Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä teen, kun turvallisuussäännöistä pyydetään toistuvasti joustamaan työpaikalla?

Vierailija
28.08.2019 |

Olen töissä paikassa, jossa käy arvovaltaisia henkilöitä - mm. ulkomaisia ja kotimaisia henkilöitä turvamiesten kanssa. Meillä on joka ikinen ovi lukossa ja tiukat ohjeet siitä, keitä mistäkin ovesta saa päästää sisälle.

No, jatkuvasti tulee minulle tuntemattomia ihmisiä sanomaan, että pitäisi päästä siihen ja siihen huoneeseen tai päästä läpi joistain porteista. Päästän, jos minulle on etukäteen ilmoitettu, keitä on tulossa ja heillä pitäisi aina olla kulkuluvat mukana. En ole avannut ovia ihmisille, joista minulle ei ole ilmoitettu tai joilla ei niitä pakollisia kulkulupia ole.

Esimieheni on tullut jo kolme kertaa sättimään minua siitä, etten ole tolvana päästänyt jotain Girginistanin pääministerin delegaatiota johonkin neuvotteluhuoneeseen, vaikkei vierailusta ole informoitu tai niitä kulkulupia ei ole.

Mitä ihmettä minun pitäisi tehdä? Olen aulatyöntekijä ja minut on nimenomaan palkattu tähän avaamaan niitä ovia vain ja ainoastaan luvan saaneille. Ja nyt saan moitteita siitä, etten päästä ihmisiä läpi.

Olen 22v ja ollut töissä vasta kolme viikkoa. Alan olla ihan hajalla, kun en näinkään yksinkertaisesta työstä näytä selviävän!!

Kommentit (12)

Vierailija
1/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Urpo esimies. Huolehtikoot luvat kuntoon niille joiden pitää päästä. Hoitaako muuten hommansa vai onko just niitä 'kun minä vaan aina eikä ikinä muut'-tyyppejä?

Vierailija
2/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Urpo esimies. Huolehtikoot luvat kuntoon niille joiden pitää päästä. Hoitaako muuten hommansa vai onko just niitä 'kun minä vaan aina eikä ikinä muut'-tyyppejä?

Olen ekassa kunnon työpaikassani, enkä halua joutua heti vaikeuksiin. Ottaa vaan niin päähän, että tällainen yksinkertainen tehtävä osoittautuu ihan mahdottomaksi. Mitä jos päästänkin jonkun oikeasti vahingollisen ihmisen läpi, koska pelkään esimieheni moitteita? Syyhän on aina minun, jos talossa liikkuu asiattomia ihmisiä.

Pitäisikö minun jotenkin tietää kaikkien maiden merkkihenkilöt ja suuryritysten johtajat ja ymmärtää, että ne menevät näiden turvallisuusmääräysten edelle? Kuinka moni edes tietää vaikka jonkun Pfizerin toimitusjohtajan (esimerkki, ei tietääkseni ole ollut meillä) tai Sonyn? Tai vaikka Philipsin? Tai miltä näyttää jonkun Etelä-Amerikan pikkuvaltion valtionpäämies??

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kysyt esimieheltäsi, mitä sinun on tehtävä, kun Girginistanin pääministeri seurueineen tulee ovelle ilman ennakkoilmoitusta ja tarvittavia lupia.

Sinun esimiehesi on yksiselitteisesti väärässä. Jollei asia selviä hänen kanssaan, sinun on otettava yhteyttä hänen esimieheensä. Sinut on nimittäin perehdytetty väärin ja esimies vaarantaa sekä sinun että organisaation turvallisuuden

Vierailija
4/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juttelepa firman luottamusmiehen kanssa tilanteesta.

Vierailija
5/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot pomolle, että et voi ottaa vastuuta siitä, että joku väittääkin olevansa Girgistanin pääministeri seurueineen, mutta ovatkin joitain aivan muita. 

Vierailija
6/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen ekassa kunnon työpaikassani, enkä halua joutua heti vaikeuksiin. Ottaa vaan niin päähän, että tällainen yksinkertainen tehtävä osoittautuu ihan mahdottomaksi. Mitä jos päästänkin jonkun oikeasti vahingollisen ihmisen läpi, koska pelkään esimieheni moitteita? Syyhän on aina minun, jos talossa liikkuu asiattomia ihmisiä.

