Miten toimii ruokaostosten teko kerran viikossa?
Siinä kun muka säästää. Jos esim meidän perheelle ostaa jokaiselle jugurtin per päivä, leipää ja leikkeleitä kokoviikoksi jne. niin mies ja teinit hotkii jääkaapin tyhjäksi parissa päivässä. Missä kohtaa oli se säästö?
Kommentit (45)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten kerran viikossa kaupassa käymällä säästää. Itse teen niin, mutta en muun kuin vaivan säästön vuoksi. Automarkettiin ja pari kassillista ruokaa konttiin. Saman verran sitä ruokaa menee riippumatta ostoskertojen määrästä.
Kaikki muu säilyy oikein mukavasti sen viikon paitsi tuore leipä. Vaaleampi varsinkin tuppaa kuivumaan, ruisleipä ei niinkään. Huushollissa ei olla mitään varsinaisia leivänsyöjiä, joten ei ole oikeasti ongelma. Toki tuoreen leivän voi kipaista hakemaan läheisestä paistopisteestä, jos siltä tuntuu.
Paistopisteestä "tuoretta leipää" :D:D:D
Onko leipomon jossain muussa kaupungissa leipoma, pussittama ja tänne kuljettama leipä sitten jotenkin tuoreempaa, vai itsekö pitäisi leipoa?
Saattaapa ollakin, jos se taikina on tehty siellä leipomossa. Noi paistopisteen taikinathan voivat olla vuodenkin vanhoja, tuoreus on niistä kaukana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä miten kerran viikossa kaupassa käymällä säästää. Itse teen niin, mutta en muun kuin vaivan säästön vuoksi. Automarkettiin ja pari kassillista ruokaa konttiin. Saman verran sitä ruokaa menee riippumatta ostoskertojen määrästä.
Kaikki muu säilyy oikein mukavasti sen viikon paitsi tuore leipä. Vaaleampi varsinkin tuppaa kuivumaan, ruisleipä ei niinkään. Huushollissa ei olla mitään varsinaisia leivänsyöjiä, joten ei ole oikeasti ongelma. Toki tuoreen leivän voi kipaista hakemaan läheisestä paistopisteestä, jos siltä tuntuu.
Paistopisteestä "tuoretta leipää" :D:D:D
Onko leipomon jossain muussa kaupungissa leipoma, pussittama ja tänne kuljettama leipä sitten jotenkin tuoreempaa, vai itsekö pitäisi leipoa?
On. Ne paistopisteiden leivät kun paistetaan pakasteista, jotka on ollert pakasteita aika hemmetin kauan ennen paistamista.
Voihan ne viikon ruuat laittaa sinne jääkaappiin per hylly ja kirjoittaa viikonpäivät.
Itse ostan viikon ruuat kerralla. Jos maito loppuu, ilmoitan siitä, että liruista pitää jättää kahvimaidot ja nyt juodaan mehua, vettä ja mitä muuta löytyy. Pakkasessa on varalle paketti, pari leipää. Jos juusto tai leikkele loppuu, niin sit loppuu. Floran korvike on sitten päivälle, parille oikea voi.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä siinä säästää kun suunnittelee koko viikon ostokset. Heräteostokset jää pois tai niitä tulee vaan yhden päivän edestä eikä joka päivä.
Riippuu ihan ihmisestä. Tämä asia, kuten kaikki muutkin maailmassa, eivät ole yksiselitteisiä. Jos minä ostaisin viikon ruuat kerralla, joutuisin ottamaan taksin kotiin, ja se lisäisi kokonaissummaa. Sillä rahalla voisi ostaa useammankin heräteostoksen.
Toisekseen, jos sinä teet heräteostoksia, se ei tarkoita, että kaikki muut tekevät. Yritä oppia erottamaan itsesi muista ihmisistä.
No minä suunnittelen. Haluan että ruoka on ravitsevaa ja vaihtelevaa.
Ja katson myös koulujen ruokalistat niin että kellään ei mene nekään päällekkäin.