Suomi on muuttunut kovin kummalliseksi
Ennen meillä oli täällä kuitenkin aika kivaa ja suht rentoakin. Mutta nyt on tilalle tullut hyvin vieras ja outo ilmapiiri. Kun lukee mediaa niin tulee vaan ahdistunut olo.
Mun ratkaisuni on ollut vähentää lukemista. Silläkin uhalla, että olen sitten pihalla ihan kaikesta. Mutta ei tätä muuten jaksa.
Kommentit (26)
Pitäisi hannkiutua kokonaan eroon tästä massamediasta joka koettaa luoda jotain ihme feikkitodellisuutta oikean maailman ylle, heikommat ovat jo sortuneet ja kuvittelevat aidosti että voi olla enemmän sukupuolia kuin kaksi ymv huuhaata. Tai että keeneri ois ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Mua jotenkin itkettää kun joka päivä tulee uutisissa juttua nuorista, jotka tuntevat syyllisyyttä ihan kaikesta. Mun nuoruudessa sai olla itsekäs: matkustella, ostaa uusia vaatteita ja juoda tylsillä luennoilla kahvia takeaway -mukista. Sinänsä hyvä että kulutuksen vähentämiseen ollaan herätty mutta jotenkin tämä nuorten ahdistelu on mennyt ihan yli. Ruotsissa lapsille tehdään kirjoja mm. paniikkihäiriöstä, herranjumala. Ja mulla itsellä on kyseinen sairaus ja sellaisesta h-lvetistä ei lapsen kuulu tietää.
Yllättävää ja harvinaiselta vaikuttavaa, jos et tuntenut nuorena maailmantuskaa. Todella monet tuntevat.
Vierailija kirjoitti:
Älä seuraa mediaa, se on liian outoa. Suljin kaikki kanavat 25v sitten. Enkä lue lehtiä tai kuuntele radiota.
Vauva -palsta on myös media. Pelottavaa on se, jos olet vain vauvapalstan tiedon varassa. Lue mediaa kriittisesti ja erota trollit ja vaikuttamisyritykset. Tätä et voi oppia lukematta oikeita uutisia.
Viime vaaleissa taisin ekan kerran ajatella, että oliko vaalivilppiä. Tuntui oudolta.
Vierailija kirjoitti:
No mitäs me tehtäisiin asialle?
Yritetään pudottaa negatiivisia ajatuksia pois (todella vaikeeta). Mä oon ainakin pääkaupunkiseudulla asuvana niin täynnä tätä kilpailuyhteiskunta, että pikkuhiljaa yritän muuttaa omaa ajatusmaailmaani. Yritän olla mielessäni arvostelematta muita ihmisiä. Annan huomiotani positiivisempiin asioihin. Yritän vähentää muovin kulutusta. Lisätä luonnossa liikkumista. Tehdä perheen kanssa arkisia kivoja juttuja. Laskea tasoa mitä pitäisi olla niin henkisesti kuin fyysisesti. Yritän olla ystävällisempi. Pienin askelin. Mediasta seuraan enää niitä kanavia, joista onni löytyy tavallisesta tekemisestä. Pintajulkisuus on niin Last season (se siitä arvostelusta). Täytän elämää enemmän hyvällä kuin huonolla/arvostelulla. Maailmantapahtumiin en voi suoralla kädellä vaikuttaa. Omiin tekemisiin voin.
Suomi ei ole enää Suomi.