Help, erityisherkkyydestä tietävää?
Tutustuin pari kuukautta sitten mieheen. Tosi ihana tyyppi eikä mua sinällään haittaa hänen erityisherkkyytensä (kertoi sen jo ekoilla treffeillä).
Yks nega juttu on, en tiedä johtuuko erityisherkkyydestä vai muusta, mutta mies on aika kaavamainen. Erityisherkkyyden piirre vai jotain muuta?
Eli syö joka aamu tismalleen saman aamupalan. Käy joka lomilla tismalleen samoissa kohteissa (esim syyslomalla aina paikkaan a, kesälomalla aina paikkaan b, joululomalla aina paikka c, hiihtoma aina paikka d jne). Kauppaan mentäessä hänellä on aina sama parkkiruutu käytössä. Lenkillä käydään aina se sama tuttu reittu. Ravintolassa aina sama annos.
Itse olen taas hyvin kokeilunhaluinen ja rutiineista poikkeava.
Kommentit (22)
Mä olen erityisherkkä, mutta kaipaan kyllä jatkuvaa vaihtelevuutta elämässäni. Tärkeintä on se turvallisuuden tunne.
Mun erityisherkkyys nyt on pitkälti sitä, että jatkuva meteli ja ihmismassat helposti ahdistaa, sekä sellainen pakonomainen muiden ihmisten kanssa seurustelu. Kun saa tehdä asioita omalla painollaan ja olla rauhassa kun haluaa, niin kaikki sujuu oikein mukavasti. Sitten jos on liikaa menoa ja melskettä muutun stressaantuneeksi ja itkuisaksi.
Miksi olet noin riidanhaluinen? Autistisuus on _mahdollinen_ selitys miehen käyttäytymiselle, joka voisi auttaa aloittajaa ymmärtämään miestä.