Olen alkanut ostaa viipaloitua juustokimpaleen sijasta
En tiedä mikä laiskuus on iskenyt, vai onko ahneus, viipoloidut siivut on aika isoja. Joskus kyllä niitä puolitankin, riippuu leipäsiivun muodosta.
Osaisiko joku sanoa onko kumpi on ympäristöystävällisempi tapa ostaa juustoa, iso kimpale vai valmissiivut? Muoviin on ainakin molemmat pakattu.
Kommentit (44)
Minä muuten olen alkanut ja juuri laiskuuttani tehdä samaa. Ainakin tuntuu, että juusto on aina loppu tällä metodilla. Pitää palata kimpaleeseen.
Vierailija kirjoitti:
jäänyt 'juustoa' sana otsikosta pois, mutta eikähän se ilmankin tajuta mistä viipaleista puhun.
"Viipoloidut"!!1!
En tiiä johtuuko se vaan minusta mutta viipaloitu juusto haisee pahalle
Meillä myös siivuja kimpaleen sijasta. Riippuen juustosta, tuntuu että kilohintakin on edullisempi kuin kimpale. Toki joskus kimpaletta ihan vaihtelun vuoksi ja lapset oppii höyläämään edes jotenkuten. Leivätkin usein viipaleina, silloin kun pitää leikata, annan lasten harjoitella puukon käyttöä kun olen kotona. Parempi jos silloin sattuu vahinko, että osaa leikata kun olemme töissä.
Käyhän se noinkin, jos juuston ymmärtää vain leivänpäällysenä.
Ne viipaleet on kauhean paksuja.
Se on mulla ongelma. Miksei ole "ohuen ohuita" juustoviipaleita siinä missä kinkkua ja makkaraakin?
Ne varmaan takertuu toisiinsa ja hankala pakata?
Osaako joku elintarviketeollisuuden edustaja vastata :)
Paksuja? Mä laitan aina kaksi viipaletta per leipä.
Olen ostanut viipaloitua juustoa jo vuosia. Syy: kimpalejuuston loppu alkaa aina haista pahalle, vaikka meillä syödään juustoa paljon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
jäänyt 'juustoa' sana otsikosta pois, mutta eikähän se ilmankin tajuta mistä viipaleista puhun.
"Viipoloidut"!!1!
Häh???
Minä olen tehnyt tuota jo kauan. Valion arkijuusto viipaloituna ei eroa kilohinnaltaan paljoa siitä isoimmasta möykystä.
Toisaalta jos on pulaa rahasta, ostaisin sen ison möykyn ja säästäisin parikymmentä senttiä.
Vierailija kirjoitti:
Paksuja? Mä laitan aina kaksi viipaletta per leipä.
Sun leivässä ei taida paljon enää leipää huomata? :D
On ne paksumpia sekä paksuudeltaan, että pinta-alaltaan kuin höylällä tehdyt.
Vierailija kirjoitti:
Käyhän se noinkin, jos juuston ymmärtää vain leivänpäällysenä.
No joo, kyllä mä kimpaleitakin vielä ostan, jos oon aikeissa tehdä esim pizzaa, lasagnea yms.
ap
Kimpale on ympäristöystävällisempi. Viipalointi ja pakkaaminen ovat kaksi vaihetta lisää valmistuksessa. Minäkin ostan kimpaleen jos ostan, se että saa tuollaiset viipaleet säilymään vaatii lisäaineita, joita ei huvita keräillä elimistöön. Evääksi joskus ostan kätevyyden takia.
Vierailija kirjoitti:
Minä muuten olen alkanut ja juuri laiskuuttani tehdä samaa. Ainakin tuntuu, että juusto on aina loppu tällä metodilla. Pitää palata kimpaleeseen.
Minusta taas tuntuu, ettei siivut loipu ikinä, että kimpale menee nopeemmin.
Meillä ei muita juustonsyöjiä ole kuin minä.
Mutta johtunee siitä, että kimpaleesta menee yleensä iso osa esim pizzan päälle tms. raasteena.
ap
Ympäristöystävällisin tapa ostaa juustoa on jättää se kauppaan. Ei se käärepaperi siinä metaanin tuottamisessa ja veden kulutuksessa enää missään tunnu.
Vierailija kirjoitti:
Kimpale on ympäristöystävällisempi. Viipalointi ja pakkaaminen ovat kaksi vaihetta lisää valmistuksessa. Minäkin ostan kimpaleen jos ostan, se että saa tuollaiset viipaleet säilymään vaatii lisäaineita, joita ei huvita keräillä elimistöön. Evääksi joskus ostan kätevyyden takia.
Tämä mullekin tuli mieleen, että varmaan on viipaleet tosiaan pahempia ympäristön kannalta. Mutta tota lisäaineasiaa en tullut ajatelleeksikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä mullekin tuli mieleen, että varmaan on viipaleet tosiaan pahempia ympäristön kannalta. Mutta tota lisäaineasiaa en tullut ajatelleeksikaan.
Samaa juustoa se on kuin kimpalejuustokin.
Ja kumpi on ekologisempaa: jokainen kotitalous ostaa kotiinsa juustohöylän jota käytetään 5 minuuttia päivässä vai että viipaleet tehdään keskitetysti?
Vierailija kirjoitti:
Se on mulla ongelma. Miksei ole "ohuen ohuita" juustoviipaleita siinä missä kinkkua ja makkaraakin?
Oletko tosissasi? Niitähän on ollut vuosikaudet. Missä kaupassa oikein käyt?
Vierailija kirjoitti:
Ainakin Oltermannilla on ohuen ohuita viipalepakkauksia.