Onko tää asuntoilmoituksen kuva photoshopattu?!
Miten tän ilmotuksen eka kuva näytää niin oudolta? Onko toi ikkunasta näkyvä järvimaisema muka aito?
https://asunnot.oikotie.fi/myytavat-asunnot/tampere/15040946
Musta näyttää ihan tökeröltä photoshopilta :D
Kommentit (56)
Tulee tuosta keittiöstä jotenkin mieleen se Puhtaat valkeat lakat -sarjan Onnela.
On vissiin ollut aika kauan markkinoilla tai myyntiä suunnieltu tosi pitkään kun kuviin on saatu myös kaunista syksyä.
Miksiköhän on joskus tehty noin typerä ratkaisu, että erillistalo on osa isompaa rivitaloyhtiökokonaisuutta?
Saattaa olla vaikea myydä tällä hetkellä. Joutuu maksamaan toisen huoneiston jotain kulujakin. Vaikea tietty sanoa kun ei tedä tilannetta tarkemmin.
Oliskohan mahdollista jollain ilveellä eriyttämään se omaksi kokonaisuudekseen. Hinta tietysti nousisi rajusti.
Ihan selkeästi kuvia on jälkikäsitelty ja paranneltu tosi paljon mutta ei se välttämättä feikki ole. Olen harrastajakuvaaja ja itsekin käytän mm Lightroomia, mutta en kyllä itse saisi kuvista noin näyttäviä vaikka kuinka käsittelisi. Joten erittäin ammattimaisesti paranneltu niin paljon kuin mahdollista. Mahdollisesti Photosopilla paranneltu rajattuja alueita kuvassa, siksi esim sekä ikkunanäkymä että sisätilat saatu samanaikaisesti noin valoisaksi.
Epärealistiselta kyllä näyttää mutta en silti sanoisi että feikki, turhan epärealistisesti jälkikäsittelyllä paranneltu vain.
Ymmärsinkö oikein että talo on kolmikerroksinen ja jaettu huoneistoihin ja yksi huoneisto on tuon 590 000?
Luulin että olisi saanut koko talon tuolla hinnalla. Upeet maisemat kyllä, mutta aika paljon menisi rahaa remontointiin, ennen kuin itse voisin asua tuolla.
Vierailija kirjoitti:
Ymmärsinkö oikein että talo on kolmikerroksinen ja jaettu huoneistoihin ja yksi huoneisto on tuon 590 000?
Luulin että olisi saanut koko talon tuolla hinnalla. Upeet maisemat kyllä, mutta aika paljon menisi rahaa remontointiin, ennen kuin itse voisin asua tuolla.
Saa koko talon. Talo on osa kiinteistöyhtiötä, johon kuuluu myös muita taloja/rivitaloja.
Ilmeisesti talo on alunperin ollut yli hehtaarin tontilla, johon on myöhemmin rakennettu rivitaloyhtiö. Jostain syystä tonttia ei tuolloin ole lohkottu vaan vanha talo on samalla tontilla vanhojen kanssa ja on muodostettu yhtiö, johon kuuluvat uudet rakennukset ja tämä yksi vanha. Voi olla, että joku määräys on aikanaan estänyt tontin jakamisen.
Kiinteistönvälitysfirma Crap lisää kaikkiin ulkokuviin kirkkaan sinitaivaan jossa on muutama pilvenhattara. Niinkin pienellä asialla on iso vaikutus kuvien vetoavuuteen. Jos on yhtään vaikeasti myytävä asunto/kiinteistö kannattaa satsata kuviin. Ja on sanomattakin selvää että noita kuvia on raskaasti käsitelty periaatteella "korostetaan parhaita puolia". Talo näytti vanhanaikaiselta elokuvakulissilta. Mielestäni ihan fiksu veto myyjältä.
Vierailija kirjoitti:
On selvästi aito, näkisittepä minun kodin järvinäköalan eri aikoina kuvattuna. Siis aivan upeita kuvia, mutta ihmisluonto kun on niin raadollinen ,että kaikkeen hyvään ja kauniiseen tottuu. Ei se sitten näytä/tunnu niin upealta ( elämässä lähes kaikki)
Tottuu toki, mutta ei tuo silti koskaan sama asia ole kuin se, että vastapäätä näkyy vaan kerrostaloja ja kaikilla on sälekaihtimiet kiinni.
Vierailija kirjoitti:
Minun pää hajoaa näiden asunnonvälittäjien surkean yleissivistyksen ja kirjoitustaidon vuoksi. Olisiko liian vaikeaa opetella miten kerrokset merkitään. Sen pitäisi olla ihan perusasia kiinteistönvälitysbusineksessa. Tässä ilmoituksessa on merkitty Kerrokset: 1/3. Se merkintä tarkoittaa sitä että myytävänä on kolmekerroksisesta talosta ainoastaan ensimmäisen kerroksen huoneisto. Jos myytävänä on kaikki kerrokset merkitään että 1-3/3 tai 1,2,3/3. Vain yksi viidestäkymmenestä kiinteistönvälittäjästä ymmärtää tämän hel-ve-tin yksinkertaisen asian.
Ne monet kerrat kun olen pähkäillyt jonkun asuntoilmoituksen kanssa että onko tämä sittenkin pienkerrostalo eikä rivari.. Sitä ei ole talon ulkonäöstäkään aina helppo päätellä ainakaan Helsingissä. Ja sitten vielä se, että osa näistä kiinteistönvälitysneroista merkitsee 1/3 kuten tässä tapauksessa ja osa merkitsee 3/3 kun tarkoittaa kaikkia kerroksia. Minun mielestäni kokonaan myytävissä erillistaloissa tai rivitalohuoneistoissa merkinnäksi riittäisi kerrosten määrä tyyliin /3 eli myytävien kerrosten sijainnin voisi jättää kokonaan merkitsemättä jos myydään kokonaista taloa tai monikerroksista rivitalohuoneistoa.
Nuo kaikki kuvat näyttää epätodellisen hyviltä, kuin ilma ja valo olisivat normaalia kirkkaampia.
Kaikki otettu loistokameralla, ja kuvia vielä käsitelty.
Kyllä on niin suhteellista. Jotkut hämmästelevät hintaa korkeaksi, mutta Helsingin kantakaupungista tuolla rahalla saa vain kolmion. Tampereella upean järvimaiseman!
On ihan selvästi photoshopattu ja surkeasti vieläpä. Mutta tämänkin ketjun vastauksista voi päätellä että homma toimii - yllättävän monet ajattelevat, että kuva olisi aito.
Mutta perspektiivi on pielessä, syväykset alkeellisia ja värien saturaatiot vedetty kaakkoon. Tämän vuoksi mainoskuvia tehdään usein liioitellen, ihmiset tykkää sellaisesta jäljestä. Itse ajattelen, että kuva näyttää halvalta. Paikan päällä rakennuksen todellinen kauneus varmasti avautuu.
T. Graafikko
Järvimaisema on liian tarkka. Kaikki näyttää kulissilta. En tykkää että yritetään jotenkin parannella jotain mikä on jo valmiiksi ihan hyvä. Tulee ole että ne salailee jotain kun yrittävät vetää huomion tähän upeaan maisemaan.
Kerrankin ei wt-sisustus.
Ei livelovelaugh-tarroja tai kokovalkoista neliöboksia.
No nyt on kyllä aika överklassen vai onko tuo joku edustusresidenssi? Talo vielä ilmeisesti alkuperäisasussaan. Ei ole remonteilla tuhottu. Kylpytilat ehkä kaipaisivat "vähän" päivitystä. Näinkö oikein, että talossa on hissi? :D