Mikä liittymä, neuvokas tolloa
Ja tarviiko edes rajatonta nettiä? Vai onko niitä enää muunlaisia jossain järkevissä liittymissä, en halua mitään perus-mini-supermiinus -liittymää. Meillä on valokuitunetti taloyhtiön puolesta niin että maksetaan siitä vaan muutama euro kuussa. Teen töitä kotona mutta oon toisaalta tottunut rajattomaan käyttöön, esim. pitkät bussimatkatkin istun känny kourassa. Mutta en katso elokuvia kännykältä. Spotify on usein päällä.
Soitot: joudun joinakin kuukausina soittelemaan PALJON ja perinteisellä liittymällä. Esim. Virastoihin, viranomaisille, oppilaitoksiin. Ja kaikilla ihmisillä ei ole Appia vieläkään. Mut sit saattaa olla, että joinakin kuukausina on yksi soitto. Perinteisiä tekstiviestejä en käytä.
Oon kokeillut Telian kaiken kattavaa liittymää joka oli sikakallis lähtökohtaisesti ja nyt on Moi rajaton 18€ + muut käytön mukaan. Mut viime lasku oli yli 60€ niitten soittojen takia!
Ongelma on, että käyttö vaihtelee niin rajusti. Oon jopa miettinyt, että ottaisin jostain jonkun karvalakkiliittymän vaan soittoja varten ja laittaisin sen vanhaan nokialaiseen. Ja sit älypuhelimella kaikki muu. Mutta onko tuossakaan järkeä?
Kommentit (4)
Miksi soittelit niin paljon? Kyllähän sitä laskua kertyy ku on käytön mukaan.
Minulla on myös Moi rajattomalla netillä ja puhelut+ viestit käytön mukaan. Parikymppiä aina ollu laskut.
Eikös noissa Moin liittymissä ole lisäksi nykyään kuukausikatto puheluille ja viesteille? Eli esimerkiksi 18e rajattomaan nettiliittymään tulisi enintään 4e lisää puheluista.
Nykyään netti on aina rajaton, jos liittymässä sellainen on. Nopeus vain vaihtelee ja se näkyy tietysti kuukausimaksussa. Whatsappiin riittää ihan minimaalinenkin nopeus, joten tekstareista ei tarvitse maksaa.
Jos puhelusi menevät pääasiassa virastoihin ja muihin palvelunumeroihin, ne laskutetaan aina paketin ohi, joten ei auta vaikka minkä rajattoman ottaisit. Jos normipuheluita on todella vähän, kannattaa siis mennä perusliittymällä eli käytön mukaan.