Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jaksaisitko sinä olla työttömyyskortistossa vuosikymmeniä?

Vierailija
26.08.2019 |

Jos olisit vajaakuntoinen työtön eikä muuta mahdollisuutta olisi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en jaksaisi? Paljon vaivattomampaa se on kuin herätä joka aamu kello 6 sorvin ääreen.

Vierailija
2/7 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkohan se on jaksaa, jos ei kerta vaihtoehtoja ole.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksaisi. Ja olen jo oirehtinut mm. varastamalla omaisuutta.

Vankila ei ajatuksena pelota yhtään kun siellä olen pari kertaa muuntosakkojen takia ollut. Ei mene niiltä päivältä ruokarahaa, saa syödä 4 kertaa päivässä ja sinulle jopa maksetaan siellä olosta pieni summa.

Vierailija
4/7 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole edes vajaakuntoinen vaan täysissä sielun- ja ruumiinvoimissani. Koulutettu ammattilainen. Jäin juuri viiskymppisenä työttömäksi. Tulen kertomaan tänne viiden vuoden päästä miten minua ei edelleenkään ole yksikään huutavasta työvoimapulasta kärsivä yritys palkannut. En halua olla kortistossa yhtäkään vuotta, valinta vain ei ole omani :(

Nyt sitten vaan odotellaan neljän kovan kärkeä ja loanheittoa sekä syyttelyä miten olen itse syypää tilanteeseeni. Se kärki: ala 1) lähäriksi, 2) siivoajaksi, 3) puhelinmyyjäksi, 4) yrittäjäksi. Kaksi ensimmäistäkin vaatii koulutuksen, ei niihin noin vain mennä. Lisäksi kummallekin alalle on hakijoita jotka oikeasti haluavat tehdä kyseisiä hommia, minä en koska vahvuuteni ja mielenkiintoni on muualla. Kaksi jälkimmäistä taas on aika selvää pässinlihaa. Yrittäjäksi aikova tarvitsee pääomaa sekä liikeidean. Minulla ei ole kumpaakaan eikä yrittäjyys tunnu omalta jutulta. Puhelinmyynti ja muu provikkapalkkainen häiriköinti ovat mielestäni laillistettua rikollisuutta eikä sitä kenenkään pitäisi tukea, missään muodossa. Puhumattakaan siitä että työpanoksesta tulee saada palkka jolla tulee toimeen.   

Vierailija
5/7 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaksanhan minä olla eläkkeelläkin. 7 vuosi menossa. Päälle kolmekymppisenä jäin kuntsarille ja siitä heittämällä eläkkeelle.

Vierailija
6/7 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksaisi. Ja olen jo oirehtinut mm. varastamalla omaisuutta.

Vankila ei ajatuksena pelota yhtään kun siellä olen pari kertaa muuntosakkojen takia ollut. Ei mene niiltä päivältä ruokarahaa, saa syödä 4 kertaa päivässä ja sinulle jopa maksetaan siellä olosta pieni summa.

En ihmettele.

Tässä maassa asiat olisivat oikeilla raiteilla jos rikoksista joutuisi vanhainkotiin, ja vanhukset laitettaisiin vankiloihin.

Vierailija
7/7 |
26.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suoraan sanottuna en tiedä. Luultavasti sairastuisin vakavaan masennukseen kun nytkin luulen että olen jonkin asteisesti masentunut kuntoutustuella. Voi olla että itsetuhoiset ajatukset valtaisisivat täysin. Nytkin luultavasti elän vain lasten vuoksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi kolme