Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

miksi en kehity

cutekei
28.08.2019 |

Oon harrastanu sulkapalloa jo noin kuukauden aina vähintään 2 kertaa viikossa ja mahtavalla motivaatiolla. Mutta silti lähiaikoina olen alkanut huomata, että en kehity siinä yhtään. Joka kerta kun pelaa lyön aina ohi jaa en kerkeä juosta pallon alle ja luulin sen johtuvan jännityksestä siihen, että osunko palloon. Toisaalta se myös johtuikin siitä ja sitten en enää jännittänyt ja silti pallo menee aina ohi, ja tuntuu kuin en olisi kehittynyt yhtään alkupisteestä. Olen harkinnut jo vähän aikaa harrastuksen lopettamista tai tauon pitämistä. Voisiko joku kertoa, miksi en kehity (tai ainaki tuntuu siltä)

Kommentit (5)

Vierailija
1/5 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä sulla ei vaan ole lahjakkuutta siihen?

Vierailija
2/5 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän varmasti joku oikea sulkapallovalmentaja osaisi vastata paremmin - mutta tulee mieleen, että kuukausi ei vielä ole kovin pitkä aika oppia mitään. Eli ei vielä kannata heittää hohtimia kaivoon :-)

Yksi mitä itse muistan tennistunneilta oli, että ihan aluksi harjoiteltiin ihan vaan palloon osumista mailalla, pomputtelemalla pehmopalloa. Sulkapallolla pystyy tekemään ihan samalla lailla. Pidät mailaa vaakatasossa, pistät pallon mailan lavan päälle, heität pallon pystysuoraan ylös (jossa se käännähtää nopeasti kärki alaspäin), pompautat pallon takaisin ylös, ja jatkat toistoja. Jossain vaiheessa voit alkaa kääntää mailan lavan ylösalaisin sillä välin kun pallon ilmassa, ja pompauttaa rystypuolella.

Sit tulee mieleen vielä, että mailan hinta korreloi aika paljon mailan painon kanssa. Halvat mailat tuppaavat olemaan keulapainoisia, ja muutenkin raskaita mikä tekee niistä hidasliikkeisiä.

Liikkuminen varmaan paranee myös pelaamalla. "Pallosilmä" kehittyy pikkuhiljaa. Ja mitä aikaisemmin huomaa minne pallo suunnilleen tulee lentämään, sitä enemmän sinulle jää aikaa liikkua oikealle paikkaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/5 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden olet harrastanut!!!

Palataan asiaan vuoden kuluttua, ehkä silloin on selvää edistymistä tapahtunut.

Kyllä minäkin ostin kitaran, mutta kun en varttitunnissa oppinut soittamaan, se jäi nurkkaan pölyttymään.

Vierailija
4/5 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

kiitos! Tuli jotenki paljon varmempi olo ja tuntuu jotenki taas itsevarmalta niinku sillon alussa.

Vierailija
5/5 |
29.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuukauden :D Eihän siinä ajassa mitään oikein opi vielä. Vähän sama kuin jos sanoisin, että olen aloittanut kuukausi sitten pianonsoiton mutta ei tämä vieläkään oikein suju. Ei suju joo kun esim. liikkeiden koordinaation harjoittelu vie aikaa, kun hermosto sopeutuu. Sama pätee sulkapalloon.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi viisi