Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Fitline -hömpötyksen fläsäri on myrkytysreaktio - HS tänään - varokaa!!!

Vierailija
27.08.2019 |

Maisa osti naiselta ”optimaalisetin”, joka on Fitlinen eräänlainen aloituspaketti. Se maksaa nettikaupan mukaan 122 euroa.

Fitlinen tuotteiden eli veteen sekoitettavien vitamiinijauheiden käyttö opastettiin aloittamaan asteittain.

Kun Maisa pääsi täysannokseen, hän alkoi tuntea kasvoillaan kihelmöintiä, kutitusta ja kuumotusta. Käsiin ja kasvoihin ilmestyi punaisia laikkuja.

”Soittelin paniikissa perheenjäsenilleni ja ajattelin, että pitää lähteä päivystykseen.”

Maisa kysyi reaktiosta myös naiselta, jolta oli ostanut jauheet.

”Hän kertoi, että niin tuotteiden kuuluukin vaikuttaa, ja kertoi reaktion olevan merkki siitä, että tuote vaikuttaa solutasolla asti, menee pintaverenkiertoon ja uudistaa soluja.”

Fitlinen tuotteita mainostavilla on reaktiolle nimikin: fläsäri eli flush-reaktio.

Juhani Knuuti kertoo, että reaktiossa on kyse niasiinin eli B3-vitamiinin haittavaikutuksesta.

”Jos sitä on kerta-annoksena kolmen vuorokausiannoksen verran, kuten Fitlinen tuotteissa on, se aiheuttaa juuri tuollaisen kuvatun haittavaikutuksen. Se aiheuttaa suolistossa ja ihossa mikrosuonten hetkellisen toimintahäiriön.”

Knuuti pitää erikoisena sitä, että haittavaikutus on käännetty Fitlinen tuotteiden tapauksessa jonkinlaiseksi todisteeksi tuotteiden tehosta.

”Näillä ihopunoituksilla yritetään saada se tunne, että ’tämähän toimii, kun veri kiertää naamassa’. Se on se jippo – saadaan todellinen, näkyvä reaktio, niin ihmiset ajattelevat, että näissä on tosiaan jotain erilaista.”

Punoitusreaktiosta on oltu yhteydessä myös Vantaan elintarvikevalvontaan.

Reaktion jälkeen Maisa lopetti tuotteiden käytön. Siihen loppui myös Facebook-ryhmästä alkanut kaverisuhde.

”Se oli mielestäni todella epämiellyttävä tunne, joten tuntui aika hullulta, että he nauttivat siitä.”

Maisaa ärsyttää, ettei hän ikinä saanut kysymyksiinsä tuotteista tarpeeksi selkeitä vastauksia.

”Somessa kysymyksiin ei vastata tai kysyjä blokataan.”

Nyt kolme vuotta myöhemmin Maisa pitää näin aggressiivista suoramarkkinointia hurjana.

”Jäi vähän hyväksi käytetty olo.”

https://www.hs.fi/talous/art-2000006217250.html?share=1cf875b374abbf63a…

Kommentit (1104)

Vierailija
1001/1104 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kun on takana akateeminen koulutus jossa opetettiin tutkimusmenetelmiä ja niiden arviointia."

Minulle käytön perusteeksi riittää yleinen tietämys ravintoaineiden merkityksestä. Haluan valita hyvin imeytyvät ja luonnonliset ravintolisät.

Oletko koskaan kokeillut mitään tuotetta? Kokeilin kerran Fitlinen Detox jauhetta, se on kahden viikon kuuri. Aloituksen jälkeen päätä särki monta päivää, jonka jälkeen se lakkasi. Edes särkylääke ei auttanut kunnolla. Vakuutuin tuotteesta täysin. Se todella sai myrkyt poistumaan ja oireita tuli. Ilmeisesti kaikkia haitallisia aineita kertyy nykyisin niin paljon että kehon kykyä puhdistumiseen pitää tukea.

Sinulla on maksa niiden myrkkyjen poistamista varten. Myös nuo detoxit on todettu täydeksi huuhaaksi, vaikka miten olisi kallista ja shitlineä.

