Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kohta Suomen yrittäjät pakotetssn palkkaamaan pitkäaikaistyöttömiä osatyökykyisiä!

Vierailija
26.08.2019 |

Seuraavan vuoden sisällä joudutte palkkaamaan Suomen kaikki osatyökykyiset, jotta saadaan Suomi nousuun. Kukaan ei oikeasti halua heitä työpaikoille, mutta kohta on pakko. Muuten ei saa julkishallinnon diilejä.

Yksi mt-pitkäaikaistyötön voi saada paljon hallaa aikaiseksi, ainakin asiakaspalvelussa!

Onneksi olkoon yrittäjät - saatte lottopotin!

Kommentit (65)

Vierailija
41/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen mielenterveysongelmainen pitkäaikaistyötön. Olen kuitenkin korkeakoulutettu eikä todellisuudentajussani tai järjenjuoksussani ole mitään vikaa. Minusta ei mitenkään näe päälle päin että kärsin masennuksesta ja ahdistuksesta ja voin kertoa että mielenterveysongelmista kärsii myös moni työelämässä oleva. Teidänkin firmassanne.

Vierailija
42/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

* jatketa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä oli osatyökykyinen jokunen vuosi sitten työkokeilussa. Teki vain niitä töitä mitä sattui huvittamaan. Ei kuunnellut ohjeita yms. Jäi kyllä ainoaksi kokeiluksi.

Huutelijat voivat perustaa yrityksen ihan itse ja kokeilla osatyökykyisten palkkaamista. Turha odottaa, että palkatut olisivat motivoituneita tai innostuneita.

En usko, että kaikille löytyy sopivaa työpaikkaa tässä yhteiskunnassa. En pidä työttömiä lorvijoina. Niitä on hyvin pieni vähemmistö.

Vierailija
44/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monille voisi tehdä hyvää, kun saisivat kivat vaatteet ja kengät ja hyvän syyn vähän laittautua. Tiedä, mitä missejä sieltä kuoriutuisi.

Ja pääseväthän he työterveyshuollon piiriin, eikö?

Miksi luulet että meillä työttömillä ei ole kivoja vaatteita. Tiedoksesi että vaatteita aa nykyään pikkurahalla esim. h&mltä ja kirpparilta löytää myös uuden näköisiä vaatteita. Kampaajaan tosin ei ole varaa, mutta tukka voi silti siisti ja esim. itse värjätty.

Vierailija
45/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä oli osatyökykyinen jokunen vuosi sitten työkokeilussa. Teki vain niitä töitä mitä sattui huvittamaan. Ei kuunnellut ohjeita yms. Jäi kyllä ainoaksi kokeiluksi.

Miksi sen olisi pitänyt alistua porvarin orjaksi suurpääoman palvelukseen?

Vierailija
46/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi, vaikka maksettaisiin!

Eli maksat mieluusti verorahoilla heidän elämisensä?

yksittäinen yritys varmasti maksaa mieluummin verot tai jättää julkisen tarjouskilpailun väliin kuin palkkaa läjän soveltumattomia tappiollisia työntekijöitä pakolla firmaansa. Laske vaikka huviksesi mitä 5 kpl työntekijää vaikka 2800 euron kk-palkalla (+1200 e/kk sivukulut) maksaa 5 vuoden ajalta -> reilusti yli miljoona euroa. Ei siinä mitään jos tuottavat firmalle työpanoksellaan vastaavasti hyötyä mutta pakkorekryt tuskin vastaisivat firman tarpeita.

Vierailija
47/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun työpaikalla on pari tärkeilijää, huumorintajuton pomo sekä kyttäävä sihteeri. Pari mt-potilasta olisi virkistävää ja fiksua seuraa, tervetuloa!

Vierailija
48/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen mielenterveysongelmainen pitkäaikaistyötön. Olen kuitenkin korkeakoulutettu eikä todellisuudentajussani tai järjenjuoksussani ole mitään vikaa. Minusta ei mitenkään näe päälle päin että kärsin masennuksesta ja ahdistuksesta ja voin kertoa että mielenterveysongelmista kärsii myös moni työelämässä oleva. Teidänkin firmassanne.

Toi törppö toimari on varmaan meistä kaikista hulluin.

