Mulla on paska itsetunto, koska en tullut lapsena rakastetuksi. Voinko koskaan löytää kumppania, joka välittäisi?
Täällä aina kehotetaan hankkimaan itsetunto, jos on vaikeuksia löytää parisuhdetta. No olen käynyt terapioissa ja lukenut lukuisia oppaita itsetunnon kehittämiseen. En silti saa itsetuntoa paranemaan. En tiedä, onko se mahdollistakaan, kun en ole koskaan ollut rakastettu ja hyväksytty. Olen ollut kiusattu ja yksinäinen melkein koko elämäni. Voinko koskaan saada tervettä ja välittävää parisuhdetta jonkun kiltin miehen kanssa? Olen ollut vain väkivaltaisissa suhteissa, joissa en saanut arvostusta :( Minä jos kuka ansaitsisin tulla rakastetuksi edes kerran elämässä. Toivon rakkautta myös kaikille muille yksinäisille <3
Kommentit (32)
Itse en ole koskaan ollut väkivaltainen, vaan päinvastoin, kuten sanoin, olen ajautunut suhteisiin miesten kanssa, jotka ovat osoittautuneet väkivaltaisiksi. Miksi kukaan aidosti kiltti mies ei kiinnostu minusta? Olisi myös ihanaa saada hyviä ja luotettavia itseni kaltaisia ystäviä, ja olen kovasti yrittänytkin, mutta niitäkään ei niin vain saa. Ap
Katso peiliin
Näkyykö kuvassa hoikka tyttö jolla vahvat pitkät hiukset ja isot rinnat
Mitä ..eikö?
No mitäs kyselet
Ensimmäisenä unohda nuo terapiat ja oppaat, niiden tarkoitus on vain kerätä rahat tyhmiltä.
Ei sinun ujous ja heikko itsetunto ole mikään este parisuhteen saamiselle. Hidaste ihmisiin tutustumiseen se voi olla, mutta jos et ota sitä turhan vakavasti, vaan lähdet vaan tutustumaan ihmisiin ajatuksella: aivan sama mitä nämä ovat minusta mieltä, en minä näitä tapaa kuitenkaan koskaan toiste. 90% ihmisistä ei kuitenkaan tykkää juuri sinusta, mutta tuskin se juurikaan poikkea muidenkaan ihmisten kohdalla. Ei sinun tarvi löytää kuin se yksi sinulle sopiva ihminen.
Käy lukemassa elä paremmin -blogin tekstejä, siellä on aika hyviä juttuja. :)
Hyviä miehiä on hyvin vähän jos ollenkaan. Minäkin tarvitsisin sellaisen. Kiltti mutta vahva mies. Miksi kiltteys yhdistetään niin usein epävarmuuteen ja nössömäiseen heikkouteen vaikka sen ei todellakaan tarvitse sellaista olla?
Jos odotat jonkun toisen ihmisen korjaavan itsetuntosi tulet vain pettymään, oikeasti. Vaikka se kuulostaisikin ja tuntuisi mahdottomalta parantaa itsetuntoasi yksinään niin muuta varmaa keinoa ei ole. Yritä muuttaa ajattelutapaasi, aloita vaikka siitä.
Minä olen seurustellut parinkin kaltaisesi kanssa. Ei siinä sinänsä ole mitään ongelmaa, tykkään olla hellä ja hoivaava. Mutta olen huomannut, että nuo suhteet eivät tahdo kestää. Jos tulee pientäkin erimielisyyttä jostain, nainen ahdistuu ja alkaa tehdä eroa. Kai siinä tulee joku pettymys siihen ettei se mieskään ole täydellisen virheetön ihminen ja että erimielisyyksiä tulee kaikissa suhteissa. Eli pirun hankalaa on miehenä yrittää sitä paskaa lapsuutta paikata, vaikka kuinka haluaisi.
Vierailija kirjoitti:
Hyviä miehiä on hyvin vähän jos ollenkaan. Minäkin tarvitsisin sellaisen. Kiltti mutta vahva mies. Miksi kiltteys yhdistetään niin usein epävarmuuteen ja nössömäiseen heikkouteen vaikka sen ei todellakaan tarvitse sellaista olla?
Riippuu millaista vahvuutta kaipaat. Voi olla vahva yhdellä tapaa ja heikko toisella.
Minä paransi itsetuntoni (teininä kylläkin, mutta tulokset ovat kestäneet) leikkaamalla lehdistä voimalauseita jotka laitoin seinään peilin vierelle ja luin ne itselleni joka päivä monta kertaa. Eli ajattele itsestäsi kauniisti, arvosta itsestäsi. Älä vähättele! Kuten joku jo kirjoittikin: muuta ajattelutapaasi. Jonain päivänä kauniit ajatukset itsestäsi ovat itsestäänselvyys ja käyttäydyt itseäsi arvostavasti jolloin sinua arvostavat muutkin. Tai et ainakaan ole kynnysmattona kenellekään.
Ja muista vielä että kukaan ei voi tehdä sinua onnelliseksi paitsi sinä itse. Kumppani voi tehdä elämästä onnellisemman, mutta sinä olet ainoa jolla on avaimet oman elämäsi onneen.
Vierailija kirjoitti:
Itse en ole koskaan ollut väkivaltainen, vaan päinvastoin, kuten sanoin, olen ajautunut suhteisiin miesten kanssa, jotka ovat osoittautuneet väkivaltaisiksi. Miksi kukaan aidosti kiltti mies ei kiinnostu minusta? --. Ap
On ajatusvirhe, ettei kiltit kiinnostu sinusta.Teet itse virheen siinä, että hyväksyt seuraasi väkivaltaisia ja epäystävällisiä ihmisiä. Käytät aikaasi huonosti pysymällä väärässä seurassa. Seuraavan kerran kun tapaat uuden ihmisen, katsele vähän miten hän käyttäytyy ennen kuin suostut olemaan läheinen ystävä tai kumppani. Ensimmäiset merkit huonosta käytöksestä tulevat melko pian. Sitten vain jatkat matkaa. Älä kuuntele selittelyjä äläkä anna puhua itseäsi ympäri.
Itsetunto nousee aidoista saavutuksista. Mieti jokin harrastus jota teet mielelläsi. Kehitä itsesi siinä niin hyväksi kuin pystyt. Laita kaikki tarmosi tuohon ja unohda kaikki muu. Se vetää puoleensa ihmisiä, jotka ovat onnellisia eivätkä vedä muita alas.
Tunnen naisia, jotka ovat valinneet itseään huomattavasti vanhemman miehen juuri siksi, että jäivät lapsena vaille isän rakkautta ja hyväksyntää.
Vaikea sanoa. Ex-vaimollani oli lytätty itsetunto ja tästä syystä oli uhriutuva, väkivaltainen ja kaikki tekoni ja puheeni jotenkin värittyivät tämän "hienon" suvun roskamoraalin mukaisesti. Ja drokin tuli lopuksi.
Huomasin että 17 v pyöriteltiin yhä uudelleen ja uudelleen samoja traumoja. Olispa valinnut puolison viisaammin:( mutta kun ei si tiedä etukäteen ja sitten kun tietää, onjo niin tulisesti rakastunut että ihan oikeasti ajatelee muutavansa toista, kunhan tarpeeksi rakastaa. Just joo.