Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen alkanut ostaa viipaloitua juustokimpaleen sijasta

Vierailija
27.08.2019 |

En tiedä mikä laiskuus on iskenyt, vai onko ahneus, viipoloidut siivut on aika isoja. Joskus kyllä niitä puolitankin, riippuu leipäsiivun muodosta.

Osaisiko joku sanoa onko kumpi on ympäristöystävällisempi tapa ostaa juustoa, iso kimpale vai valmissiivut? Muoviin on ainakin molemmat pakattu.

Kommentit (44)

Vierailija
21/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muuten olen alkanut ja juuri laiskuuttani tehdä samaa. Ainakin tuntuu, että juusto on aina loppu tällä metodilla. Pitää palata kimpaleeseen. 

Minusta taas tuntuu, ettei siivut loipu ikinä, että kimpale menee nopeemmin.

Meillä ei muita juustonsyöjiä ole kuin minä. 

Mutta johtunee siitä, että kimpaleesta menee yleensä iso osa esim pizzan päälle tms. raasteena.

ap

Mä raastan makaronilaatikon päälle. Namskis.

Vierailija
22/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne viipaleet on kauhean paksuja. 

Se on mulla ongelma. Miksei ole "ohuen ohuita" juustoviipaleita siinä missä kinkkua ja makkaraakin? 

Ne varmaan takertuu toisiinsa ja hankala pakata?

Osaako joku elintarviketeollisuuden edustaja vastata :)

Saahan erilaisia lisäaineita käyttämällä saada ihan sellaisia juustonpaloja kuin haluat :D:D

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paksuja? Mä laitan aina kaksi viipaletta per leipä.

Sun leivässä ei taida paljon enää leipää huomata? :D

On ne paksumpia sekä paksuudeltaan, että pinta-alaltaan kuin höylällä tehdyt.

Sehän on ihan ravinnollisestikin hyvä juttu, että se leipä jää toisarvoiseen asemaan.

Vierailija
24/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kimpale on ympäristöystävällisempi. Viipalointi ja pakkaaminen ovat kaksi vaihetta lisää valmistuksessa. Minäkin ostan kimpaleen jos ostan, se että saa tuollaiset viipaleet säilymään vaatii lisäaineita, joita ei huvita keräillä elimistöön. Evääksi joskus ostan kätevyyden takia.

Tämä mullekin tuli mieleen, että varmaan on viipaleet tosiaan pahempia ympäristön kannalta. Mutta tota lisäaineasiaa en tullut ajatelleeksikaan.

Samaa juustoa se on kuin kimpalejuustokin.

Ja kumpi on ekologisempaa: jokainen kotitalous ostaa kotiinsa juustohöylän jota käytetään 5 minuuttia päivässä vai että viipaleet tehdään keskitetysti?

Juustohöylää ei sitten voi käyttää mihinkään muuhun kuin juustonhöyläämiseen?  Itse et taida olla kovinkaan ekologinen, jos käytät aina yhtä välinettä vain yhteen tarkoitukseen. Sullahan on hemmetin suuri määrä keittiötarvikkeita!

Vierailija
25/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme poikaamme muuttivat äskettäin omilleen, ja nyt olen siirtynyt ostamaan valmiiksi siivutettua juustoa. Ennen piti ostaa kilo Oltermannia, nyt riittää yksi viipalepaketti useammaksi päiväksi.

Perusteluni: tästä ei tule meillä kahdella aikuisella hävikkiä.

Suosikkini: ohuen ohut Polar.

Vierailija
26/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohuita juustoja: Polar, Emmental, Edam, Oltermanni (ainakin nämä, ehkä muitakin löytyy). 

Vierailija
27/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta noi viipaloidut alkaa haista härskiintyneeltä jo parin päivän jälkeen, siksi kimpale.

Vierailija
28/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se on mulla ongelma. Miksei ole "ohuen ohuita" juustoviipaleita siinä missä kinkkua ja makkaraakin? 

Oletko tosissasi? Niitähän on ollut vuosikaudet. Missä kaupassa oikein käyt?

On vai :D

K-supermarketissa yleensä käyn. Mut vika on siis minussa. Kuljen niin silmät kiinni ja otan sitä mitä ennenkin ilmeisesti. Kuulun siihen porukkaan, että ruoka on melko yhdentekevä, en kulinaristiisiin henkilöihin. 

Hyvä, että tuli puheeksi. Katson niitä seuraavaksi. Kiitos!

Vierailija
29/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä muuten olen alkanut ja juuri laiskuuttani tehdä samaa. Ainakin tuntuu, että juusto on aina loppu tällä metodilla. Pitää palata kimpaleeseen. 

