Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kummin osallistuminen

Vierailija
25.08.2019 |

Lapsen sylikummi siis muistaa lasta tasan sen 2 kertaa vuodessa, synttärit ja joulu. Muuten ei enää ole yhteyksissä vuoden aikana. Lomat ym menee ilman että lapsi saa olla yökylässä. Kuinka paljon muitten kummit osallistuu?

Kommentit (23)

Vierailija
1/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummius on aivan turhaa hössötystä jos lapsella on kasvatukseen kykenevät vanhemmat.

Vierailija
2/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minun kummit ei muistaneet minua koskaan kahta poikkeusta lukuunottamatta (sain niiltä yhden joululahjan ja yhden synttärilahjan alakouluikäisenä). Missään tekemisissä ne ei koskaan olleet muutenkaan, ja se otti hiukan koville kun sisaruksillani oli osallistuvat kummit.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen sisareni esikoisen sylikummi. Kun tyttö oli pieni, käytiin luistelemassa, Linnanmäellä jne. Lahjan ostin jouluna ja syntymäpäivänä. Ikinä ei ollut yökylässä.

Vierailija
4/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut kaksissa ristiäisissä viikon sisään. Molemmissa pappi sanoi, että esirukous on kummin kaikkein tärkein tehtävä. Ehkäpä kummi on hoitanut tämän homman hyvin.

Vierailija
5/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapsen kummi ei ole koskaan käyttänyt lasta missään. Esim linnanmäki tms olisi mukava. Ap

Vierailija
6/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapsen kummi ei ole koskaan käyttänyt lasta missään. Esim linnanmäki tms olisi mukava. Ap

Lintsikäynnit ei ole kummin tehtäviä. Kirkossa käyttäminen olisi kyllä hyvä.

Vierailija
7/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No esim sitä kirkossa käyntiäkään ei ole koskaan tapahtunut..ap

Vierailija
8/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lintsikäynnit ei ole kummin tehtäviä. Kirkossa käyttäminen olisi kyllä hyvä.

Pakanakummi voi viedä Lintsillekin :D

Vierailija
9/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummi ei ole joulupukki. Hän voi rukoilla lapsen puolesta ja auttaa muutenkin, jos vanhemmat eivät pysty lapsestaan huolehtimaan.

Vierailija
10/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kummin tarkoitus on huolehtia lapsen kristillisestä kasvatuksesta, ei muusta.

Vierailija
11/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistuminen mihin???

Vierailija
12/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakanakummi voi kiivetä lapsen kanssa vaikka puuhun syömään retkilounaan sillä aikaa kun se oikea kummi rukoilee.

13/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon kahden lapsen kummi ja justiinsa kuvatunlainen. Kysyttävää?

Meillä on itellä neljä lasta, joten ei sitä energiaa riitä kovin paljoa kummilapsille. 

Pyydettiin kolmannenkin kummiksi, mutta kieltäydyin juurikin siitä syystä, että nämä kaksikin on aika vähällä huomiolla,

Vierailija
14/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinkuin alussa totesin, ei ole yhteyksissä muuten kuin lahjan tuo jouluna ja synttäreillä. Ei kristillistä kasvatusta tai muutakaan. Ehkä pari kertaa vuodessa juttelee hetken jos kaupassa sattuu törmäämään. Ei käy kylässä. Ap

Vierailija
15/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menettänyt kiinnostuksen kummi hommiin kun lähinnä pitäisi olla ilmainen lapsenvahti ja lahja automaatti.

Miten olet itse osallistunut lapsen ja kummin suhteen ylläpitoon? Muistatteko kummia jotenkin, vaikka piirrustuksia postiin yllättämään perus tiistaita?

Vierailija
16/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sitten odotit kummilta? Se on varmaan joku sinun kaverisi, joten etkö arvannut, millainen kummi hänestä tulee? Puhuitko odotuksista kummiutta kohtaan etukäteen?

Vierailija
17/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osallistun tosi paljon mun kummilapsen elämään. Haluan, että voi varttuessaan tukeutua minuun olipa tilanne sitten mikä tahansa:) Tuntuu myös mukavalta antaa hänen vanhemmilleen omaa aikaa.

Vierailija
18/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä muistan lasta tasan 2 kertaa vuodessa tai vähemmänkin, jos vanhemmat eivät ole vastavuoroisesti millään lailla yhteydessä minuun. Vähimmmäisvaatimus että edes tarhakuvat pistäisivät joka syksy postissa ja itse saisi vaikka joulukortin. 

Itse laitoin juuri lähes satasen kummilapsien rippi- ja ylioppilaslahjoihin. Ei jumankauta edes valokuvaa lähettetty, koulutetut ihmiset. Ja jos nyt tunnistatte itsenne niin ihan sama. Seuraavaa lahjaa ei tule.

Kuinka aktiivisesti itse olet yhteydessä kummiin? Kutsutko käymään, kerrotko että voit hakea ja viedä kotiin tms.? Aika hankala nykypäivänä itse ängetä kylään jos ei pyydetä. Odotatko kalliita lahjoja, teetkö lahjalistoja? Kummin voi myös pyytää mukaan tapahtumiin jossa itse käytte. 

Vierailija
19/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä lapsi syntyi 2016 ja valittiin kummisetä ja -täti. Onnittelivat lapsen "6kk-päivänä", kun lapsi täytti 5kk. Yritettiin kovasti pitää yhteyttä, kysellä kuulumisia, kutsua kylään jne, mutta oli niin yksipuolista, että annettiin olla. Heistä ei ole kuulunut mitään sen jälkeen, kun lapsi täytti 7kk, ei edes onnitteluviestejä. En kaipaa mitään lahjoja lapselle heiltä, mutta laittaisivat edes sen viestin joskus, mutta ei. Seuraavalle lapselle ei sitten kummeja tulekaan, kun ei kasteta ja esikoinenkin todennäköisesti otetaan pois kirkosta.

Vierailija
20/23 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinkuin alussa totesin, ei ole yhteyksissä muuten kuin lahjan tuo jouluna ja synttäreillä. Ei kristillistä kasvatusta tai muutakaan. Ehkä pari kertaa vuodessa juttelee hetken jos kaupassa sattuu törmäämään. Ei käy kylässä. Ap

Sinulla on kummallisia ja hyvin materiaalia vaatimuksia.

Kummin tehtävä on esirukoilla kummilapsensa puolesta. Ei mitään muuta.

Ja ihminen voi rukoilla omassa kammiossaan, niin kuin Raamattu kehoittaa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yhdeksän