uhkailua, kunnianloukkaus ja vaikka mitä rikosnimikkeitä. Luultavasti tyypillä on aiempia tuomioita, koska yritti uhata sinua, varmaan yrittää uhkauksien avulla välttyä vankilalta. 

On aika harvinaista, että uhkailijat toteuttavat uhkauksiaan, mutta varmuuden vuoksi salaa oikeudenkäynnin jälkeen kaikki tietosi, muuta toiseen asuntoon, muista salata osoitteesi maistraatin osoitepalvelusta ja salainen numero. Jos saat uhkauksia, näytä ne poliisille heti, tuomio pitenee. 

Lasuilla uhkailun voit unohtaa. Lastasi ei viedä sinulta, vaan pahoinpitelijäsi saa tuomion niin kuin kuuluukin. Hae häneltä korvausta myös terapiakuluista ja ota yhteyttä rikosuhripäivystykseen.

Vierailija
30/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pelkäät täysin turhaan saamiasi lasu-uhkailuja, mikä oli uhkailijan tarkoituskin. Niistä tulee hänelle lisätuomio, jos näytät ne poliisille. Myös todistajan uhkailu on vakava rikos, josta voi tulla jopa vankeustuomio. Ehdottomasti kerro kaikki poliisille, uskoisin, että pahoinpitelijäsi saa ehdottoman tuomion. Tuossa on pahoinpitely, vapaudenriisto, uhkailua, kunnianloukkaus ja vaikka mitä rikosnimikkeitä. Luultavasti tyypillä on aiempia tuomioita, koska yritti uhata sinua, varmaan yrittää uhkauksien avulla välttyä vankilalta. 

On aika harvinaista, että uhkailijat toteuttavat uhkauksiaan, mutta varmuuden vuoksi salaa oikeudenkäynnin jälkeen kaikki tietosi, muuta toiseen asuntoon, muista salata osoitteesi maistraatin osoitepalvelusta ja salainen numero. Jos saat uhkauksia, näytä ne poliisille heti, tuomio pitenee. 

Lasuilla uhkailun voit unohtaa. Lastasi ei viedä sinulta, vaan pahoinpitelijäsi saa tuomion niin kuin kuuluukin. Hae häneltä korvausta myös terapiakuluista ja ota yhteyttä rikosuhripäivystykseen.

Kiitos viestistä!

Pelottaa ihan hirveästi mikä sekopää hän on. En ihan oikeasti voinut koskaan kuvitella, että tuollaisia ihmisiä edes on. Nyt tiedän mitä sana sekopää tarkoittaa.

Tiedän, että kyseinen henkilö on ainakin vastustanut poliisia. En tiedä jääkö siitä rikosrekisteriä, mutta niin. Sen tiedän, että hän ei todellakaan ole millään tasolla normaali tai tasapainoinen. Työkaverini kertoi, että hänellä oli tullut ero exänsä kanssa ja oli hakannut omaa päätään sen seurauksena tiiliseinään.

Olen myös jonkin verran pettynyt työkaveriini. Hän ei ole oikein kommentoinut tätä asiaa ja mietin vain, että ehkä hän pelkää todistaa tuota tyyppiä vastaan. Toisaalta hän oli tapahtumasta viranomaisille ilmoittanut ja yhteystietonsa antanut eli ei kai ole hänen päätettävissään todistaako vai ei.

Olen varma, että tuo pahoinpitelijä ottaa sen ”sekakäyttö”-kortin esiin. Voiko siitä seurata jotain, että edellisenä päivänä olin ottanut rauhoittavan ja varmistanut vielä apteekin neuvonnasta että alkoholin juominen seuraavana päivänä on ok?

Ap

Vierailija
31/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinusta on otettu sairaalassa alkoholitesti ja jos siltä on näyttänyt, niin huumetestikin. Eli ne on selkeinä. Jos humallut helposti, niin promillet ovat pienet. Vastasyytös on aina hyvä puolustus, eli se on ihan normaalia. Voi olla, että joudut sängyn korvaamaan.

Jos lapsilla on ollut hoitaja, niin eipä tuossa mitään seuraamuksia voi tulla. Ehkä joku sossu tarkistaa asian rutiinisti. Ja mielestäni asiaa auttaa, ettet ole mennyt kotiin lasten näkyville humalassa.

Johan tuollainen hakkaaminen on traumaattista saati siihen liittyvät kuulustelut, syytökset, oikeudenkäynnit yms. Ja se toinen tyyppi ei voi olla normaali, kun noin käyttäytyy. Se tietysti lisää pelkoa. Muista aika parantaa. Tarvitaan siihen muutakin, mutta myös aika auttaa.

Niin totta!

En kyllä muista sitä alkoholitestiä, mutta uskoakseni se on otettu ja mikäli huumetestaus on tehty niin sekin on äärimmäisen hyvä asia. Lapsi oli isoisällään hoidossa tuolloin sovitusti.

Juon todella harvoin ja tuon tapahtuman jälkeen en enää ollenkaan. En koskaan missään tilanteessa sallisi lapseni nähdä minua humaltuneena.

Ehdin jo hieman unohtaa asiaa, kunnes kuulusteluihin tuli kutsu. Nyt pelkään ihan älyttömästi ja ahdistaa.

Ap

Vierailija
32/32 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voiko siitä seurata jotain, että edellisenä päivänä olin ottanut rauhoittavan ja varmistanut vielä apteekin neuvonnasta että alkoholin juominen seuraavana päivänä on ok?

Ei todellakaan voi. Jos olisit sekakäyttäjä, kyllä se näkyisi päällepäin. Tuon uhkailun tarkoituksena on vain pelotella sinua olla viemättä asiaa eteenpäin. Ja mitäpä luulet, uskooko kukaan tuollaisen ihmisen suusta tullutta väitettä, että olet sekakäyttäjä? Tyyppi pahoinpitelee sinut pahasti ja uhkailee vielä päälle, kukaan ei sellaista ihmistä ota enää todesta kaiken tuon jälkeen.

Koska asia sinua selvästi vaivaa, olet siitä useampaan kertaan kysynyt ja sinulle on vakuttettu ettei mitään seurauksia tuollaisesta tule, suosittelen soittamaan sinne rikosuhripäivystykseen. Tarvitset nyt jotakin keskusteluapua, jonka kanssa voit käydä kaikki asiat läpi. Rikosuhripäivystykseen voi soittaa nimettömänä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän kahdeksan