Tein käsittämättömän typeryyden lentomatkalla
Minun on pakko avautua jonnekin, enkä keksi muuta kuin tällaisen nimettömän keskustelupalstan. Olin juuri työmatkalla Euroopassa, mistä palasin kotiin stressaantuneena ja lopen uupuneena. Paluumatkalla oli välilasku eräällä suurella Keski-Euroopan lentokentällä. Ensimmäinen lentoni oli myöhässä ja vaihtoaikaa oli todella vähän, joten hermostuksissani nappasin lentolaukun matkatavarahyllyltä ja tungeksin ulos koneesta. Jotain hässäkkää siinä muistan olleen, koska hyllyt olivat tupaten täynnä, ja lentoemännät olivat joutuneet ennen lähtöä siirtelemään laukkuja eri paikkoihin, jotta hyllyt saatiin kiinni. En kuitenkaan ehtinyt jäädä ihmettelemään, vaan ovien auettua juoksin vain hikikarpalot otsallani suoraan Suomen lennon lähtöportille. Kun sitten odotin Suomessa matkalaukkuani matkatavarahihnalla, niin mikäs sieltä tulee ensimmäisenä: lentolaukkuni!! Olin ehtinyt ensimmäisellä lennolla rättiväsyneenä täysin unohtaa, että boardaushenkilökunta oli lähtöportilla pyytänyt vapaaehtoisia jättämään käsimatkatavaroitaan ruumaan laitettaviksi, koska kone oli aivan täynnä, ja olin antanut heille oman laukkuni! Lentolaukku, jonka olin ottanut koneesta mukaani, oli jonkun toisen! Minulla ei tietenkään ollut eikä ole hajuakaan siitä, missä ja kuka laukun oikea omistaja on ja minne hän oli ollut matkalla, ja nyt olen roudannut hänen laukkunsa Suomeen. En tajua, miten tällainen on edes mahdollista, eikä kukaan juossut perääni välilaskukentällä. En oikeasti tiedä, minkälainen ajatusketju siinä ehti päässäni kulkea kun tajusin, minkä mokan olin tehnyt, mutta sen sijaan, että olisin mennyt heti selvittämään asiaa neuvontaan, hyppäsin taksiin ja ajoin kotiin yhden ylimääräisen laukun kanssa. Olin niin hermona tapahtuneesta ja ahdistunut ja väsynyt, että aivoni eivät kai toimineet kunnolla. Hetken jopa ajattelin, että jätän vain sen vieraan laukun (joka ei muuten edes ole identtinen omani kanssa) sinne kentälle ja häivyn, mutta onneksi sentään tajusin, että siitä olisi voinut seurata vaikka minkälainen härdelli. Tiedän, että toimin idioottimaisesti, ja nyt aion tietenkin lähteä asiaa selvittämään, mutta mietin vain, että mitä seuraamuksia tästä voi minulle olla? Kurkkasin laukkuun ja siellä on mm. jotain virallisen oloisia englanninkielisiä papereita. Nimilappua ei ole, joten omistajan kansallisuudesta ei ole tietoa. Auttakaa, pitääkö minun maksaa jotain korvauksia tai joudunko muuten pulaan tämän takia?
Kommentit (35)
:D Aika hauska. Sanot vaan että olit niin kännissä, että otit vahingossa väärän laukun.
Mene takaisin kentälle ja kerro tuo kaikki jollekin asiakaspalvelijalle. Miksi sulle jotain laskuja tulisi?
Ei seurauksia. Vie laukku lentoyhtiön tiskille ja kerro, millä lennolla se oli.
SElvitä asia. Paperit voivat olla jollekkin tärkeitä. Tai tietää ainakain. ettei kukaan ole käyttänyt niissä olevia tietoja hyväkseen. Ilmoita lentoyhtiölle.
Ehkä tämäkin asia selviäisi kun vaan ottaisit yhteyttä lentöyhtiöön...... Heille kuitenkin on varmaan jo selvää että joltain on laukku hukassa ja odottavat vaan sinun yhteydenottoasi. Luultavasti kuljetusmaksut putoavat sinun kontollesi.