Kuka on todennut? Cheyenne?

https://www.hs.fi/hyvinvointi/art-2000005118637.html

Lue vaikka tuo alkajaisiksi.

En todellakaan anna mitään turhia klikkejä mihinkään. Lienee siis jonkun toimittajan aivoituksia.

Teillä on kans ristiriitaisia viestejä. Millon maksa kuormittuu tai sitten kuitenkin aineet on tehottomia eli kummin. Tai jos käyttäjällä on ollut huonoja kokemuksia niin ne otetaan riemulla vastaan mutta hyvät kokemukset on plaseboa. Oikeesti niin naurettavaa kotkotusta, etten yhtään ihmettele että Fitline vaikenee. Johan tälle nauraa naurismaan aidatkin.

Okei, kysyt minulta kuka väittää että detoxista ei ole hyötyä, vastaan mutta et suostu lukemaan. Tuossa jutussa Turun yliopiston professori Juhani Knuuti kertoo, että detoxista ei ole mitään hyötyä, elimistön puhdistautumista ei voi mitenkään kiihdyttää. Detoxilla ei siis ole mitään positiivisia vaikutuksia.

Jaah, enpä ole tuosta Knuutista mitään hyvää kuullut.

Niin siksi vai että hän on perehtynyt ravintolisiin ja todennut, että myymäsi tuotteet eivät ole käyttämisen arvoisia?

Vierailija
1002/1104 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"kun on takana akateeminen koulutus jossa opetettiin tutkimusmenetelmiä ja niiden arviointia."

Minulle käytön perusteeksi riittää yleinen tietämys ravintoaineiden merkityksestä. Haluan valita hyvin imeytyvät ja luonnonliset ravintolisät.

Oletko koskaan kokeillut mitään tuotetta? Kokeilin kerran Fitlinen Detox jauhetta, se on kahden viikon kuuri. Aloituksen jälkeen päätä särki monta päivää, jonka jälkeen se lakkasi. Edes särkylääke ei auttanut kunnolla. Vakuutuin tuotteesta täysin. Se todella sai myrkyt poistumaan ja oireita tuli. Ilmeisesti kaikkia haitallisia aineita kertyy nykyisin niin paljon että kehon kykyä puhdistumiseen pitää tukea.

Sinulla on maksa niiden myrkkyjen poistamista varten. Myös nuo detoxit on todettu täydeksi huuhaaksi, vaikka miten olisi kallista ja shitlineä.

En todellakaan anna mitään turhia klikkejä mihinkään. Lienee siis jonkun toimittajan aivoituksia.

Teillä on kans ristiriitaisia viestejä. Millon maksa kuormittuu tai sitten kuitenkin aineet on tehottomia eli kummin. Tai jos käyttäjällä on ollut huonoja kokemuksia niin ne otetaan riemulla vastaan mutta hyvät kokemukset on plaseboa. Oikeesti niin naurettavaa kotkotusta, etten yhtään ihmettele että Fitline vaikenee. Johan tälle nauraa naurismaan aidatkin.

Okei, kysyt minulta kuka väittää että detoxista ei ole hyötyä, vastaan mutta et suostu lukemaan. Tuossa jutussa Turun yliopiston professori Juhani Knuuti kertoo, että detoxista ei ole mitään hyötyä, elimistön puhdistautumista ei voi mitenkään kiihdyttää. Detoxilla ei siis ole mitään positiivisia vaikutuksia.

Niin siksi vai että hän on perehtynyt ravintolisiin ja todennut, että myymäsi tuotteet eivät ole käyttämisen arvoisia?

Itse asiassa tässäkin ketjussa taitaa olla negatiivisia kommentteja teidän suusta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1003/1104 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

On lääkäreitä, jotka haluavat kieltää ja lytätä kaikki luontais- ja ravitsemushoidot. Ihmisten pitäisi vain syödä lääkkeitä. Minä en usko tähän. Muualla maailmassa näitä käytetään menestyksekkäästi yhdessä. Jos esim Detox tuote maksaa vain alle 30€ ja aiheuttaa selviä havaittavia vaikutuksia, niin olen valmis ostamaan, riippumatta mitä joku lääkäri sanoo.