Työpaikoilla muuten on paljon henkilöitä burnoutin partaalla, joten ei ole sillä puolella oikein varaa haukkua masentuneita!

Vierailija
49/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Monille voisi tehdä hyvää, kun saisivat kivat vaatteet ja kengät ja hyvän syyn vähän laittautua. Tiedä, mitä missejä sieltä kuoriutuisi.

Ja pääseväthän he työterveyshuollon piiriin, eikö?

Miksi luulet että meillä työttömillä ei ole kivoja vaatteita. Tiedoksesi että vaatteita aa nykyään pikkurahalla esim. h&mltä ja kirpparilta löytää myös uuden näköisiä vaatteita. Kampaajaan tosin ei ole varaa, mutta tukka voi silti siisti ja esim. itse värjätty.

Ai niillä yli viiskymppisillä alkkiksillakin? En usko. Olet priimaa ja saat varmasti tukityön! Entä nämä yli viiskymppiset haisevat alkoholistimiehet? Joku kokoomuslainen Oulussa puhui näistä törkeästi, mutta jos rehellisiä ollaan, kuka palkkaa puliukon?

Vierailija
50/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen pienyrittäjä, eikä minulla olisi aikaa perehdyttää epäpätevää pitkäaikaistyötöntä. Ehdotukseni on pakollinen täydennyskoulutus.

Vierailija
51/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Omistan yrityksen, en psykiatrian poliklinikkaa.

Olen tj, en psykiatri.

Teen bisnestä, en hyväntekeväisyyttä.

Maine on tärkeä, ei osatyökykyisen mokat.

Ei kiitos! En ole mukana näissä talkoissa.

Miten osatyökykyinen ja psykiatria liittyvät toisiinsa?

Vierailija
52/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan hyvä jos tulee paikkoja sellaisille, jotka eivät ole täysin työkykyisiä. Sellaiset työpaikat puuttuvat kokonaan Suomesta.

Tämä on mielenkiintoinen juttu. Menen tähän kategoriaan en täysin työkykyinen. Työtä osaan tehdä, mutta en pysty tekemään niitä normaalissa työympäristössä, eli tarvitaan laajat muutostyöt/saneeraukset, jotta pystyn työskentelemään. Kuinkahan moni ta on valmis maksamaan näistä muutostöistä.

Vammaispalvelusta maksetaan vammaisten hissit yms. Ihme jos et tiennyt? Ehkä ongelmat ovat vain omakeksimiä.

Kyllä sinulla on HIEMAN epärealistiset kuvitelmat vammaispalveluista. Aluksikaan he eivät kustanna työpaikoille mitään, vaan kotiiin apuvälineeksi, eikä nekään tule tosiaankaan helpolla. Aluksi hakemus hylätään, valitetaan, hylätään. 

Vierailija
53/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Omistan yrityksen, en psykiatrian poliklinikkaa.

Olen tj, en psykiatri.

Teen bisnestä, en hyväntekeväisyyttä.

Maine on tärkeä, ei osatyökykyisen mokat.

Ei kiitos! En ole mukana näissä talkoissa.

Miten osatyökykyinen ja psykiatria liittyvät toisiinsa?

Vaikeimmin työllistyvillä on lähes jokaisella mielenterveysongelmia, jopa skitsofreniaa. Kuinka yritys olla vastuussa tällaisen henkilön terveydestä ja työpanoksesta? Onko heillä lääkäri tukena, vai mitä? En tiedä asiasta, mutta mt-ongelmat lisääntyvät työttömyyden pitkittyessä.

Vierailija
54/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää palsta on niin tekopyhyyttä täynnä ku olla voi. Ensin syyllistetään kunnolla, tyyliin kyllä pystyy tekemään jotain töitä jos tännekin pystyy kirjoittamaan. No ehkä jotain pientä pystyisikin mutta Suomessa ei ole vajaakuntoisille välityömarkkinoita joten he eivät töihin pääse. Nythän sen huomaa tätäkin ketjua lukiessa miksi he ovat töitä vailla, ei kukaan yrittäjä heitä halua. Eiköhän olisi aika päästää heidät ihan sinne minne kuuluvat, eläkkeelle.