Minusta taas tuntuu, ettei siivut loipu ikinä, että kimpale menee nopeemmin.

Meillä ei muita juustonsyöjiä ole kuin minä. 

Mutta johtunee siitä, että kimpaleesta menee yleensä iso osa esim pizzan päälle tms. raasteena.

ap

Mä raastan makaronilaatikon päälle. Namskis.

Joo, siihen myös tietenkin, nams.. ap

Vierailija
30/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sehän on ihan ravinnollisestikin hyvä juttu, että se leipä jää toisarvoiseen asemaan.

Selitäpä tarkemmin. Jos se leipä siellä on, mutta ei vain enää maistu juustovuoren alta, siellä se leipä edelleen on.

Ja minä en muutenkaan ymmärrä tätä leivän demonisointia. Laipä on hyvää ja sitä on syöty vuosisatoja.

Vierailija
31/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksei ohuen ohuiden lisäksi muuten ole saatavilla myös paksun paksuja siivuja? :)

Vierailija
32/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Xtran viipaloiduissa juustoissa on hyvä hintalaatusuhde.

Vierailija
33/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksei ohuen ohuiden lisäksi muuten ole saatavilla myös paksun paksuja siivuja? :)

Onhan niitä, kimpaleet.

Ja mikä estää laittamasta kaksi viipaletta päällekkäin. Ainakin Xtran viipaleet on aika paksuja.

Vierailija
34/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Selitäpä tarkemmin. Jos se leipä siellä on, mutta ei vain enää maistu juustovuoren alta, siellä se leipä edelleen on.

Ja minä en muutenkaan ymmärrä tätä leivän demonisointia. Laipä on hyvää ja sitä on syöty vuosisatoja.

Ok, se leipä tietty on siellä, mutta se ei ole pääosassa. Kaikkea ei voi ymmärtää, jos tietoa ei ole tarpeeksi.

Vierailija
35/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kimpale on ympäristöystävällisempi. Viipalointi ja pakkaaminen ovat kaksi vaihetta lisää valmistuksessa. Minäkin ostan kimpaleen jos ostan, se että saa tuollaiset viipaleet säilymään vaatii lisäaineita, joita ei huvita keräillä elimistöön. Evääksi joskus ostan kätevyyden takia.

Tämä mullekin tuli mieleen, että varmaan on viipaleet tosiaan pahempia ympäristön kannalta. Mutta tota lisäaineasiaa en tullut ajatelleeksikaan.

Samaa juustoa se on kuin kimpalejuustokin.

Ja kumpi on ekologisempaa: jokainen kotitalous ostaa kotiinsa juustohöylän jota käytetään 5 minuuttia päivässä vai että viipaleet tehdään keskitetysti?

Juustohöylää ei sitten voi käyttää mihinkään muuhun kuin juustonhöyläämiseen?  Itse et taida olla kovinkaan ekologinen, jos käytät aina yhtä välinettä vain yhteen tarkoitukseen. Sullahan on hemmetin suuri määrä keittiötarvikkeita!

Mihin muuhun kuin kurkun leikkaamisen sitä voi käyttää. Vasaraksi liian kevyt.

No lastana kyllä olen käyttänyt myös ja kakun leikkaajana.

Mitäs muuta?

eri

Vierailija
36/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok, se leipä tietty on siellä, mutta se ei ole pääosassa. Kaikkea ei voi ymmärtää, jos tietoa ei ole tarpeeksi.

Mitä sillä osalla on väliä, jos leipä on niin pahasta olevinaan, olkoon sivu- tai pääroolissa juuston alla, mutta siellä se nyt vain on "tuhojaan tekemässä". 

Vierailija
37/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me taas ostetaan valmista juustoraastetta. Viipaleille ei oikein ole käyttöä, kun emme leipää syö. Tai no viljatonta leipää joskus, mutta ilman juustoa silloinkin.

Valmis raaste on äärettömän kätevää.

Vierailija
38/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Milla kimpaleen loppu jää aina käyttämätta, vaikea höylätä ja ehtii kuivua jos ei ole just silloin jotain raastetta tarvis. Eli siivuja ja valmisraaste meillä. Ei mene hukkaan. Raasteen saatan pakastaa jos ei kerralla kulu.

Vierailija
39/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viipaleista ei jää puoliksi kuivettuneita känttyjä jääkaapin nurkkiin. Siksi siis viipaleet, vaikka taitavat kalliimmaksi tullakin.

Vierailija
40/44 |
27.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kaupoista löytyy ohuen ohuita juustoviipaleita.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan kolme