Onko täällä pitkäaikaistyöttömiä jotka hiljattain työllistyneet?
Onnea! Teitkö jotain toisin vai oliko vain vihdoin työnantaja jolla oli töitä ja halu palkata?
Kommentit (18)
Täällä yksi. En tehnyt mitään toisin. Minulla vaan kävi tuuri. Juuri minun kaltaiselle osaajalle löytyi viimeinkin käyttöä. Minulla ei ole mitään erityisosaamista, mutta sille osaamisyhdistelmälle, mikä minulla on, löytyi tarvetta. Tämän uuden työn kautta saan myös paljon uutta osaamista. Minä olen esimerkki, että kaikilla on toivoa.
Vierailija kirjoitti:
Täällä yksi. En tehnyt mitään toisin. Minulla vaan kävi tuuri. Juuri minun kaltaiselle osaajalle löytyi viimeinkin käyttöä. Minulla ei ole mitään erityisosaamista, mutta sille osaamisyhdistelmälle, mikä minulla on, löytyi tarvetta. Tämän uuden työn kautta saan myös paljon uutta osaamista. Minä olen esimerkki, että kaikilla on toivoa.
Onnittelut!
Liiton päivät kulutin loppuun taloni remontissa. Joulukuussa aloitin työt uudelleen.
Siivoukseen pääsin pitkän työttömyyden jälkeen aikoja sitten.
Vierailija kirjoitti:
Liiton päivät kulutin loppuun taloni remontissa. Joulukuussa aloitin työt uudelleen.
Ei kai sillä vielä pitkäaikatyöttömäksi pääse?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 500 päivää ansiosidonnaisella niin eikö se ole jo pitkä aika? Nuo päivät on käytetty vähän yli kahdessa vuodessa ja kaksi vuotta työttömänä ollut on jo pitkäaikaistyötön.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pitkäaikaistyöttömäksi katsotaan vuoden päivät työttömänä ollut.
Olen itse pitkäaikaistyötön, jolla ei ole mitään mahdollisuuksia työllistyä yhtään mihinkään. Kärsin monista ongelmista ja rajoitteita löytyy.Olen toki käynyt lukion jälkeen kaksi koulua ja kaksi tutkintoa suorittanut ammatillinen perustutkinto ja AMK, mutta en varsinaisesti osaa mitään. Olisi varmaan pitänyt opiskella lähihoitajaksi. Olisin halunnut opiskella sosiaalipolitiikkaa tai sosiaalityötä yliopistossa, mutta yliopistoon en koskaan päässyt. Odotan nykyään eläkkeelle pääsyä. Kai joskus eläkkeelle lopulta edes säälistä pääsen.
EN edes odota enää työllistyväni. Lähettelen noita hakemuksia eläkeikään asti ja hoidan asiat niin ettei mene sukset ristiin viranomaisen kanssa. Menee se elämä näinkin.
Ihan hiljattain en ole työllistynyt vaan pian kaksi vuotta sitten. Sitä edelsi neljän vuoden työttömyys, jota ennen opiskelin uuden ammatin. Työhakemuksia lähettelin satoja, kolmeen työhaastatteluun pääsin neljän vuoden aikana ja viimein tärppäsi. Vieläkin on epäusko että näin todella kävi, pääsin vakituiseen työhön ja työpaikka on ehdottomasti paras missä olen koskaan aiemmin ollut. Ikää nyt 55 vuotta. Tsemppiä kaikille työttömille, älkää luopuko toivosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos on 500 päivää ansiosidonnaisella niin eikö se ole jo pitkä aika? Nuo päivät on käytetty vähän yli kahdessa vuodessa ja kaksi vuotta työttömänä ollut on jo pitkäaikaistyötön.
500:sta aamusta käytetty noin 1/2 ja kivasti on mennyt, pientä remonttia ja puuhastelua, uunin lämmittämistä, mökillä pitäisi käydä moottorisahaa huudattamassa jne. Ei tässä nyt jouda ansiotöihin kun omat "työt" ovat ensin jonossa. Ja parasta tässä on tämä kiireettömyys, saa aamulla nukkua just niin pitkään kuin nukuttaa, juoda aamukahvi ja lukea aamulehti rauhassa.
Uusi ehkä vielä joskus töihin kurssi kuulostaa kiinnostavalta. Verkossa anonyymina voi pohtia että voisiko joskus jaksaa palata, mitä ajatuksia se herättää, osaanko olla oikein, tai miltä se työ edes tuntuisi, uskaltaisinko vaikka en ole koskaan ollut.
Mielenterveyden keskusliiton.
Uskon, että häviän aina hakemusten kilpailussa pidemmän työttömyysjakson takia. En tiedä oikein mitä asialle voisi tehdä. Taitaa olla pelkkää hyväntekeväisyyttä, mikäli palkkaavat muun kuin nuoren vastavalmistuneen, työpaikkaa vaihtavat, tai tutun sukulaisen.
Olin pitkäaikaistyötön. menin kouluun ja työllistyin työssäoppimispaikan kautta, irtisanouduin menin kouluun ja työllistyin työssäoppimispaikan kautta ja nyt hiljattain irtisanouduin ja aion taas hakea kouluun.
3 vuoden työttömyyden jälkeen sain vuoden palkkatukityön. Nyt ansiosidonnaisella. Ikää alkaa olla nyt sen verran ettei tahdo enää palkkatuellakaan kelvata. Tuon 3 vuotta tarjosin itseäni myös palkattomiin työkokeiluihin. Vain 1 oli halukas ottamaan, sen lisäksi 2 vaivautui vastaamaan ettei ole nyt tarvetta. Työmarkkinoilla on työnantajan markkinat. Mistään työvoimapulasta ihan turha selitellä.
En ole työllistynyt - ei ole ollut edes lähellä - mutta kohta olisi pakko. Säästöt hupenevat, vuokra nousee, ruoka kallistuu ja asumistuki pienenee. Ilman työtä minun olisi pakko luopua nykyisestä asunnostani ja muuttaa kaupungin laidalle juoppojen seuraksi kaupungin vuokrakasarmeihin. Siihen en suostu. Se on siis joko työllistyminen, lottovoitto tai no, kyllä te tiedätte.
nost