Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tyroksiinin annostelu

Vierailija
26.08.2019 |

Aloitin siis lääkityksen 50mg eli puolikas tabletti päivässä muutama viikko sitten. Nyt on jonkin aikaa ollut outoja tuntemuksia rinnassa. En tiedä olisiko liian suuri aloitusannos joka kiihdyttää sykettä liikaa..vähän vihlomisen tapaista vasemmalla puolella ja illalla sykähdyksiä tuntuu kun istuutuu lepäämään.

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla liikaa alussa.

Vierailija
2/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kannattaa nyt olla yhteydessä sinne lääkityksen määränneeseen lääkäriin ja tarkistuttaa ne kilpirauhasarvot. Mitä kilpirauhasarvosi olivat ennen lääkityksen aloittamista?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liian iso annos. Mulla viime talvena heitti lyhyessä ajassa liikatoiminnalle ydistelmälääkkeellä. Syke huitas kesken kaiken 170:een ja rytmihäiriöitä aamupäivät.

Nyt vaihdettiin 5kk tauon jälkeen thyroxiniin , mutta näytä tehoavan kunnolla.

Vierailija
4/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sykkeen voit mitata vaikka sopivalla apilla ja kännykän kameraa hyväksi käyttäen.

Vierailija
5/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liian iso annos. Mulla viime talvena heitti lyhyessä ajassa liikatoiminnalle ydistelmälääkkeellä. Syke huitas kesken kaiken 170:een ja rytmihäiriöitä aamupäivät.

50 mcg kuten ap:llä ei ole kenellekään liian iso ylläpitoannos, aloitusannokseksi ehkä.

Vierailija
6/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitusannos siis se puolikas tabletti.pari kolme viikkoo nyt ottanut niin.kahden kk sisällä sitten uudet labrat. Tsh oli koholla ennen lääkitystä 6,1.

Vierailija
7/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

50 mcg kuten ap:llä ei ole kenellekään liian iso ylläpitoannos, aloitusannokseksi ehkä.

Kyllä mulle aloitettiin aika varovasti 25 mikrogrammalla 2-3 kertaa viikossa tyroksiini ja pitkä pätkä meni tuolla annostuksella. Nyt kun annosta nostettiin, syön 50 mcg vain joka toinen päivä ja silloinkin lääkäri varoitteli vapinasta ja sydämentykytyksestä. Tosin vajaatoimintani on todettu "lieväksi", mutta se mikään on toiselle sopiva voi olla jollekin toiselle aivan liikaa / liian vähän.

Vierailija
8/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puolittaisin sinuna tuon annoksen muutamaksi viikoksi. Pikkuhiljaa pitäisi nostella ja katsella oloa

Vierailija
9/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soittelen ja kyselen lääkäriltä asiaa. Ap

Vierailija
10/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitusannos siis se puolikas tabletti.pari kolme viikkoo nyt ottanut niin.kahden kk sisällä sitten uudet labrat. Tsh oli koholla ennen lääkitystä 6,1.

T4-V kertoisi enemmän. Kai se sentään otettiin? TSH voi olla koholla kilpparista riippumattomistakin syistä, esim. tietyt vasta-aineet.

Vierailija
11/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat yksilöllisiä. Tyttärellä oli aika vakava vajaatoiminta, ja heti alkuun lähdettiin sadalla mikrogrammalla, eikä missään vaiheessa ollut liikaa. Lievässä tapauksessa tosiaan on ihan eri luvut. Eli oma lääkäri on kohde jolta kysyä.

Vierailija
12/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

T4-V oli arvojen sisällä. Olisiko ollut 17, jos oikein muistan. Minulla on myös raudanpuute anemia ja ferritiini tosi matala. Mutta oireet sopi hyvin tuohon kilpirauhasen vajaatoimintaan, yleinen hidastuminen kaikkine sivuoireineen. Ap

Vierailija
13/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

T4-V oli arvojen sisällä. Olisiko ollut 17, jos oikein muistan. Minulla on myös raudanpuute anemia ja ferritiini tosi matala. Mutta oireet sopi hyvin tuohon kilpirauhasen vajaatoimintaan, yleinen hidastuminen kaikkine sivuoireineen. Ap

Kai otat rautaa? Kun saat raudan nousemaan, niin kilpirauhanenkin voi alkaa toimimaan normaalisti. Etkä välttämättä tarvitse enää thyroxinia.

Vierailija
14/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kai otat rautaa? Kun saat raudan nousemaan, niin kilpirauhanenkin voi alkaa toimimaan normaalisti. Etkä välttämättä tarvitse enää thyroxinia.

Olen kyllä myös rautakuurilla koko ajan. Jos tyroksiinia ei enää tarvitsekaan, kai se huomataan labrassa jos nousee arvot liian korkealle?

Vierailija
15/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitin siis jos arvot laskee, ei nouse. Ap

Vierailija
16/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä paljon ferritiinisi oli? Kävin kontrollikokeissa, joissa TSH edelleen päälle 3 kun lääkärin mielestä voisi pyrkiä arvoon välillä 1-2. Viime vuoden lopulla ferritiini oli mulla 19, nyt otetuissa kokeissa oli noussut peräti 29. Muutaman rautakuurin olen syönyt ominpäin, vaikka kuulemma tuo 19 oli riittävä. Väsymys on enimmäkseen turruttavaa. Soittoaika lääkärille on ylihuomenna, että saa nähdä mitä koulukuntaa hän edustaa näissä asioissa. Rautaa meinasin tankata kumminkin.

Vierailija
17/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saako kysyä paljon ferritiinisi oli? Kävin kontrollikokeissa, joissa TSH edelleen päälle 3 kun lääkärin mielestä voisi pyrkiä arvoon välillä 1-2. Viime vuoden lopulla ferritiini oli mulla 19, nyt otetuissa kokeissa oli noussut peräti 29. Muutaman rautakuurin olen syönyt ominpäin, vaikka kuulemma tuo 19 oli riittävä. Väsymys on enimmäkseen turruttavaa. Soittoaika lääkärille on ylihuomenna, että saa nähdä mitä koulukuntaa hän edustaa näissä asioissa. Rautaa meinasin tankata kumminkin.

Ferritiini on 6. Pysynyt samoissa lukemissa useamman kk. Ap

Vierailija
18/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ferritiini on 6. Pysynyt samoissa lukemissa useamman kk. Ap

Kuulostaa rankalta, toivottavasti saat arvoja paremmiksi eikä ole mikään imeytymishäiriö tms.

Vierailija
19/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

25 ug päiväannoksellakin on saatu aikaan rytmihäiriöitä ja täristyttämistä. 

Vierailija
20/23 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä aloitin tuolla 50:llä, ja se osoittautui aivan liian pieneksi annokseksi. Vaihdoin lääkäriä osaavampaan, joka ihmetteli, että miksei minulle annettu aloitusannokseksi 75. Nyt annostus on 125, joka on hyvä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä kahdeksan