Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako tiliä sulla on yhteensä?

Vierailija
25.08.2019 |

Mulla Nordeassa
- Käyttötili: Tänne tulee kaikki palkat, lapsilisät ym ja tämä on mun pääasiallinen taloustili. Täältä kyllä siirretään laskujen jälkeen kaikki päiväbudjetin ylittävä summa Nordean säästötilille (pl autotili jäljempänä).
- Säästötili: Tänne tulee tuo budjetin ylittävä osuus suurempia hankintoja varten, juuri on tulossa 2000 euron osto mutta sen jälkeen ei ole mitään erityistä tiettyä kohdetta säästettävänä, ehkä ulkomaanmatka jossain kohtaa. Uusi sohva? Polkupyörä? Käsiraha asuntoon?

Sitten on vielä S-Pankissa
- Käyttötili: Tänne siirrän tuolta Nordean käyttötililtä joka kuukausi tietyn summan auton kuluja varten. Eli täältä maksetaan kaikki bensat, verot, vakuutukset, huollot. Keskitetään myös bensaostot tämän tilin Visa Electronille.
- Säästötili: Tämä on säästötilien säästötili, jonne ohjataan kaikki ylimääräinen tulo (lomarahat, veronpalautus, veikkausvoitot, S-bonukset jne) ja täältä maksetan myös kaikki ylimääräiset menot (esim. kummilasten synttärilahjat, joulu). Ajattelin myös että kun saan kerrytettyä tänne vaikka 1000 euroa, laittaisin puolet sijoitukseen mutta katsoo nyt millaisia vaikka nuo S-Pankin rahastot on (metsä kiinnostaisi).

Kommentit (21)

Vierailija
1/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 eri pankissa 5 tiliä, 1 miehen kanssa yhteinen tili ja 2 arvo-osuustiliä eri rahalaitoksissa.

Tällä hetkellä mulla on myös 3 eri lainaa, se selittää kolmannen pankin ja tilin siellä.

Vierailija
2/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tiliä. 1 on mennyt nyt lopetukseen. Op osakkeen omistajana osake pitää myydä ja rahat tulee tilille vuoden päästä. Se on nyt tehtynä.

Minulla on aina tiistaisin aamuvuoro ja kävin keväällä jokaisen pankin luona tarkistamassa onko minulla heillä rahaa. Osa vaati käynnin, osa antoi tämän tiedon suoran puhelimessa.

Joka viikko kävin yhden tilin läpi.

Nyt on 2 osuuspankissa tili ja osakkuus, ekan osakkuuden/jäsenyyden lopetin ja toisen ehkä teen myöhemmin.

Ystäväni tädillä oli monta tiliä ja tämä vaati hyvin paljon paperityötä niiden lopettaminen sekä paljon palvelumaksujen maksamista.

Rahaa löytyi lähes 600 euroa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 käyttötiliä eri pankeissa

1 säästötili

1 puolison kanssa yhteinen taloustili

1 osaketili sijoituspankissa

Vierailija
4/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkästään minun nimissäni on kahdessa pankissa yhteensä viisi tiliä: Oma käyttötili, laskunmaksutili, säästötili, opiskelevan tyttären hätäaputili (johon hänellä käyttöoikeus). S-pankissa etujenmaksutili.

Lisäksi miehen kanssa yhteinen sijoitusasunnon lainanmaksutili. Käyttöoikeus minulla on myös kaikkiin miehen tileihin, samoin kuin miehellä minun tileihini.

Vierailija
5/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on pääkäyttötili/palkkatili ja s-pankin bonustili sekä kaksi eri kumppanien kanssa yhteistä sijoitustoiminnan tiliä. Eli neljä.

Vierailija
6/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- palkkatili, johon tulee palkka ja maksan henkilökohtaiset menot

- yhteinen taloustili miehen kanssa, johon siirrämme joka kk rahaa, josta maksetaan yhteiset menot

- s-tili miehen kanssa, kerrytetään bonukset

- yhteinen tili veljeni kanssa, johon siirrämme joka kk rahaa, josta maksamme yhteisomistuksessa olevan mökin kulut

Vierailija
7/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nordean opintolainapaskapakkotili.

S pankin käyttötili.

Vierailija
8/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vähän liikaa... yhteensä jos pankkitilit lasketaan niin 6 tiliä. Yksi on tosin asuntojoustotili, eli käytännössä velkatili (vertautuu kulutusluottotiliin). Sitten on yhteinen tili miehen kanssa, Etutili, missä on (muka) parempi korko, sekä kolme ihan perustiliä, joilta yhdeltä hoidan lainan, toiselle tulee palkka ja maksan laskut ja käytän kaupoissa ja kolmannelle siirrän rahaa jemmaan isompiin laskuihin, esim. lämmitys jne.

