Tapailemani mies oli tilannut meille ruokaa kun vielä nukuin, minä sain salaattia ja mies kebab-annoksen
Olin vasta heräilemässä kun tunsin kebabin tuoksun ja ajattelin, että ihanaa, himoitsen sitä aina pienessä darrassa. Melkoinen pettymys oli kun eteeni lykättiin katkarapusalaatti. Olisi edes voinut kysyä mitä haluan, mutta ei. Ainahan "muijat" syö salaattia.
Kommentit (84)
Vierailija kirjoitti:
Jätä se sika!
PP :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana mies, ajattelee toista. Mutta tästäkin löydettiin negatiivista.
Taidat olla sellainen nainen, joka ei ole tyytyväinen mihinkään. Kaikesta löytyy valittamista, "koska olisi voinut tehdä paremmin". Toivon mukaan mies löytää paremman naisen, naisen joka arvostaa häntä ja hänen tekojaan.
Mitä toisen ajattelemista se on, että toimii kliseisten ennakkoluulojen perusteella? Ei tosiasiassa huomioi sitä toista yhtään, tuskin on sen vertaa kiinnittänyt huomiota että tietäisi mitä naisensa tykkää syödä?
Jos tuon sulle hapansilakkaa ruoaksi ja syön itse vieressä pizzaa, kai olet onnesta soikeana kun olen huomioinut sinua?
Jos olet jostain syystä aidosti ajatellut, että hapansilakka olisi minun juttuni, niin kyllä. Olen minä saanut paljon lahjojakin, joista en niin välitä. Pitäisikö niistäkin loukkaantua?
Ei loukkaantua, mutta kertoohan se että lahjan antaja ei oikeasti sinusta välitä, jos ei osaa mieleistä lahjaa antaa. On parempi olla antamatta lahjaa ollenkaan kun antaa epämieluisa lahja, kun se niin selvästi paljastaa antajan todelliset tunteet.
AP:n mies tuskin vilpittömästi kuvitteli että ap tykkäisi kebabbilan katkarapusalaatista. Päinvastoin, lähti vaan siitä oletuksesta että kaikki naiset on samanlaisia (mikä kertoo henkisestä tasosta kaiken) eikä viitsinyt sen vertaa päätänsä vaivata että tajuaisi ap:n olevan yksilö jolla on yksilölliset mieltymykset.
Hyi joku kebulan salaatti :x
Jos ei tunne toisen makua niin ei pitäisi olettaa. Ei ole vaikea kysyä mitä ruokaa toinen haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taidat olla sellainen nainen, joka ei ole tyytyväinen mihinkään. Kaikesta löytyy valittamista, "koska olisi voinut tehdä paremmin". Toivon mukaan mies löytää paremman naisen, naisen joka arvostaa häntä ja hänen tekojaan.
On eri asia ajatella toista ja ajatella toisen puolesta.
Sullekin varmaan käy, että nainen tilaa sulle vähärasvaisen kevytaterian kysymättä mielipidettäsi, nainenhan ajattelee silloin miestä ja miehen parasta.
Moni varmaan tilaisikin. Mutta tää on sama vanha provo, jolla yritetään pitää yllä käsitystä, että miehet määrittelee millainen naisen kuuluu olla. En sinänsä yhtään ihmettele, jos mies tilaisikin salaatin uudelle naiselleen, kun niin moni nainen aina sen salaatin todella tilaa ja esittää pieniruokaista.
Mun appiukolta meni 10 vuotta oppia, että jos saunan jälkeen on jotain juomaa tarjolla niin olutta, kiitos. Ja jos väkevämpää tarjotaan, niin kyllä, viski mullekin, ei mikään esanssinen äklömakea likööri.
"Siellä olis jääkaapissa "Liisalle" siideriä ja muille kaljaa" oli joka kerta lause, kun oltiin viikonloppukylässä ja saunottiin. Yleensä joitain ällöttäviä maku"siidereitä" tai makeinta mahdollista omenasiideriä. En tykkää makeista, siideri, jos on pakko, rutikuivana (samoin valkkarit ja kuoharit) ja ei missään nimessä mitään keinomakeutettuja ällökkeitä. Ja sanoin joka kerta, että hei, tykkäisin kaljasta, saanko yhden sellaisen?
No 10 vuodessa se oppi ja 11 vuoden jälkeen olikin jo ex-appi. Kyllä mä edelleen siellä vieraile silloin tällöin, mutta en sellaisia perheen kanssa viikonlopuksi -vierailuja, kahvilla joskus yksin tai muksujen kanssa.
Tämä ei välttämättä häiritsisi jos omalle kohdalle sattuisi, paitsi että jonkun kebab paikan salaatit eivät taatusti ole mistään kotoisin. Eli käytännössä saisin sitten mennä kauppaan ostamaan jotain oikeaa ruokaa, kun tuollainen salaattipussisekoitus ei täytä kuitenkaan.
