Tein käsittämättömän typeryyden lentomatkalla
Minun on pakko avautua jonnekin, enkä keksi muuta kuin tällaisen nimettömän keskustelupalstan. Olin juuri työmatkalla Euroopassa, mistä palasin kotiin stressaantuneena ja lopen uupuneena. Paluumatkalla oli välilasku eräällä suurella Keski-Euroopan lentokentällä. Ensimmäinen lentoni oli myöhässä ja vaihtoaikaa oli todella vähän, joten hermostuksissani nappasin lentolaukun matkatavarahyllyltä ja tungeksin ulos koneesta. Jotain hässäkkää siinä muistan olleen, koska hyllyt olivat tupaten täynnä, ja lentoemännät olivat joutuneet ennen lähtöä siirtelemään laukkuja eri paikkoihin, jotta hyllyt saatiin kiinni. En kuitenkaan ehtinyt jäädä ihmettelemään, vaan ovien auettua juoksin vain hikikarpalot otsallani suoraan Suomen lennon lähtöportille. Kun sitten odotin Suomessa matkalaukkuani matkatavarahihnalla, niin mikäs sieltä tulee ensimmäisenä: lentolaukkuni!! Olin ehtinyt ensimmäisellä lennolla rättiväsyneenä täysin unohtaa, että boardaushenkilökunta oli lähtöportilla pyytänyt vapaaehtoisia jättämään käsimatkatavaroitaan ruumaan laitettaviksi, koska kone oli aivan täynnä, ja olin antanut heille oman laukkuni! Lentolaukku, jonka olin ottanut koneesta mukaani, oli jonkun toisen! Minulla ei tietenkään ollut eikä ole hajuakaan siitä, missä ja kuka laukun oikea omistaja on ja minne hän oli ollut matkalla, ja nyt olen roudannut hänen laukkunsa Suomeen. En tajua, miten tällainen on edes mahdollista, eikä kukaan juossut perääni välilaskukentällä. En oikeasti tiedä, minkälainen ajatusketju siinä ehti päässäni kulkea kun tajusin, minkä mokan olin tehnyt, mutta sen sijaan, että olisin mennyt heti selvittämään asiaa neuvontaan, hyppäsin taksiin ja ajoin kotiin yhden ylimääräisen laukun kanssa. Olin niin hermona tapahtuneesta ja ahdistunut ja väsynyt, että aivoni eivät kai toimineet kunnolla. Hetken jopa ajattelin, että jätän vain sen vieraan laukun (joka ei muuten edes ole identtinen omani kanssa) sinne kentälle ja häivyn, mutta onneksi sentään tajusin, että siitä olisi voinut seurata vaikka minkälainen härdelli. Tiedän, että toimin idioottimaisesti, ja nyt aion tietenkin lähteä asiaa selvittämään, mutta mietin vain, että mitä seuraamuksia tästä voi minulle olla? Kurkkasin laukkuun ja siellä on mm. jotain virallisen oloisia englanninkielisiä papereita. Nimilappua ei ole, joten omistajan kansallisuudesta ei ole tietoa. Auttakaa, pitääkö minun maksaa jotain korvauksia tai joudunko muuten pulaan tämän takia?
Kommentit (35)
Nykyisin lentokoneen käsimatkatavarat ovat ristäytyneet käsistä,todella paljon on matkustajilla laukkuja matkustamossa,monin kappalein! Tähän tulee muutos kun jotakin ikävää sattuu,sitten mennään koneeseen vain yksi (1) laukku mukana.Topivottavasti. matkustajat tajuisivat tämän jo nyt
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pukeudu vaikka pitkään mustaan takkiin, peitä hiuksesi esim. huivilla, ettet herätä turhaa huomiota. Mene kentälle ja jätä laukku vaivihkaa esim. jonkun pylvään taakse. Kyllä laukku sieltä löydetään ja toimitetaan oikeaan osoitteeseen. Kannattaa hieman pälyillä ympärilleen ettei kukaan näe ja turhaan puutu asiaan. Poistu paikalta juoksuaskelin, ettei tulee turhaa selittelyä.
Kun helpotus vihdoin valtaa olosi jätettyä laukun voit vaikka kiljaista nopean ylistyksen jumalan suuruudelle juuri kentän ovista poistuessasi.
Sekin kannattaa huudahtaa vieraalla kielellä, vaikkapa arabiaksi, että epäilykset eivät kohdistuisi sinuun.
Voi luoja, entäpä jos sulle itsellesi olisi käynyt samoin? Tykkäisitkö siitä, että joku jemmaisi sun laukkua kotonaan? Toivottavasti tämä on provo, koska jos vähänkään päässä raksuttaa tällaiset jutut selvitetään HETI!
Oliko omassa laukussasi useampi dildo vai?
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty lukemaan. Pärjäile.
Helposti pystyi lukemaan.
Ap, virheitä sattuu kaikille! Menet vaan lentoasemalle ja selität tilanteet ja kerrot mistä otit vieraan laukun!
Alanuoli ihan vaan tuon ritirimpsun takia.
KAPPALEJAKOA peräänkuuluttaisin.
Mene takaisin lentokentälle. Selitä asia jollekin työntekijälle siellä.
Ymmärrän, että väsyneenä voi erehtyä. Mutta aika iddiootti saa olla, jos kotiinsa asti laukun raahaa. Ja sulla ei ollut mitään oikeutta avata laukkua. Se on lentokenttäväen tehtävä.
En ilmeisesti ole ylivarovainen, kun vahdin aina kaukojunassa ja lentokoneessa, ettei kukaan pölli mun laukkua.
Vierailija kirjoitti:
Miten olis ; nappasin toisen ihmisen lentolaukun! Mitä teen? T. Väsynyt
Novellisti Porvoosta haluaa tarinalleen näkyvyyttä ja palstatilaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei pysty lukemaan. Pärjäile.
Mitenkähän itse pärjäät, kun ei ole edes lukutaitoa tullut hankittua?
Kyseessä on varkaus, nettivinkattu.
Juuri tästä syystä kannattaa valita joku muu kuin musta laukku. Tai jos on musta laukku niin tehdä siitä omasta laukusta tunnistettavampi, kiinnittää nauhoja tms.
Mukava että välität, moni avlta tutkis toisen kamat, heittäis pois aikansa piereskeltyään.
Soita lentoyhtiöön. Kysy voitko heti viedä sen kentälle ja viet. Puhdas omatunto on parasta.
Vierailija kirjoitti:
lyhyempiä porvoon-uutisia kiitos.
Ihan hyvä oli.
No mun entinen esimies oli ottanut turvatarkastuksen jälkeen jonkun muun läppärilaukun, läppäreineen, ja huomasi virheensä vasta perille työmatkakohteeseen päästyään. Ikinä ei selvinnyt, että kenen läppäri se oli, ja mihin hänen koneensä päätyi. Turvatarkastusjonossa oli kuulemma takana ollut joku mies, jolla oli myös ollut läppärilaukku, ehkä vaihtuivat ristiin. Läppäri ja laukku olivat kyllä päälle päin saman näköisiä kuin pomon omat kamat, joten erehdys lieni inhimillinen.