Vierailija
1004/1104 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse asiassa tässäkin ketjussa taitaa olla negatiivisia kommentteja teidän suusta.

Siis kenen teidän? Minä olen nämä ehkä noin viisi kommenttia tähän keskusteluun kirjoittanut. Ja pidän kyllä itse henkilökohtaisesti Knuutia luotettavampana lähteenä, kuin sinua.

Vierailija
1005/1104 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan nää uskois jos joku vähän myis että rotanmyrkkykin on tehokas detox, läski lähtee, iho kiristyy, rinta röyhistyy, pakarat pyöristyy ja elämä hymyilee. Ihan sama vaikka kuka muuta sanoisi. Noh, omatpahan on hautajaisenne.

Vierailija
1006/1104 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan nää uskois jos joku vähän myis että rotanmyrkkykin on tehokas detox, läski lähtee, iho kiristyy, rinta röyhistyy, pakarat pyöristyy ja elämä hymyilee. Ihan sama vaikka kuka muuta sanoisi. Noh, omatpahan on hautajaisenne.

Todennäköisesti. Lienee parasta jättää heidät meuhkaamaan keskenään. Kukaan vähänkään mistään mitään ymmärtävä ei onneksi noihin haksahda.

Vierailija
1007/1104 |
02.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Todennäköisesti. Lienee parasta jättää heidät meuhkaamaan keskenään. Kukaan vähänkään mistään mitään ymmärtävä ei onneksi noihin haksahda.

Kukas se täällä meuhkaakaan. Yritetään tehdä miljoona näitä samoja avauksia, mutta ketään ei kiinnosta. Sitten vastaillaan ja myötäillään omia kommentteja, jotta saadaan "näkyvyyttä" omille fanaattisille ajatuksille. Välillä oikeen pelottaa.

Vierailija
1008/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Kuidut ja vitamiinit saa ruuasta, maitohappobakteerien teho on nykytutkimusten valossa kiistanalainen ja terve elimistö kykenee tuottamaan tarvittavat ruuansulatusentsyymit ihan itse. Ihan oikeasti olet huijauksen uhri."

En ole. Nykyisin suolisto ongelmat ja sairaudet on lisääntyneet tosi paljon, lehdissä on ollut useita juttuja. Mieluummin syön fitlinen hyvää maitohappobakteeri jugurttia, kuin ostan jonkun tavallisen ja epäterveellisen jugurtin kaupasta. Muistaakseni Fitline jugurtissa on kuituja jotka suojaavat niitä bakteereita, että pääsevät elävinä suolistoon mahahapoista riippumatta. Eikö olekin ainutlaatuista! Mulle ei ole merkitystä tuottaako elimistö itse ruuansulatus entsyymejä. Olen kokeillut eri tuotemerkkejä jo ainakin 15v. Syy on yksinkertaisesti se, että ne helpottavat oloa niin paljon, kuin ruoka sulaa hyvin.

Vierailija
1009/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Kuidut ja vitamiinit saa ruuasta, maitohappobakteerien teho on nykytutkimusten valossa kiistanalainen ja terve elimistö kykenee tuottamaan tarvittavat ruuansulatusentsyymit ihan itse. Ihan oikeasti olet huijauksen uhri."

En ole. Nykyisin suolisto ongelmat ja sairaudet on lisääntyneet tosi paljon, lehdissä on ollut useita juttuja. Mieluummin syön fitlinen hyvää maitohappobakteeri jugurttia, kuin ostan jonkun tavallisen ja epäterveellisen jugurtin kaupasta. Muistaakseni Fitline jugurtissa on kuituja jotka suojaavat niitä bakteereita, että pääsevät elävinä suolistoon mahahapoista riippumatta. Eikö olekin ainutlaatuista! Mulle ei ole merkitystä tuottaako elimistö itse ruuansulatus entsyymejä. Olen kokeillut eri tuotemerkkejä jo ainakin 15v. Syy on yksinkertaisesti se, että ne helpottavat oloa niin paljon, kuin ruoka sulaa hyvin.