Vierailija
55/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tää palsta on niin tekopyhyyttä täynnä ku olla voi. Ensin syyllistetään kunnolla, tyyliin kyllä pystyy tekemään jotain töitä jos tännekin pystyy kirjoittamaan. No ehkä jotain pientä pystyisikin mutta Suomessa ei ole vajaakuntoisille välityömarkkinoita joten he eivät töihin pääse. Nythän sen huomaa tätäkin ketjua lukiessa miksi he ovat töitä vailla, ei kukaan yrittäjä heitä halua. Eiköhän olisi aika päästää heidät ihan sinne minne kuuluvat, eläkkeelle.

Tämä. Kenen etu on roikottaa työmarkkinatuella ihmisiä, jotka eivät koskaan tule työllistymään. Ai niin, aktiivimallin leikkaama työmarkkinatuki on pienempi kuin pieninkin eläke. 

Vierailija
56/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keitä nämä vaikeimmin työllistyvät pitkäaikaistyöttömät ovat? Löytyykö heitä leipäjonoista? Onko heillä alkoholi- tai mielenterveysongelmia?

Kyllä yritystenkin pitäisi tuntea vastuuta, että saadaan työllisyys kasvuun. Vaikka palkkaamalla yhden työttömän esim. 20 työntekijää kohden.. yhteistyöllä Suomi nousuun.

Vierailija
57/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keitä nämä vaikeimmin työllistyvät pitkäaikaistyöttömät ovat? Löytyykö heitä leipäjonoista? Onko heillä alkoholi- tai mielenterveysongelmia?

Kyllä yritystenkin pitäisi tuntea vastuuta, että saadaan työllisyys kasvuun. Vaikka palkkaamalla yhden työttömän esim. 20 työntekijää kohden.. yhteistyöllä Suomi nousuun.

Toivossa on hyvä elää sanoi lapamato.

Vierailija
58/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Sanomissa oli tutkijoiden tekemän selvityksen mukaisia toimenpide-ehdotuksia ja yksi oli juuri tämä:

Yritykset, joilla on kontakti valtioon tai kuntaan, velvoitetaan tulevaisuudessa palkkaamaan vaikeimmin työllistyviä henkilöitä, tai sopimuksia ei katketa. Keppiä siis yrityksille. Nämä firmat pakotetaan alkuvaiheessa palkkaamaan pitkäaikaistyöttömiä. Tämä lukee ihan sosiaali- ja terveysministeriön tekemässä selvityksessä, jota entisen hallituksen työministeri kehui kovasti.

Toivottavasti hyväksytään se, että talvella ei katuja tai pyörätietä ole aurattu, koska mielenterveysongelmaiset oli liian masentuneita lähteäkseen aamuyöllä klo 3 auraamaan. Ja ne ongelmattomat taas ei solidaarisuusyistä lähde ylitöihin. Vastaavasti täytyy toivoa, että lapset saa päiväkodissa ruokaa, koska kuljettamaan palkattu narkomaani ei ehtinyt kuskaamaan ruokia, oli kiire piikille.

Vierailija
59/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Helsingin Sanomissa oli tutkijoiden tekemän selvityksen mukaisia toimenpide-ehdotuksia ja yksi oli juuri tämä:

Yritykset, joilla on kontakti valtioon tai kuntaan, velvoitetaan tulevaisuudessa palkkaamaan vaikeimmin työllistyviä henkilöitä, tai sopimuksia ei katketa. Keppiä siis yrityksille. Nämä firmat pakotetaan alkuvaiheessa palkkaamaan pitkäaikaistyöttömiä. Tämä lukee ihan sosiaali- ja terveysministeriön tekemässä selvityksessä, jota entisen hallituksen työministeri kehui kovasti.

Koskeeko tämä myös virolaisia, latvialaisia ja liettualaisia yrityksiä? EU:ssa kilpailutukset ei ole maakohtaisia, joten tuleeko tämä sama myös muiden maiden yrityksille, saammeko raksatyömaalle virolaisia osatyökykyisiä?

Vierailija
60/65 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En palkkaisi, vaikka maksettaisiin!

Kenet sinä muka palkkaisit, konkurssiäijä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä seitsemän kaksi