Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos sinut todetaan hedelmättömäksi

Vierailija
27.08.2019 |

kuinka tärkeänä pidät, että yhteiskunnan on annettava hoitoa saadaksesi lapsen?

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainaki pukkaan maailmaan niin monta lasta kun haluan, kiinan yms kehitysmaiden ongelmat ei ole minun ongelmiani

Vierailija
22/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhteiskunnan ei kuulu maksaa. Eli kaikki suomalaiset osallistuisivat siihen että muut saa lapsia? Just...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omasta kokemuksesta voin kertoa, että olen hirveän onnellinen, kun lapsettomuudesta kärsivät voivat saada hoitoa. Itsellä vaikea endometrioosi, joka on tehnyt sellaista tuhoa, etten voi lapsia lähes 100% varmuudella luomusti saada. Ennen kun hoidot voitiin aloittaa, piti tehdä leikkaus yms muut pistoshoidot. Nyt olen onnellinen 1 lapsen äiti.

Vierailija
24/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi "vaihtoehdoksi" aina ehdotetaan adoptiota? Adoptiolapset ovat jo usein taaperoiän ohittaneita, ulkomaisia (suomalaisia hyvin vähän jos ollenkaan) ja monella lisäksi erilaisia ongelmia (mt, fyysiset, yms). Vaikka ajatuksena se on jalo niin siinä on paljon enemmän ongelmia kuin hedelmöityshoidoissa.

Ja adoptio on hankala saada, ei ole mikään naps juttu.

Mietin, että jos on lapsirakas perhe, mikseivät ota sijoituslapsia? Niillähän on pulaa sijoituspaikoista. Miksi lapsen pitää olla ”oma”?

Jos rakastaa lapsia, voi rakastaa niitä väliaikaisestikin.

Jos ehdottomasti haluaisin lapsen ja en voisi saada lasta, eikä adoptio olisi mahdollinen, menisin vapaaehtoistyöhön kehitysmaahan.

Vierailija
25/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Henkilökohtaisesti olisin vain iloinen ja huojentunut, jos todettaisiin varmuudella hedelmättömäksi, mutta periaatteessa ymmärrän kyllä lapsia haluavien parien osalta. Hedelmöityshoidot on kuitenkin aika kalliita ja adoptio raskas ja hankalakin prosessi.

Tosin mielestäni ensisijaisesti näille pareille tulisi tarjota mahdollisuutta adoptioon. Yleensä hedelmättömyydelle on - näin biologin näkökulmasta - syy.

Syy voi olla vaikkapa sairastettu tulehdus. Mitä sitten?

Vierailija
26/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt kun Suomen väestö alkaa pienentyä ja lapsia syntyy joka vuosi vähemmän, yhteiskunnan kannattaisi nimenomaan antaa kaikille halukkaille hedelmöityshoitoja. Hoidoista syntyvät lapset tulevat kattamaan hoitoihin menevät kulut moninkertaisesti verotuloina myöhemmin.

Vierailija
27/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä hoitaa. Se on luonnonvalinta joka on suhun "virheen" tehnyt. Olen siis hedelmätön itsekin. Maailma on ylikansoitettu ja Kiina yms on pullollaan hylättyjä lapsia. Eikö siis olisi fiksumpaa adoptoida? Ei tarvii kärsiä synnytystäkään ja mies tykkää kun pimppa on pinkeenä :D

Ensinnäkin, syntyvyys on jo kääntynyt tai kääntymässä laskuun lähes kaikkialla, ja samalla yhä harvempi valtio on halukas luovuttamaan lapsiaan adoptioon ulkomaille.

Toiseksi, on moraalisesti väärin viedä lapsi pois omasta kulttuuri- ja kielipiiristään.

Kolmanneksi, se tulee lähes yhtä kalliiksi kuin hedelmöityshoidotkin, riippuen mitä hoitoja joutuu käymään.

Ja neljänneksi, seula on ihan järjettömän tiukka. Me esim. emme olisi kelvanneet adoptiovanhemmiksi. Nyt meillä on kaksi ihanaa hedelmöityshoidoilla aikaansaatua lasta (ilman sentinkään Kela-korvausta).

Vierailija
28/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei pidä hoitaa. Se on luonnonvalinta joka on suhun "virheen" tehnyt. Olen siis hedelmätön itsekin. Maailma on ylikansoitettu ja Kiina yms on pullollaan hylättyjä lapsia. Eikö siis olisi fiksumpaa adoptoida? Ei tarvii kärsiä synnytystäkään ja mies tykkää kun pimppa on pinkeenä :D

Ensinnäkin, syntyvyys on jo kääntynyt tai kääntymässä laskuun lähes kaikkialla, ja samalla yhä harvempi valtio on halukas luovuttamaan lapsiaan adoptioon ulkomaille.

Toiseksi, on moraalisesti väärin viedä lapsi pois omasta kulttuuri- ja kielipiiristään.

Kolmanneksi, se tulee lähes yhtä kalliiksi kuin hedelmöityshoidotkin, riippuen mitä hoitoja joutuu käymään.

Ja neljänneksi, seula on ihan järjettömän tiukka. Me esim. emme olisi kelvanneet adoptiovanhemmiksi. Nyt meillä on kaksi ihanaa hedelmöityshoidoilla aikaansaatua lasta (ilman sentinkään Kela-korvausta).