Voi voi kun vanhemmille Dille Debiileille Bebiina olikin PIINA, harmi kun somessa niin kova vertaisryhmäpaine, ettei heikoimmalla aineksella varsinkaan ole järkeä tai "varaa" vastustaa sitä ja toimia aina oman mielensä mukaan.
Hups väärä ketju.. vai olikohan..
Pistäkää kebabit ja salaatit sekaisin samaan kulhoon ja sitten kebabsuikaleilla leikitte Kaunotarta ja Kulkuria. Problem solved.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On eri asia ajatella toista ja ajatella toisen puolesta.
Sullekin varmaan käy, että nainen tilaa sulle vähärasvaisen kevytaterian kysymättä mielipidettäsi, nainenhan ajattelee silloin miestä ja miehen parasta.
Taannoin uusi naisystäväni halusi yllättää minut herkkuillallisella, ku tulin pitkältä työmatkalta kotiin. Tarjolla oli lammasta, josta en ole koskaan pitänyt. Olin silti iloinen tästä huomaavaisuudesta ja söin.
Ei muuten tullut mieleenikään alkaa haukkua naista nettifoorumeilla, että miksei hän varmistanut makuani.
Entäs jos nainen olisi tehnyt itselleen jonkun ihanan herkkuruoan, ja sulle tehnyt uunimakkaran, koska " ainahan äijät syö makkaraa".
Olisiko vielä ollut ok?
Vierailija kirjoitti:
Miehen ei ikinä kannata ostaa naiselle salaattia jollei tämä sitä erikseen pyydä tai ole tiedossa ihan selkeästi että pitää enemmän salaatista kun muusta ruuasta. Se että ostaa salaattia naiselle on melkeen sama kun sanoisi että "olet minulle liian lihava".
Höpö höpö. Salaattihan se on joka lihottaa. Seuraa vaikka lounasravintolan pullukoimpia yksilöitä - kaikilla on nenän alla salaattiannos.
Hahah, mullekin on käynyt näitä. Baarissa vuonna keppi ja kirves kaikille muille tarjottiin olut, mulle siideriä "koska tytöt juo sitä". Inhoan siideriä.
Ex-anoppi laittoi mulle erikseen kasviswokkia "koska tykkäät vihanneksista, niinhän kaikki tytöt", ja kyllä, niin pidänkin, mutta miksi muille oli perunamuusia ja kastiketta?
Hupaisinta oli se, etteikö anoppi ollut myös nainen?
Ja ei, en ilahtuisi jostain hiton kebulan salaatti-tomaatti-kurkku-katkarapu "salaatista" ála 10€ kun samalla hinnalla saisi kunnon pizzan.
Olisit onnellinen että miestä edes kiinnostaa krapulaisen naisen seura.
Aah, salaattia. Nam!
Ilmasto kiittää, paitsi aloittaja ahmattia, joka syö maapallon lapsilta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä toisen ajattelemista se on, että toimii kliseisten ennakkoluulojen perusteella? Ei tosiasiassa huomioi sitä toista yhtään, tuskin on sen vertaa kiinnittänyt huomiota että tietäisi mitä naisensa tykkää syödä?
Jos tuon sulle hapansilakkaa ruoaksi ja syön itse vieressä pizzaa, kai olet onnesta soikeana kun olen huomioinut sinua?
Jos olet jostain syystä aidosti ajatellut, että hapansilakka olisi minun juttuni, niin kyllä. Olen minä saanut paljon lahjojakin, joista en niin välitä. Pitäisikö niistäkin loukkaantua?
Ei loukkaantua, mutta kertoohan se että lahjan antaja ei oikeasti sinusta välitä, jos ei osaa mieleistä lahjaa antaa. On parempi olla antamatta lahjaa ollenkaan kun antaa epämieluisa lahja, kun se niin selvästi paljastaa antajan todelliset tunteet.
AP:n mies tuskin vilpittömästi kuvitteli että ap tykkäisi kebabbilan katkarapusalaatista. Päinvastoin, lähti vaan siitä oletuksesta että kaikki naiset on samanlaisia (mikä kertoo henkisestä tasosta kaiken) eikä viitsinyt sen vertaa päätänsä vaivata että tajuaisi ap:n olevan yksilö jolla on yksilölliset mieltymykset.
