Ärsyttääkö teitä muita tummahiuksisia tämä?
Persut on nyt saaneet noihin rikosuutisiin kommentoidessaan sellaisen keskustelukulttuurin aikaan että kaikkien yhtään tummahiuksisten etnistä suomalaisuutta heti epäillään.
Mulla ainakin on tummat hiukset ja sukuni on 100% suomalainen.
Jos meikä joutuis lehteen niin kai niille tarvis koko sukuhistoria leväyttää 1600-luvulta alkaen jotta todistaa ettei ole edes yhden yhtä romania koko suvussa.
Millä oikeudella meitä tummahiuksisia on alettu tuolleen jahdata etnisyydestä?
Kommentit (75)
Eikö se ole vain kunnia ja hieno asia jos luullaan muuksi kuin suomalaiseksi persuksi? Olisit ylpeä ap. kun sinua voidaan pitää parempana ihmisenä.
Persut epäilee jokaista rikoksen tekijää ihan siitä syystä, kun vastuullinen media tekee aivan kaikkensa ettei etnisen tekijän etnisyys paljastuisi. Siitä on siksi syntynyt noidankehä, että aivan kaikkea kannattaa epäillä, sillä se usein on oikein. Jos tekijäst sanotaan hänen olevan suomalainen, niin sitä suuremmalla syyllä. Erittäin usein se tarkoittaa siis suomen kansalaisuuden saanutta etnistä tekijää.
Itseppä media on tämän sopan keittänyt.
Vierailija kirjoitti:
Milloin meinasitte persuttelijat kertoa mitä pahaa siinä on jos luullaan ulkomaalaiseksi?
Oletteko kuitenkin ehkä vähän etnonationalisteja, mutta ette kehtaa myöntää?
Tämä. AP on niin hölmö että ei edes tajua että lataa näkyville tuutin täydeltä OMIA ennakkoluulojaan :) Klassinen projisointi.
Itse olisin onnellinen, jos en näyttäisi suomalaiselta. Mulla on kaikki rumat tyypilliset suomalaispiirteet eli ällöttävä taikinanaama, pieni nenä, pienet silmät, isot ällöttävät utareet ja iso leveä pérse. Siitä olen tyytyväinen, että en ole lyhyt persjalka vaan 167cm.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin meinasitte persuttelijat kertoa mitä pahaa siinä on jos luullaan ulkomaalaiseksi?
Tämä. AP on niin hölmö että ei edes tajua että lataa näkyville tuutin täydeltä OMIA ennakkoluulojaan :) Klassinen projisointi.
On ollut kyllä hiljaista ja ei mitään vastausta kuulu tuohon kysymykseeni. Kissako kielen vei?
Minun äiti on saamelainen ja sitä perua mulla on musta tukka ja vinot silmät, joista liikkuva luomi ei näy silmän ollessa auki (eli sellaiset mongolisilmät). Onhan se hassua joskus että minulle puhutaan englantia Suomessa, kun piirteeni ovat sentään maan alkuperäisväestöltä... Ulkomailla usein on oletettu että minulla toinen vanhempi on aasialainen ja toinen valkoihoinen eurooppalainen tai amerikkalainen.
No silloin jytkyvuonna mulle tultiin eka kertaa kadulla sanomaan, että saisin painua sinne mistä olen tullutkin. Ihan lähellä paikkaa, jossa olen syntynyt :D Sen jälkeen on näitä tullut useampikin eri muodoissaan.
Jännä, kun ulkomailla turistikrääsän myyjät osaa kyllä heti sanoa meikäläiselle ne muutamat suomeksi osaamansa sanat, mutta täällä kotimaassa puhutaan englantia tai yritetään vähä-älyisellä örinällä ajaa pois maasta sillä perusteella että mulla on tummat silmät ja hiukset ja paras meikkivoiteen sävy ei ole se aivan vitivalkoisin.
Vierailija kirjoitti:
Itse olisin onnellinen, jos en näyttäisi suomalaiselta. Mulla on kaikki rumat tyypilliset suomalaispiirteet eli ällöttävä taikinanaama, pieni nenä, pienet silmät, isot ällöttävät utareet ja iso leveä pérse. Siitä olen tyytyväinen, että en ole lyhyt persjalka vaan 167cm.
Taikinanaana ja leveä perse johtuvat ruokavaliosta, ei geeneistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ala persujen takia vaalentaa tummanruskeita hiuksiani, sanotaanko näin.
Eipä kukaan persu moista ole vaatimassakaan. AP:n juttu on älyttömyydessään omaa luokkaansa.
No ei mutta kyllä tässä tummahiuksisena ja tummasilmäisenä alkaa vähän ahdistaa kun viime päivien uutisista tehdään etnistä profilointia hiusten värin perusteella ja siitä päätellään syitä tapahtumiin. Vaikka henkilöt ovat valtakulttuurin edustajia.
Eri
Miksi ahdistaa jos luullaan ulkomaalaiseksi? Oletko rasisti?
