Voiko 18v, 16v ja 14v lapset jättää pitkäksi viikonlopuksi keskenään kotiin? Oltaisiin miehen kanssa to-ma pois kotoa.
Meillä asuu ystäviä ja sukulaisia lähistöllä kuitenkin, jos tulee joku ongelma.
Kommentit (23)
Jos haluatte isännöidä teinien viina ja huumebileet niin sitten voitte lähteä reissuun.
Sinä tunnet lapsesi parhaiten. Ehkä voisit vähän maksaa 18-vuotiaalle siitä, että vahtii hieman 14-vuotiasta.
Vierailija kirjoitti:
Jos haluatte isännöidä teinien viina ja huumebileet niin sitten voitte lähteä reissuun.
Mä veikkaan, että meillä olisi lanit. Tosin niitä on usein ihan siis kotona ollessammekin.
No onhan siinä yksi aikuinen. Jos hän on fiksu ja luotettava niin uskoisin nuorimman hänen vastuulleen. Moni asuu 16 v jo yksin, joten sen ikäisen pitäisi pärjätä.
Riippuu tosiaan lapsista pärjäävätkö. Ite jätettiin tuon ikäiset kersat ja hyvin meni.
Hassu kysymys näin ulkopuolisen silmin :)
Voiko kaksi teiniä viettää pitkän viikonlopun yhden aikuisen kanssa?
Aika selkeetä, että tietenkin voi.
Kyllä voi, jos nämä teinit eivät kerro kenellekään poissaolostanne. Siis ei kenellekään. Jos kertoo esim kavereille, niin juttu leviää äkkiä monille, ja on odotettavissa kotiin tunkeutujia, jopa tuntemattomia tyyppejä.
Onko tämä vitsi? Mä asuin jo omillani 15-vuotiaana ja sinä pohdit voiko kaksi lähes aikuista jäädä täysi-ikäisen kanssa kotiin. Ei luoja 😂
Muuten mun mielestä voi jättää, ellei tiedossa ole epämääräisiä bileitä.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä voi, jos nämä teinit eivät kerro kenellekään poissaolostanne. Siis ei kenellekään. Jos kertoo esim kavereille, niin juttu leviää äkkiä monille, ja on odotettavissa kotiin tunkeutujia, jopa tuntemattomia tyyppejä.
Höpö höpö taas. Ikkunastako ne noin vaan "tunkeutuu"? Joku on lukenut liikaa iltap*skalehtiä.
Me voisimme ilman mitään ongelmia. Lapset 16 ja 17 ovat olleet yli viikonkin kahdestaan ja vanhempi ollut yksikin viikon pätkiä.
Meillä on täysi luotto lapsiin. Ovat ennemminkin hiljaisia kotihiiriä kuin bileitä järjestäviä teinejä. Uskoisin, että viikonloppuna nukkuisivat pitkään, söisivät ja lopun ajan kukin olisi omassa huoneessaan kännykällä/läppärillä. En yhtään ihmettelisi, vaikkeivät edes poistuisi kotoa mihinkään kukaan :D
Osaavat tehdä itse ruokaa, eivät tappele keskenään. Ehkä siis pärjäävät :D
ap
Vähän hassu kysymys :D itse vein juuri pari kassillista ruokaa toisella paikkakunnalla asuvalle 16 vuotiaalleni, joka tyrmistyneenä kysyi minne laittaa nämä kaikki eväät kun jääkaappi on ihan täynnä😁😁 mut eikai me äidit koskaan lakata huolehtimasta.
Tuo yksi on kyllä jo aikuinen, ainakin pitäisi olla ja sovittaessa katsoo nuorempien perään. Joskin kaikki jo sen ikäisiä, että pitäisi osata huolehtia pari päivää itsestään.
Ainoa mikä tulee mieleen niin jonkinlaiset bileet mitä saattaisivat pitää,riippuen tyypeistä.
Meidän naapurin (omakotitaloalueella) luottavaiset vanhemmat harrastavat juuri tuollaisia pitkiä viikonloppuja reissaten, mukavat ja fiksut teinit ja ehkä joku just 18 v jää kotiin. Paitsi että se mukavuus ja fiksuus loppuu sillä sekunnilla kun vanhemmat lähtee. Piha on täynnä kännisiä huutavia ja kiroilevia nuoria, joiden tekemisiä saa pelätä. Heittelevät meidän puolelle mm. viinapullojaan. Kerran keksivät ruveta kännissä ajelemaan ruohonleikkurilla puoliltaöin. Ja sitten taas niin hiljaista ja kunnollista nuorta kun vanhemmat palaavat. Vanhemmat eivät ilmeisesti tajua mitä tapahtuu ennen kuin talonsa tätä menoa pian hajoaa.
Riippuu lapsista. Meillä on rauhallinen ja luotettava teini, joka on 16-vuotiaasta alkaen ollut yksin kotona kun olemme olleet pitkiä viikonloppuja ulkomailla tms. menoissa.