Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yksinäinen: pystytkö edes melkein olemaan työelämässä?

Vierailija
25.08.2019 |

Hei yksinäinen. Pystytkö tekemään töitä? Tai opiskelemaan tai hakemaan töitä tai edes olemaan tekemisissä työvoimatoimiston kanssa?
Kysyn siksi koska minä en pysty, joten pohdin että miten muilla. Minulla on ihan liikaa kaikenmaailman väkivalta-ajatuksia pystyäkseni mihinkään. Mutta mitään väkivaltaista en tee kunhan voin linnoittautua kotiini, kiitos toimeentulotuen. En tiedä mitä tapahtuisi jos menettäisin toimeentulotuen ja siksi joutuisin asunnottomaksi. Tai no, siis sen verran tiedän että jotain todella pahaa tapahtuisi, mutta en tiedä mitä pahaa tarkalleen ottaen ja kenelle.
Mutta siis, tahtoisin vain kuulla muiden kokemuksia. Miten muut jaksavat. Koska kyllä tämä kotiin linnoittautuminenkin alkaa käydä raskaaksi.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itkua pidätellen teen töitä. Ei ole väkivaltaisia ajatuksia. On vain kyyneleitä.

Työkykyni olisi kyllä paljon parempi ilman yksinäisyyttä.

Vierailija
2/7 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En pysty, olen työkyvyttömyyseläkkeellä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siskoni on syrjäytynyt. Ei ole ystäviä, koulutusta tai työtä. Todella harmillinen tilanne :(

Vierailija
4/7 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Yksinäisyys aiheuttaa masennuksen ja masennus vie voimat. En tiedä pystynkö vielä työntekoon mutta työkkärin kuntoutuksia en ainakaan enää meinaa jaksaa. Onneksi ei enää tarvitse tavata terapeuttia, sekin vain väsytti. Luulen että pystyisin kyllä tekemään joitain piristäviä kevyitä töitä, nehän saattaisivat olla hyväksikin minulle, mutta eihän sellaisia ainakaan enää nykyään ole olemassa. Rasittaviin töihin tuskin pystyn.

Vierailija
5/7 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostu nykyisellä palkkatasolla töitä tekemään. Hyvin yksinkertaista.

Mikä tahansa työ mistä saa sen verran rahaa ettei tarvitse Kelassa asioida kelpaa vaikka huomenna aloitettavaksi, teen mielelläni vaikka 10-12 tunnin vuoroja.

Vierailija
6/7 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli melkein mahdotonta hakea töitä ja yhden työhaastattelun peruin kun alkoi ahdistamaan niin pahasti. Koin yksin kotona jatkuvasti itsetuhoisia ajatuksia ja mietin itsemurhaa.

3 kuukauden jälkeen työkkäri pakotti hakemaan töihin johon minut sitten valittiin. Kyseistä työtä vihaan koko sydämestäni koska se on henkisesti ja fyysisesti tehty lähes mahdottomaksi (4 kuukauden sisään 4 työntekijää on aloittanut ja lopettanut kyseisessä tehtävässä)  mutta nautin siitä, että nyt minulla on taas muutama ihminen joiden kanssa keskustella.

Vierailija
7/7 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelen, mutta minullakin on väkivaltaisia ajatuksia muita ihmisiä ja itseäni kohtaan aamusta iltaan (paitsi silloin harvoin kun saan seuraa).

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä neljä