No esimerkiksi siksi että osa kansaa vaikuttaa pitävän minun näköisiäni rikollisina automaattisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko pois, ei mun kohdalla. Olen 167/52 eli tästä ei paljoa laihemmaksi kannata laihduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Usko pois, ei mun kohdalla. Olen 167/52 eli tästä ei paljoa laihemmaksi kannata laihduttaa.
Kuva tai ei tapahtunut
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leveä perse johtuu leveästä lantiosta. Monilla läskeilläkään ei ole leveää persettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina. Perse voi olla leveä luustollisista syistä vaikka olisi hoikkakin. Esim. mulla on sellainen ruma ylhäältä asti leveä "neliöperse", eikä asialle voi oikein mitään koska leveyden aiheuttaa töröttävät isot luut lantiossa.
Samoin on taikinanaama, eli naaman muodot pehmeän pyöreät, luusto tosi siro ja sitten aika paljon rasvaa poskissa ja esim. silmäluomissa, vaikka olen muuten hoikka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eipä kukaan persu moista ole vaatimassakaan. AP:n juttu on älyttömyydessään omaa luokkaansa.
No ei mutta kyllä tässä tummahiuksisena ja tummasilmäisenä alkaa vähän ahdistaa kun viime päivien uutisista tehdään etnistä profilointia hiusten värin perusteella ja siitä päätellään syitä tapahtumiin. Vaikka henkilöt ovat valtakulttuurin edustajia.
Eri
No esimerkiksi siksi että osa kansaa vaikuttaa pitävän minun näköisiäni rikollisina automaattisesti.
Huomattavan suuri osa tietyn näköisistä ihmisistä nyt vaan on rikollisia, lähes automaattisesti ja kenenkään erikseen pitämättä. Lähde: Oikeuspoliittinen Tutkimuslaitos. Se ei ole persujen keksintö.
No mitähän meidän rikollisten näköisten nyt pitäisi tehdä, että meitä kohdeltaisiin tasaveroisina esim. työhaastatteluissa. Ajaa pää kaljuksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eri
Huomattavan suuri osa tietyn näköisistä ihmisistä nyt vaan on rikollisia, lähes automaattisesti ja kenenkään erikseen pitämättä. Lähde: Oikeuspoliittinen Tutkimuslaitos. Se ei ole persujen keksintö.
Tavallisista suomalaisista joilla on tummat hiukset ja silmät?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei aina. Perse voi olla leveä luustollisista syistä vaikka olisi hoikkakin. Esim. mulla on sellainen ruma ylhäältä asti leveä "neliöperse", eikä asialle voi oikein mitään koska leveyden aiheuttaa töröttävät isot luut lantiossa.
Samoin on taikinanaama, eli naaman muodot pehmeän pyöreät, luusto tosi siro ja sitten aika paljon rasvaa poskissa ja esim. silmäluomissa, vaikka olen muuten hoikka.
Toki voi olla luuston takia leveä, mutta sitä on vähän kaikissa maissa, koska leveä lantio helpottaa synnytystä. Suomalaisilla on kyllä kasvojen luut leveät verrattuna esim venäläisiin tai ruotsalaisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minua haukuttiin lapsena vinosilmäksi. Useilla suomalaisilla on tämmöset silmät. Tukkani on myös tosi tumma.
Vaaleanvihreät silti silmät väriltään. Ja iho on kalpea (en viihdy auringossa, alan vain punottamaan).. että kai minussa näkyy vähän niitä ensimmäisten suomalaisten, eli oikeiden suomalaisten aasialaisia geenejä.. oon semmonen karjalainen viikinki mongoli varmaan geeneiltäni.
Täytyy joskus teettää sellanen dna testi... kiinnostaa kyllä kovasti mitä kaikkea tämän pärstän takaa löytyy.Uralilaisten kansojen vinotsilmät ovat kehittyneet itsenäisesti ennen mongooli invaasiota.
mistä tiedät. Tai voihan se olla, yleensä kaikkialla pohjoisilla kansoilla on pienet kissan silmät. Johtuu varmaan kylmyydestä ja viimasta, silmien ei ole järkevää olla mollukkamaiset kuin sammakolla. Pallosilmäisiä löytyy etelämmästä.
Kauneimmat ihmisethän ovat eri maiden geenien sekoituksia, eikös se noissa missikisoissakin näy. Monta missiä jo valittu, jotka ei ole mitenkään perinteisiä suomalaisen näköisiä. Parempi vaan kun on kansainvälisen tason ulkonäkö. P s ajatuksista en tiedä, miksi ne geenit heille on niin tärkeitä mutta jotain sairastahan siinä on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toki voi olla luuston takia leveä, mutta sitä on vähän kaikissa maissa, koska leveä lantio helpottaa synnytystä. Suomalaisilla on kyllä kasvojen luut leveät verrattuna esim venäläisiin tai ruotsalaisiin.
joku vuosi sitten luki jossain tiedejulkasussa, että suomalaisilla on maailman isoimmat päät.
Ja en epäile ollenkaan, itselläni kin on, ei meinaa mitkään lätsät mahtua.