Tuota kohtaa en allekirjoita, että olisi moraalisesti väärin viedä lapsi pois omasta kulttuuristaan. Pääsääntöisesti adoptioon annettavat lapset ovat hyvin köyhistä oloista, perheellä ei ole varaa ruokkia lapsia.

Suomessa heillä on hyvät olot: ruokaa ja saavat tarvittaesssa sairaanhoitoa.

Jos asuisin kehitysmaassa ja köyhyyttä ja lapsia olisi paljon, antaisin varmasti itsekin osan lapsista adoptioon.

Vierailija
29/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syntyvyyden lasku on hyvä asia. Vai onko elämän tarkoitus stereotyyppisesti tämä : synnyt ja kasvaessasi saat "oikeat" normit kuinka täällä kuuluu elää. Jos elät toisin, tulet kokemaan nahoissasi kuinka elämäntapasi on väärä. Eli todennäköisimmin manipuloidut siihen että opiskelu, työpaikka, avioliitto, lapsia, riitelyä, avioero, kuolema. Tämä siirtyy sukupolvelta toiselle,siihen asti kunnes aurinko posahtaa ja maapallo tuhoutuu. Ja siitä huolimatta on siis HYVIN tärkeää saada niitä lapsia...

Vierailija
30/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi "vaihtoehdoksi" aina ehdotetaan adoptiota? Adoptiolapset ovat jo usein taaperoiän ohittaneita, ulkomaisia (suomalaisia hyvin vähän jos ollenkaan) ja monella lisäksi erilaisia ongelmia (mt, fyysiset, yms). Vaikka ajatuksena se on jalo niin siinä on paljon enemmän ongelmia kuin hedelmöityshoidoissa.

Ja adoptio on hankala saada, ei ole mikään naps juttu.

Mietin, että jos on lapsirakas perhe, mikseivät ota sijoituslapsia? Niillähän on pulaa sijoituspaikoista. Miksi lapsen pitää olla ”oma”?

Jos rakastaa lapsia, voi rakastaa niitä väliaikaisestikin.

Jos ehdottomasti haluaisin lapsen ja en voisi saada lasta, eikä adoptio olisi mahdollinen, menisin vapaaehtoistyöhön kehitysmaahan.

Monille käy niin, että haluavat lasta kovasti. Lasta ei vain kuulu. Sitten ajatuksesta luovutaan ja hyväksytään, että lasta ei ehkä koskaan tule. Tämän jälkeen joskus käy hyvin, ja lapsi saa alkunsa.

Voiko olla, että kun lakkaa stressaamasta, rentoutuu ja tulee raskaaksi.

Vierailija
31/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Maksoitko KAIKEN itse?

Vierailija
32/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni tärkeää. Lapsettomuushoidot ovat kalliita ja kaikilla lapsia haluavilla pitäisi olla mahdollisuus saada lapsi.

Miksi pitäisi puuttua luonnon omaan syntyvyydensäännöstelyyn jonkun yksittäisen haluavan takia?

Vierailija
33/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei lisääntyminen ole mikään perusoikeus. Jos hedelmätön tahtoo hedelmöityshoitoja, maksakoon itse. Jos ei ole varaa, ei varmaan ole varaa niitä lapsiakaan oikeasti itse elättää ja kasvattaa. Ne piirtää, joilla on liitua.

Serkkuni teki pari lasta hedelmöityshoidoilla, itse maksaen. Siihen maailman aikaan ne oli niin uutta ettei yhteiskunta niitä maksanut. Se olisi hyvä järjestelmä nykyäänkin, vähenisi edes hiukan rupusakin lisääntyminen.

Vilkaisin hintoja, inseminaatio maksaa kuutisen sataa, koeputkihedelmöityskin alle kolme tonnia. Ihan oikeasti, jos ei ole muutamaa tuollaista varaa itse maksaa, ei ole varaa itse sitä lastakaan elättää. Parempi jättää tekemättä.

Vierailija
34/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei se ole yhteiskunnan ongelma.

Vierailija
35/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En lainkaan tärkeänä. Päinvastoin. Olen nyt 3 vuotta ruinannut yhteiskunnalta että minut tehtäisiin hedelmättömäksi.

Vierailija
36/36 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei lisääntyminen ole mikään perusoikeus. Jos hedelmätön tahtoo hedelmöityshoitoja, maksakoon itse. Jos ei ole varaa, ei varmaan ole varaa niitä lapsiakaan oikeasti itse elättää ja kasvattaa. Ne piirtää, joilla on liitua.

Serkkuni teki pari lasta hedelmöityshoidoilla, itse maksaen. Siihen maailman aikaan ne oli niin uutta ettei yhteiskunta niitä maksanut. Se olisi hyvä järjestelmä nykyäänkin, vähenisi edes hiukan rupusakin lisääntyminen.

Vilkaisin hintoja, inseminaatio maksaa kuutisen sataa, koeputkihedelmöityskin alle kolme tonnia. Ihan oikeasti, jos ei ole muutamaa tuollaista varaa itse maksaa, ei ole varaa itse sitä lastakaan elättää. Parempi jättää tekemättä.

Ei ole välttämättä noin halpaa... Alkioiden säilytys, pakastealkion siirto, erilaiset tutkimukset ennekuin jotain aletaan tekemään, maksavat kaikki erikseen! Ja kun hoidot eivät heti tuotakkaan tulosta, äkkiä voi tulla 10 000e... Että yksityisellä lapsettomuushoidot ovat todella kalliita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yhdeksän