Nämä "kaikki naiset tykkää asiasta X" -tapaukset on aika velmuja sankareita. Kerran eräs tällainen iski silmänsä minuun ja juttusille päästyään alkoi lässyttää ja kysellä shoppailusta ja romanttisista leffoista. Kun totesin sitten, että vaikea vähän kommentoida asiaan mitään, kun en kummastakaan juuri piittaa niin ei ensin uskonut. Alentuvasti naureskeli ja selitti jotain, että "kyllähän nyt nuori nätti nainen, kaikkihan te tykkäätte vähän laittautua, niin se poikaystäväkin sitten löytyy". Jossain vaiheessa hänelle ilmeisesti meni kalloon, että nyt hänen olettamuksensa menivät ihan oikeasti päin mäntyä ja tästä hyvästä suuttui :D Ei jäänyt enää jankkaamaan onneksi, vaan asteli tiehensä puhkuen ja jupisten. Olisi varmaan itse halunnut kaverin shoppailureissuille ja romanttisiin leffailtoihin, niin meneehän se tunteisiin, kun toinen ei näistä aktiviteeteista tykkää :D
Jekke kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehen ei ikinä kannata ostaa naiselle salaattia jollei tämä sitä erikseen pyydä tai ole tiedossa ihan selkeästi että pitää enemmän salaatista kun muusta ruuasta. Se että ostaa salaattia naiselle on melkeen sama kun sanoisi että "olet minulle liian lihava".
Höpö höpö. Salaattihan se on joka lihottaa. Seuraa vaikka lounasravintolan pullukoimpia yksilöitä - kaikilla on nenän alla salaattiannos.
Lihavat voi syödä salaattiakin siksi, että ne on hyviä. Minä en osaa tehdä niin hyviä salaatteja mitä ravintolasta saa, eikä ne niin kevyitä ole pähkinöiden ja juustojen kanssa. Irvaile jatkossa ihan rauhassa, ei kiinnosta.
Jos tämä jostain jotain kertoo niin sen, että ap ei edes viitsi tutustua tapailemaansa mieheen ennenkuin herää sen vierestä. Taisi siis "tapailumies" ollakin baarin narikasta pilkun aikaan löytynyt viimeinen oljenkorsi. Joka vähemmän yllättäen on kaukana itselle sopivasta. Juo siis jatkossa vähemmän niin jää tällaiset hudit lyömättä kun ei ole tarvetta epätoivoiselle takertumiselle siihen ainoaan joka huolii kännisen naisen.
Ne kun ei yleensä ole itsekään mitään saaliita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nämä "kaikki naiset tykkää asiasta X" -tapaukset on aika velmuja sankareita. Kerran eräs tällainen iski silmänsä minuun ja juttusille päästyään alkoi lässyttää ja kysellä shoppailusta ja romanttisista leffoista. Kun totesin sitten, että vaikea vähän kommentoida asiaan mitään, kun en kummastakaan juuri piittaa niin ei ensin uskonut. Alentuvasti naureskeli ja selitti jotain, että "kyllähän nyt nuori nätti nainen, kaikkihan te tykkäätte vähän laittautua, niin se poikaystäväkin sitten löytyy". Jossain vaiheessa hänelle ilmeisesti meni kalloon, että nyt hänen olettamuksensa menivät ihan oikeasti päin mäntyä ja tästä hyvästä suuttui :D Ei jäänyt enää jankkaamaan onneksi, vaan asteli tiehensä puhkuen ja jupisten. Olisi varmaan itse halunnut kaverin shoppailureissuille ja romanttisiin leffailtoihin, niin meneehän se tunteisiin, kun toinen ei näistä aktiviteeteista tykkää :D
Jep ja menepä naisena autokauppaan yksin, voi saaatana sitä lässytyksen määrää. Kyllä, vielä nykyäänkin "rouvalle pieni näpsäkkä kauppakassi" vaikka tarve olisi tuolla Suomen metsissä ja erämailla luotettavaa kunnollista maasturia (olen biologi ja oma alani on metsän pohjakasvillisuus ja sen eliöstö), mukaan pitää mahtua kaikenlaisia kamppeita ja joskus koirakin on retkillä mukana. Ja kyllä, ymmärrän moottorin tilavuuden ja sen vaikutuksen auton ominaisuuksiin. Akselistot ja auton pohja on tärkeä jne.
Outoa ja kovin surullista on aloittajanaisen ja hänen miesoletettunsa elämä. Viinaa, känniä, krapulaa. Herkkuruokana kebabbi. Toinen tilaa tyhmyyttään väärin (mikä kiire sillä oli tilata) ja toinen ei ole tyytyväinen. Kauheaa ajatellakin, että nuokin kaksi ovat ihan samaa ihmislajia kuin minäkin. Huh!
Hyvä emäntä selvittää aina etukäteen ainakin suurin piirtein vieraiden mieltymykset, ettei käy tuollaisia mokia. Ihan aiheellista olisi loukkaantua, varsinkin jos on ohjelmassa vain illallinen kahdelle (ei siis useampia vieraita jotka pitäisi huomioda), on totaalista järjen köyhyyttä ettei selvitä mistä se toinen tykkää.