Fitline jogurtissa on aivan hitusen kuituja, mutta sokeria sen sijaan kolmasosa (33%). En sanoisi sitä erityisen terveelliseksi. Samat bakteerit tulevat ilman sokeria esim apteekista tai muista ab-jogurteista.

Vierailija
1010/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei siinä Jugurttijauheessa kyllä paljon ole sokeria.Valion maitojauheesta yli puolet 53g/100g on sokeria eli noin 20g enemmän. Ei kaikkia tuotteita voi valmistaa sitten ollenkaan, jos tarvittavat ainesosat pitää poistaa.

Vierailija
1011/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Fitline puolustajat, teidän argumentit ei oo kovin vakuuttavia:

"Muistaakseni....."

"Kuulema...."

"Ei ole tutkimustuloksia mutta...."

"Oma keho sen kertoo..."

Voisin kertoa tarinan tähän liittyen. Harrastin pitkään voimistelua, ja viimeiset pari vuotta harrastuksesta alkoi tulla enemmän stressiä kuin iloa. En olisi millään jaksanut mennä treeneihin, ja aloin juoda aina ennen treenejä pre workoutia. Huomautan tässä kohtaa, että kyseinen aine kyllä varmasti toimi treenin kannalta, mutta jäin siihen koukkuun ja tuntui, että ennen jokaista treeniä on pakko saada per workout. Eräissä treeneissä sanoin kaverilleni "vitsi miten huomaa, että jaksaa niin paljon paremmin kun on juonut pre workoutin ennen treeniä!". Samassa hetkessä muistin, etten ollut edes juonut sitä. Samalla tunsin miten oloni ei ollutkaan virkeä vaan sittenkin väsynyt.

-> tätä voisin kutsua placebo vaikutukseksi. Ihan sama olinko ottanut aineen vai luulinko vain ottaneeni, mutta oloni tuntui samalta. En väitä, etteikö aine olisi voinut virkistää, olihan siinä kofeiinia, mutta iso osa vaikutuksesta oli mielen keksimää.

Joten ei, en luota tuohon "omassa kehossa tuntuu" ja "on paljon virkistyneempi ja pirteämpi olo koko ajan". Haluan tutkimuksia siitä, että tuote toimii. Puolet sokeria oleva tuote ei nyt kyllä vakuuta, miksi maksaa noin älyttömästi jostain SOKERISTA?

Ainiin, ja sitten lopetin kyseisen harrastuksen ja TÄMÄ oikeasti vaikutti mielialaani. Enemmän kuin joku jauhe.

T. On sitten eka kommentti ketjuun

Vierailija
1012/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kauan jaksoittekin pois olla.

Vierailija
1013/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On lääkäreitä, jotka haluavat kieltää ja lytätä kaikki luontais- ja ravitsemushoidot. Ihmisten pitäisi vain syödä lääkkeitä. Minä en usko tähän. Muualla maailmassa näitä käytetään menestyksekkäästi yhdessä. Jos esim Detox tuote maksaa vain alle 30€ ja aiheuttaa selviä havaittavia vaikutuksia, niin olen valmis ostamaan, riippumatta mitä joku lääkäri sanoo.

Shitline ei ole luontaishoito, eikä ravitsemushoito. Se on SOKERIA!

Lääkärit ei kiellä sua käyttämästä mitään. Ne vaan kertoo, mikä on oikeesti tarpeellista ja mikä ei. Kukaan ei tyrkytä sulle mitään lääkettä Shitlinen SOKERIN tilalle. Riittää kun lopetat sen käyttämisen.

Knuutti on ottanut itselleen hyvin epäkiitollisen mutta sinun kaltaistesi koijareiden takia äärimmäisen tärkeän homman paljastaa "terveys"huijarit. 

Vierailija
1014/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lääkärit ei kiellä sua käyttämästä mitään. Ne vaan kertoo, mikä on oikeesti tarpeellista ja mikä ei. Kukaan ei tyrkytä sulle mitään lääkettä Shitlinen SOKERIN tilalle. Riittää kun lopetat sen käyttämisen.

