En jaksa elää enää päähänpotkittuna köyhänä
Töitä en saa vaikka kuinka hakisin, työkkäri piinaa ilmaistöillä ja turhilla valmennuksillaan:( Mihinkään ei ole ikinä rahaa paitsi istua yksin kotona kaurapuuroa syöden(okei, kärjistettyä mutta suurinpiirtein näin). Muutosta ei ole luvassa ikinä enää, koska CV on yhtä reikäjuustoa, enempi niitä reikiä vaan vielä:( Mitä järkeä tätä olisi jatkaa vielä vuosikymmeniä?
Kommentit (28)
Onko koulutusta? Lisäkouluttaudu, vaihda alaa.
Mikä vika on köyhyydessä. Mitä sinulta puuttuu jos olet rehellinen. Rikkaat ne ilmastontuhoajia ovat et sinä, eikö se ole hyvä
Älä nyt herran tähden luule että TYÖKKÄRI etsii töitä. Ne kuuluu etsiä ITSE. Listaat yritykset kotikaupungista ja soitat kaikki läpi.
Muuta ulkomaille telttailemaan.
Olet vapaa!!!!
Miljoonatta kertaa: kukaan (ei ainakaan moni)ei odotakaan, että pelkästään työkkäri etsisi töitä työttömälle, mutta jos niitä ei syystä tai toisesta saa, IKINÄ, alkavat tunkea väkisin näihin ilmaistöihin ja valmennuksiin jne. Kyllä siinä on moneen kertaan haettu jo paikkaan jos sadanteenkin, ja työkkäri itsehän laittaa näitä "haku-ukaaseja"nimenomaan vain sellaaisii paikkoihin joita olet itse ihan omin päin hakenutkin jo ajat sitten!
Puhelinmyyntityötä on aina tarjolla. Turha väittää, että töitä ei olisi.
Joku työllisyyskoulutus? Pirkanmaalla TAKK mainosti juuri vaikka kuinka montaa, esimerkiksi laitoshuoltajaksi mahdollisuus kouluttautua työllisyyskoulutuksen kautta. Opintojen aikana saa opintoetuutta ja kurssin kunnolla suorittaneille kai taataan työpaikka. Bussikuskeille on kanssa vastaavia, ja niillä ei ole ihan pienet palkatkaan.
Miten koet, että sinua potkitaan päähän? Uskon, että jatkuvasti pakkien saaminen työmarkkinoilla on turhauttavaa, mutta en kutsuisi sitä päähän potkimiseksi, ehkä enemmän selän kääntämiseksi.
Ja nuo työkkärin kurssit. Niiden valmennuksien ja ilmaistöiden tarkoitus on kyllä parantaa niitä mahdollisuuksia työmarkkinoilla, ei ihmisten kiusaaminen, puhumattakaan nöyryyttämisestä. En tietenkään osaa sanoa, kuinka hyvin tavoitteessa onnistutaan.
En tiedä auttaako se asiaa, mutta itse hyväosaisena työssäkäyvänä en saa minkäänlaista mielihyvää siitä, jos kuulen, että työttömiä nöyryytetään. Olisin myös valmis maksamaan enemmän veroja, jos nöyryyttäminen lopettaisiin. Tosin uskon, että asia on päinvastoin, nöyryyttämiseen kuluisi enemmän yhteiskunnan varoja, joten joutuisin maksamaan vähemmän veroja, jos toiminta kohdennetaan paremmin.
TE-toimistolla oli CV netti , josta piti saada töitä. Nyt se lopetettiin, koska kukaan niitä tietoja ei katsonut sieltä. Jos Suomessa on työvoimapula, se johtuu siitä etteivät tekijät ja työpaikat kohtaa. Pitkäaikaistyöttömät hakevat paikkoja joita eivät saa jne.
Miksi TE toimisto ei voisi mätsätä paikkoja?
Osaamisdata vaan johonkin ja sitä kautta sittentöitä myös pitkään työttömänä olleille.
Vierailija kirjoitti:
300 000 uutta puhelinmyyjää soittelemassa eläkeläisille ja tuottavaa työtä tekeville, kuulostaa tosi hyvälle.
"Nönnönnööstä päivää nyt olis tarjolla hilavitkutinta eikä maksa kuin..."
Unohda ne työt nyt vähäksi aikaa ja keskity omaan itseesi. Tee joka päivä jotain vain itseäsi kiinnostavaa kivaa. Pärjäät taloudellisesti ihan hyvin, kun lakkaat haluamasta kaiken maailman turhia vempakkeita.
Ota kirja käteesi ja ala lukemaan jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kukaan ei halua että puhelinmyyjä soittaa. Kukaan ei historiassa ole ikinä ilahtunut puhelinmyyjän soitosta. Ihan hirvee homma, ärsyttää kaikkia osapuolia.
Samaa tässä miettineenä päätin että otan kaiken harrastuksena. Kuntouttavan tai palkkatyön. Niin paljon ollut vain köyhä, ilman mitään, että nyt harrastus rahalla kiitos!
Tsemppiä!
Minkä ikäinen olet? Missä päin Suomea?
Hei oikeesti, töitä on kyllä. Kaupunkien ruokapalvelukeskukset on täynnä naisia, ovat paljon sairaslomalla. Hommien on kuitenkin pyörittävä, joten näissä paikoissa on paljon sijaisuuksia tarjolla.
Onko säästöjä? 5000 e riittää ja voit aloittaa osakekaupan. Etsi kasvuyhtiöitä jotka ennätysalhaalla nyt, mutta jolla on hyvä tuote joka vasta etsii jalansijaa, mutta tulevaisuus on valoisa. Etsi näitä noin 4-5 eri, sijoita kulloiseenkin muutama satanen, kun nousu tulee se lasketaan yleensä sadassa-sadoissa prosenteissa. Mutta älä haksahda yhtiöihin joilla ei ole mitään valmista tuotetta tyyliin tutkimusyhtiöt jne, vähän riskiä, mutta voi kannattaa. Pikkuhiljaa saat pääomaa. Niin ja omalla riskillä sitten.
Mä oon 52v Hesassa. Mitä töitä ois tarjolla?
Siis oikeesti. Lähde ulkomaille töihin.Eihän Suomeen kannata jäädä työttömäksi, rohkeasti vaan ulkomaille.
Vierailija kirjoitti:
Haista sinä kuule vetelä. Tuolla ei pääse tienesteille, niin että sillä eläisi.
Samasta työpaikasta (missä minäkin olin) lähti useita lehtiä myymään, kun määräaikaisuus loppui, ja jokainen kertoi jälkeenpäin, kuinka kk-ansioksi saattoi tulla jokunen kymppi vain. Aina ei sitäkään. Peruspalkkaa kun ei ollut.
Olen itse ollut parissa rekrytointitilaisuudessa, missä on puhelinmyyjien "aateli" ollut esittelemässä firmojensa paikkoja, ja sanoivat ihan suoraan, että täytyy olla erityislahjakkuutta alalle. Vain todella huiput vuolevat rahaa. Lopuksi sitten se naurettava toteamus "Mutta heiii, se voit olla juuri Sinä"!!!!! Mairean hammastahnahymyn kera, ananastukkaa sukien. Kaikista ei ole puhujiksi.
Lopeta vinkuna ja kouluttaudu.