Perustilejä on siksi niin monta, kun Kop ja Syp aikoinaan yhdistyivät.

Vierailija
9/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma tili

Yhteinen tili puolison kanssa

Hallinta lasten tileihin

Vierailija
10/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nordean opintolainapaskapakkotili.

S pankin käyttötili.

Muistan kyllä nuo vuodet vielä! Tsemppiä, ennemmin tai myöhemmi se on ohi :) ap

Vierailija
11/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on vähän liikaa... yhteensä jos pankkitilit lasketaan niin 6 tiliä. Yksi on tosin asuntojoustotili, eli käytännössä velkatili (vertautuu kulutusluottotiliin). Sitten on yhteinen tili miehen kanssa, Etutili, missä on (muka) parempi korko, sekä kolme ihan perustiliä, joilta yhdeltä hoidan lainan, toiselle tulee palkka ja maksan laskut ja käytän kaupoissa ja kolmannelle siirrän rahaa jemmaan isompiin laskuihin, esim. lämmitys jne.

Perustilejä on siksi niin monta, kun Kop ja Syp aikoinaan yhdistyivät.

Tämän lisäksi on kaksi arvo-osuustiliä, mutta en oikeastaan laske niitä tileinä. Vastaavat aiempia osakekirjoja.

Vierailija
12/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

6 käyttötiliä

2 säästötiliä

2 arvo-osuustiliä

3 valuuttatiliä

Lisäksi tilien käyttöoikeuksia siihen päälle. Pankkeja on yhteensä neljä, jokaisella vähän eri tarkoitus.

Vierailija
13/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän tilejä budjetointiin ja palkkapäivänä siirrän jokaiselle siivut palkasta :

Käyttötili (kaikki päivittäismenot)

Laskutili (laskut, reissut ja lahjat)

Mökkitili (mökin kulut)

Puskurirahastotili (pohjakassa 1000€, johon kosken vain äärimmäisessä hätätilanteessa)

Asp-säästötili (säästäminen tulevaan asuntoon)

Arvo-osuustili (rahastosijoituksia varten)

Lisäksi:

S-pankin bonustili (bonukset kertyy tänne, eipä juuri muuta käyttöä)

Puolisolle siirrän kuukausittain osuuteni asumiskuluista

Vierailija
14/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on vain kaksi tiliä, käyttötili ja säästötili, molemmat yhteisiä. Käyttötilille tulee kaikki tulot ja siitä maksetaan kaikki menot ja osa siirretään rahastoon, sama summa kummallekin. Kun käyttötilille kertyy rahaa, siirretään sitä säästötilille turvaan. Just sanoin miehelle, että siirrän 20.000 säästötilille, kun käyttötili saldo näytti n.38.000.

Vierailija
15/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2 tiliä riittää ja oikeastaan pitäisin mieluiten vain yhtä tiliä, mutta jotenkin pelottaa pitää kortillisen tilin takana isoja summia. Korttitilillä on yleensä pari tonnia ja säästötilillä n. 20 tonnia, osittain perittyä rahaa joka odottaa vielä sopivaa käyttökohdetta. Sitten on vielä arvo-osuustili, mutta sitä en laske tileihin.

Vierailija
16/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttötili

ALV-tili (jonne siis siirrän alvit ja säästän sinne myös YEL-vakuutusta varten)

Yhteinen asuntolainatili mieheni kanssa

Asuntolainatili, jonne tulevat myös työmaksut (tähän saisi kortin, mutta en ole sitä enää vuosiin ottanut)

Vierailija
17/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttötili

ALV-tili (jonne siis siirrän alvit ja säästän sinne myös YEL-vakuutusta varten)

Yhteinen asuntolainatili mieheni kanssa

Asuntolainatili, jonne tulevat myös työmaksut (tähän saisi kortin, mutta en ole sitä enää vuosiin ottanut)

Opintolainatili on siis se viimeinen.

Vierailija
18/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

3 tiliä ja yksi arvo-osuustili

Yhdellä on kortti

yhdelle menee puskurin rahat 

ja yksi on vain laskujen maksuun

Vierailija
19/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

9 tiliä suomalaisissa pankeissa.

2 virolaisesta pankeissa.

3 thaimaalaisessa

1 Singapore

5-7 sijoitustiliä

Vierailija
20/21 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän vaikea sanoa. Joskus nuoruudessa oli erinäisiä tilejä, joita ei kai koskaan lopetettu... Taitaa olla jopa Helsingin Suomalaisen Säästöpankin tili esmes...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kuusi viisi