Pitäisikö minun jotenkin tietää kaikkien maiden merkkihenkilöt ja suuryritysten johtajat ja ymmärtää, että ne menevät näiden turvallisuusmääräysten edelle? Kuinka moni edes tietää vaikka jonkun Pfizerin toimitusjohtajan (esimerkki, ei tietääkseni ole ollut meillä) tai Sonyn? Tai vaikka Philipsin? Tai miltä näyttää jonkun Etelä-Amerikan pikkuvaltion valtionpäämies??

ap

Hei, nyt asiaan siellä. Ilman asianmukaisia lupia ei ovesta kuljeta. Sinun asiasi ei ole tuntea sisäänpyrkijöitä - sinä tarkistat papereita ja painelet ovinappia.

Jollet saa tuota asiaa selväksi itsellesi ja esimiehellesi, et tosiaan ole valmis aulapalvelutehtäviin.

Nro 3

Vierailija
7/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankit vielä kerran tarkat säännöt miten tulee toimia.

Turvallisuussäännöksiä on jokaisessa työpaikassa noudatettava.  Sinun tulee rohkeasti keskustella asiasta esimiehesi kanssa.

Olet vielä uusi työpaikassa, kyllä se siitä lähtee menemään, kun opit työt, kaikissa työpaikoissa on tietenkin myös omia "sisäisiä" sääntöjä, jotka eivät ole virallisia.

Esimiehesi ei käsitä, että olet uusi työntekijä, etkä voi vielä osata hommaa täydellisesti, kaikilla on työpaikoissa ns. sisäänajovaihe, jolloin työtä opetellaan.

Vierailija
8/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esimies on vastuussa, kun hän ohjeistaa sinut toimimaan vastoin yrityksen kirjallisia, johtoryhmän vahvistamia turvallisuussääntöjä.

Sinuna varmistaisin aina, että esimiehesi antaa tällaiset ohjeet kirjallisesti. Cover your ass, ja tee kuten isot herrat haluavat.

Mikäli esimiehesi ei ole yrityksen turvallisuuspäällikkö, kysy turvallisuuspäälliköltä, miten sinun kuuluu toimia kuvaamissasi tilanteissa.

Vierailija
9/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa muuten tutulta. Olin vuosia sitten erään yrityksen aulassa ja kaikille etukäteen ilmoittamattomille vieraille olisi pitänyt löytyä nimelliset vierailijakortit, kukaan ei vaivautunut kertomaan minulle omaa nimeään tai edes ketä oli tulossa tapaamaan, ja talon kulkulätkiä olisi pitänyt vain jaella satunnaisille vieraille, kun isäntä ei jaksanut tulla hakemasn vierasta aulasta. Jaksoin tosin sillä, että nuo pällit olivat asiakkaita, oman työnantajan ohjeistus oli selvä (ja tiukka).

Eli esimieheen yhteyttä, et ole ajatustenlukija eikä kenenkään voi olettaa tuntevan kaikkis! Ja vaikka tuntisitkun, mistä voit tietää että henkilö josta ei ole ilmoitettu etukäteen, on oikealla asialla?

Vierailija
10/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuulostaa muuten tutulta. Olin vuosia sitten erään yrityksen aulassa ja kaikille etukäteen ilmoittamattomille vieraille olisi pitänyt löytyä nimelliset vierailijakortit, kukaan ei vaivautunut kertomaan minulle omaa nimeään tai edes ketä oli tulossa tapaamaan, ja talon kulkulätkiä olisi pitänyt vain jaella satunnaisille vieraille, kun isäntä ei jaksanut tulla hakemasn vierasta aulasta. Jaksoin tosin sillä, että nuo pällit olivat asiakkaita, oman työnantajan ohjeistus oli selvä (ja tiukka).

Eli esimieheen yhteyttä, et ole ajatustenlukija eikä kenenkään voi olettaa tuntevan kaikkis! Ja vaikka tuntisitkun, mistä voit tietää että henkilö josta ei ole ilmoitettu etukäteen, on oikealla asialla?

Just näin. Se Girgistanin pääministeri voi väittää olevansa tulossa tapaamiseen, jota ei oikeasti olekaan.

Tästähän teki jotkut toimittajan testin. Olivat pukeneet päälleen jonkun heijastinliivin ja napanneet tikkaat kainaloon, ja niin vain oli heille ovet avattu vaikka mihin yrityksiin ja virastoihin. Ei näin...

Vierailija
11/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset
Vierailija
12/12 |
28.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sanot sille delegaatiolle ystävällisesti, että hetkinen, pyydän esimiehen paikalle. Ja sitten soitat pomolle ja sanot, että täällä on delegaatio vailla lupalappuja, sinulla ei ole ohjeen mukaan lupaa päästää heitä eteenpäin. Miten toimitaan? Jos pomo antaa luvan, vastuu on siirtynyt sinulta pois.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi neljä