Lopen uupuneen hikikarpalot ja nimetön lentolaukku tekivät muuten aika kivasta aiheesta vähän liian kovaa yrittämistä. 2/5 kuitenkin.
Minulle kerran melkein kävi noin, siis uhrin näkökulmasta. Ehdin viime hetkellä väliin, nykäisin lentolaukun napannutta mummoa olkapäästä (kun kohtelias excuse me, excuse me ei toiminut) ja kysyin tiukasti MIHIN hän on oikein viemässä MINUN laukkuani. Ja silloin hän vihdoin tajusi. Ja minä ajattelin että v---u mikä urpo.
Huvittavaa vaan että meidän laukuthan eivät siis olleet edes yhtään samannäköiset. Eri materiaali, eri koko, eri muoto.
Ja nykyään muistan mitä kaikenlaisia urpoja onkaan matkalla ja vahdin tavaroitani kuin haukka.
Miten olis ; nappasin toisen ihmisen lentolaukun! Mitä teen? T. Väsynyt
Huh, säikähdin alkuun että taputit laskeutumiselle.
Soittaisin lentoyhtiöön ja kertoisin vahingossa ottaneeni väärän laukun. He varmaan toimittaisivat laukun sitä kaipaavalle.
Ehkä kiinnittäisin anteeksipyyntökirjeen laukkuun.
Itse matkustin kerran Pariisissa kimppataksilla hotellille, ja perillä huomasin, että laukkuni oli matkalla hävinnyt tavarasäilöstä. Kun sitten käytiin läpi mikä laukku kellekin matkustajalle kuului, jäljelle jäi omaa laukkuani isompi ja eri värinen ylimääräinen laukku. Kauhea sähläys, taksikuskin kanssa lähdettiin kiertämään hotelleja, joihin oltiin jätetty porukkaa, ja lopulta onneksi yhden hotellin edustalla odotteli kaksi naista laukkuni kanssa. Maksoivat ylimääräiset taksikulut, ja kaikki päättyi kuitenkin onnellisesti.
Olen aina miettinyt, miten usein matkalaukut mahtavat päätyä väärien ihmisten mukaan siinä lentokenttien hässäkässä. Ilmeisesti aika usein.
Pukeudu vaikka pitkään mustaan takkiin, peitä hiuksesi esim. huivilla, ettet herätä turhaa huomiota. Mene kentälle ja jätä laukku vaivihkaa esim. jonkun pylvään taakse. Kyllä laukku sieltä löydetään ja toimitetaan oikeaan osoitteeseen. Kannattaa hieman pälyillä ympärilleen ettei kukaan näe ja turhaan puutu asiaan. Poistu paikalta juoksuaskelin, ettei tulee turhaa selittelyä.
Et varmaan ole ensimmäinen, joka on tehnyt tuon "käsittämättömän typeryyden".
Vierailija kirjoitti:
Pukeudu vaikka pitkään mustaan takkiin, peitä hiuksesi esim. huivilla, ettet herätä turhaa huomiota. Mene kentälle ja jätä laukku vaivihkaa esim. jonkun pylvään taakse. Kyllä laukku sieltä löydetään ja toimitetaan oikeaan osoitteeseen. Kannattaa hieman pälyillä ympärilleen ettei kukaan näe ja turhaan puutu asiaan. Poistu paikalta juoksuaskelin, ettei tulee turhaa selittelyä.
Kun helpotus vihdoin valtaa olosi jätettyä laukun voit vaikka kiljaista nopean ylistyksen jumalan suuruudelle juuri kentän ovista poistuessasi.
Vierailija kirjoitti:
Ei seurauksia. Vie laukku lentoyhtiön tiskille ja kerro, millä lennolla se oli.
Kiinnität laukkuun lapun "Sorry, I took this by mistake" ja sitten lennon tiedot, ja sitten jätät sen lentoyhtiön tiskille ja juokset nopeasti pois taaksesi katsomatta.
Oliko Porvoon poliisiampujat tätä laukkua siis etsimässä?
Ei pysty lukemaan. Pärjäile.