Knuutti on ottanut itselleen hyvin epäkiitollisen mutta sinun kaltaistesi koijareiden takia äärimmäisen tärkeän homman paljastaa "terveys"huijarit. 

Pelottavaa, oletko muistanut lääkkeesi? Tälläinen fanaattinen käytös täällä ei ihan herätä luottamusta. T: ei käyttäjä

Vierailija
1015/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pelottavaa, oletko muistanut lääkkeesi? Tälläinen fanaattinen käytös täällä ei ihan herätä luottamusta. T: ei käyttäjä

Uskon ettet ole käyttäjä. Olet myyjä. Tiedät itsekin, ettei sokeria kannata käyttää tollasia määriä. :)

Vierailija
1016/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Perunanenäinenpiikki kirjoitti:

Fitline puolustajat, teidän argumentit ei oo kovin vakuuttavia:

"Muistaakseni....."

"Kuulema...."

"Ei ole tutkimustuloksia mutta...."

"Oma keho sen kertoo..."

Voisin kertoa tarinan tähän liittyen. Harrastin pitkään voimistelua, ja viimeiset pari vuotta harrastuksesta alkoi tulla enemmän stressiä kuin iloa. En olisi millään jaksanut mennä treeneihin, ja aloin juoda aina ennen treenejä pre workoutia. Huomautan tässä kohtaa, että kyseinen aine kyllä varmasti toimi treenin kannalta, mutta jäin siihen koukkuun ja tuntui, että ennen jokaista treeniä on pakko saada per workout. Eräissä treeneissä sanoin kaverilleni "vitsi miten huomaa, että jaksaa niin paljon paremmin kun on juonut pre workoutin ennen treeniä!". Samassa hetkessä muistin, etten ollut edes juonut sitä. Samalla tunsin miten oloni ei ollutkaan virkeä vaan sittenkin väsynyt.

-> tätä voisin kutsua placebo vaikutukseksi. Ihan sama olinko ottanut aineen vai luulinko vain ottaneeni, mutta oloni tuntui samalta. En väitä, etteikö aine olisi voinut virkistää, olihan siinä kofeiinia, mutta iso osa vaikutuksesta oli mielen keksimää.

Joten ei, en luota tuohon "omassa kehossa tuntuu" ja "on paljon virkistyneempi ja pirteämpi olo koko ajan". Haluan tutkimuksia siitä, että tuote toimii. Puolet sokeria oleva tuote ei nyt kyllä vakuuta, miksi maksaa noin älyttömästi jostain SOKERISTA?

Ainiin, ja sitten lopetin kyseisen harrastuksen ja TÄMÄ oikeasti vaikutti mielialaani. Enemmän kuin joku jauhe.

T. On sitten eka kommentti ketjuun

Yritän muistaa kun mua seuraavan kerran närästää, että se on vaan plaseboa. Ja miks me edes keskustellaan, aloituksessa mainittu myrkytyskohtaushan on... plaseboa.

Vierailija
1017/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Uskon ettet ole käyttäjä. Olet myyjä. Tiedät itsekin, ettei sokeria kannata käyttää tollasia määriä. :)

Millaisia määriä?

Vierailija
1018/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei siinä Jugurttijauheessa kyllä paljon ole sokeria.Valion maitojauheesta yli puolet 53g/100g on sokeria eli noin 20g enemmän. Ei kaikkia tuotteita voi valmistaa sitten ollenkaan, jos tarvittavat ainesosat pitää poistaa.

No katsoin ihan fitlinen omilta sivuilta https://www.pm-international.com/files/fi/product_usage/FL.FeelGoodYogh…

Olepa hyvä. Jos 100g jauhetta on 33g sokereita, niin se on kolmasosa.

Vierailija
1019/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Millaisia määriä?

Saisinko vastauksen, kiitos?

Vierailija
1020/1104 |
03.01.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat syödä ihan mitä lystää ja minkä koet itsellesi hyväksi, mutta ongelmia tulee siinä vaiheessa, kun yrität valheellisilla, tai vain omaan kokemukseen perustuvilla epätieteellisillä väittämillä markkinoida niitä muille.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan neljä