Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olin hoikka niin kauan kun tupakoin enkä muistanut syödä kunnolla. Kun aloin syödä ja tein tupakkalakon aloin lihoa rajusti

Vierailija
25.08.2019 |

Vielä 29-vuotiaana aamupalani oli tupakka ja kahvi, töissäkin juoksin tupakalla kun muut istuvat lounaalla,töitten jälkeen söin ehkä leivän tai pikkukupin muroja ja sitten läksin kylille. Olen 169 cm pitkä ja tuolloin painoin noin 60/61 kg. Nykyään kun olen 39-vuotias, en polta ja syön kunnon aamupalan + 2 lämmintä ateriaa päivässä painan 90 kg. Välillä kun hipelöin haikeana kaupassa koon s paitoja, mietin pitäisikö aloittaa uudestaan polttaminen...

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Moni plösähti läskiksi välittömästi lopetettuaan tupakkalakon.

Kakkostyypin diabetes ja sappikivet rasvamaksalla saman tien muutamassa vuodessa.

Mut kaipa keuhkosyövältä vältyttiin.

Vierailija
2/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi samoin kun lopetin satunnaisen polttamisen vuosi sitten. Painoa tullut noin 10 kg lisää ja ei johdu mistään syömisestä. Mitä ne ei kerro lopetuksesta on se että joillakin aineenvaihdunta lakkaa kokonaan kehon stressitilan takia(lopetus) Sen takia monet lihovat isojakin määriä ja salilla ravaaminen/dieetit ei auta tähän. Ainoastaan aika ja se että kroppa korjaa itsensä,monella menee noin vuosi pari. Tietenkin on parasta ettei nyt tahallaan lihota itseänsä vielä enemmän..Tämä koskee siis vain tupakan lopettajia. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, no kyllähän pirinistitkin ovat laihoja mutta terveellisyydestä se on kaukana ja moni leikkii hengellään. Ylipaino ei johdu siitä, että ei polta tupakkaa vaan siitä että ruokavaliossa ja liikuntatottumuksissa on jotain korvattavaa. Jos söisit säännöllisesti ja ravitsevasti ja ennen kaikkea tarpeeksi sitä oikeaa ruokaa, pysyisit kunnossa ja myös normaalipainossa kun herkuilla ei tarvitsisi korvata aterioita. Mutta jos tärkeämpää on olla hoikka kuin voida hyvin, on noita huonojakin vaihtoehtoja... Itse olen lievästi ylipainoinen mutta urheilen paljon, syön terveellisesti ja jaksan hyvin arjessa. En polta. Karkista tykkään vähän liikaa ja siksi olen muutaman kilon ylipainon puolella.

Vierailija
4/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Chronin taudissa vatsakivut palasivat , tupakointi auttoi kouristuksiin huomattavasti.

Lääkärikin myönsi tämän.

Vierailija
5/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin, no kyllähän pirinistitkin ovat laihoja mutta terveellisyydestä se on kaukana ja moni leikkii hengellään. Ylipaino ei johdu siitä, että ei polta tupakkaa vaan siitä että ruokavaliossa ja liikuntatottumuksissa on jotain korvattavaa. Jos söisit säännöllisesti ja ravitsevasti ja ennen kaikkea tarpeeksi sitä oikeaa ruokaa, pysyisit kunnossa ja myös normaalipainossa kun herkuilla ei tarvitsisi korvata aterioita. Mutta jos tärkeämpää on olla hoikka kuin voida hyvin, on noita huonojakin vaihtoehtoja... Itse olen lievästi ylipainoinen mutta urheilen paljon, syön terveellisesti ja jaksan hyvin arjessa. En polta. Karkista tykkään vähän liikaa ja siksi olen muutaman kilon ylipainon puolella.

En nyt kuitenkaan rinnastaisi pirinistiä ja tupakoitsijaa.

Vierailija
6/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Chronin taudissa vatsakivut palasivat , tupakointi auttoi kouristuksiin huomattavasti.

Lääkärikin myönsi tämän.

Minulla epäillään ärtyvää suolta ja tupakka rauhoittaa vatsaa, vaikka joistakin tämä on vain tekosyy polttaa. 

Vierailija
7/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kiloista kunhan ei ole vanhana keuhkot täynnä tervaa:

Vierailija
8/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Totta muuten. Kaikki näkemäni tupakoitsijat ovat olleet hoikkia, usein jopa laihoja.

Vierailija
9/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihominen röökaamisen lopettamisen jälkeen johtuu jonkun lukemani artikkelin mukaan myös siitä että aineenvaihdunta normalisoituu=hidastuu normaalille tasolle. Tupakointi on tavallaan oikotie onneen tässä asiassa koska se pitää mielihalut kurissa ruuan suhteen sekä vilkastuttaa aineenvaihduntaa.

Vierailija
10/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla kävi sama. 2,5 vuotta sitten lopetin tupakoinnin ja kiloja tuli 8 lisää. Ennen söin kun oli nälkä ja en todellakaan laskenut kaloreita. Saatoin syödä kerralla pussillisen leipää, ison kattilallisen pastaa, ison sipsipussin... Ruokahalu oli hyvä. Tupakoinnin lopetin ja vähensin myös syömistä koska tiesin että helposti lihoo > lihoin silti.

Nyt syön 2-3 kertaa päivässä. Paljon kasviksia, juomana vain vesi, en käytä sokeria enkä syö muutakaan höttöä. Ei sipsejä, ei pastaa, ei pikaruokaa, ei herkkuja. Lasken kalorit. Nyt pyöräilen töihin ja käyn lenkillä kun jaksan ja joogaan. Nyt siis enemmän liikuntaa kuin ennen. Paino on ja pysyy.

Vierailija
11/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En nyt kuitenkaan rinnastaisi pirinistiä ja tupakoitsijaa.

Tarkoitus ei ollut rinnastaa piriä ja tupakkaa (tottakai pirin säännöllinen vetäminen on vaarallisempaa) niiden vaaroissa keskenään vaan kertoa toinen esimerkki tavasta joka pitää kyllä hoikkana mutta pilaa terveyttä muilta osin tehokkaasti. AP antoi aloituksessa ymmärtää ettei voisi pysyä normaalipainoisena (tai hoikkana) ilman tupakkaa. Monet lääkkeet ja huumeet voivat olla vaarallisia vaikka pitävätkin painoa (nimenomaan epäterveellisin) keinoin kurissa. Hoikkuus ei silti ole mielestäni hyvä syy polttaa tupakkaa eikä käyttää muitakaan päihteitä. AP kuulostaa siltä kuin haluaisi keksiä ikään kuin oikeutuksen itselleen polttamiseen ja vähätellä tupakoinnin vaaroja. Terveelliseen hoikkuuteen/normaalipainoon ei oikein ole mitään oikoteitä, vaan voidakseen hyvin ihmisen tulee syödä tarpeeksi ja liikkua sopivasti. Päihteet ovat niitä epäterveellisiä keinoja lisätä energiaa, kiihdyttää aineenvaihduntaa jne.

Vierailija
12/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juuri tulin tuttavani luota . Ikänsä polttanut tupakkaa ja nyt on keuhkoahtaumatauti. Luisen laiha on eikä jaksa/pysty kävelemään juuri lainkaan. Kovin on sairas.

Vierailija
13/13 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetin polttamisen pikkuhiljaa, eikä painoa tullut täydellisen lopettamisen jälkeenkään kiloakaan lisää. Siihenkin tottui, että sai polttaa arkena vain 1-2 päivässä ja viikonloppuina ei lainkaan.