Mitä jos kieltäydyn vaihtamasta mobiilipankkiin?
Mitä jos en vaan vaihda? Mikä älypuhelinpakko nykyään on olevinaan. Ei mikään.
"Elämässä ei ole pakko kuin maksaa veroja ja kuolla." Olen kuullut sanottavan.
Kommentit (13)
Ei ole pakko olla edes pankin asiakas.
En ole ikinä mobiilipankkia käyttänyt enkä aio vielä siihen ryhtyäkään. Tunnuslukulaite toimii tarpeeksi hyvin.
Mutta mitäs sitten tehdään, kun pankit yhtäkkiä päättävät, että koska heidän mielestään suurin osa asiakkaista käyttää joka tapauksessa mobiilipankkia, tietokoneilla käytettäviä, ns. perinteisiä www-sivuja ei enää kannata ylläpitää ja niiden käyttö päättyy [päivämäärä]? Huolestuttava uhkakuva.
Nordealta on tullut ainakin viisi vuotta aina ukaasi, että paperiset tunnusluvut lopetetaan. Eipä ole vielä tähän päivään mennessä lopetettu.
Mulla on kyllä älypuhein monipuolisessa käytössä, mutta jotenkin vierastan pankin käyöttä siltä. Tietsikalla verkkopankissa hoidan.
Mutta sulle ap. Ainakin nordea antaa sellasen tunnuslukulaitteen. Ei tarvitse mobiiliin siirtyä, jos ei haluu.
Muistuu mieleen ne ajat, kun jotkut halusivat sinnikkäästi jatkaa pankkikirjan käyttöä.
Vierailija kirjoitti:
Nordealta on tullut ainakin viisi vuotta aina ukaasi, että paperiset tunnusluvut lopetetaan. Eipä ole vielä tähän päivään mennessä lopetettu.
Mulla on kyllä älypuhein monipuolisessa käytössä, mutta jotenkin vierastan pankin käyöttä siltä. Tietsikalla verkkopankissa hoidan.
Mutta sulle ap. Ainakin nordea antaa sellasen tunnuslukulaitteen. Ei tarvitse mobiiliin siirtyä, jos ei haluu.
Sepä jaloa. Ehkä veroparatiiseissa ei käytetä älypuhelimia. :D
Ap
En minäkään ole vaihtanut. Haluan nähdä, mitä tapahtuu, kun deadline lähestyy, taipuuko Nordea jatkamaan tunnuslukukorttia, mitä osa asiakkaista haluaa. Varsinkin kun valvovat viranomaiset ovat todenneet jo kesällä, että se riittää tunnistauutumiseen myös uuden EU-direktiivin tulkinnassa, eikä ole mitään pakkos siirtyä mobiilisovellukseen tms viranomaisten mielestä. Ehkä minä sitten siirryn toisen pankin asiakkaaksi, jos Nordea ei viitsi kuunnella asiakkaidensa tarpeita.
T. Nordesn asiakas
No mikäs pakko sinun on pankissa tiliä pitää? Jos et suostu pankin ehtoihin, lopetat siellä tilisi, eikös niin?
Vierailija kirjoitti:
En minäkään ole vaihtanut. Haluan nähdä, mitä tapahtuu, kun deadline lähestyy, taipuuko Nordea jatkamaan tunnuslukukorttia, mitä osa asiakkaista haluaa. Varsinkin kun valvovat viranomaiset ovat todenneet jo kesällä, että se riittää tunnistauutumiseen myös uuden EU-direktiivin tulkinnassa, eikä ole mitään pakkos siirtyä mobiilisovellukseen tms viranomaisten mielestä. Ehkä minä sitten siirryn toisen pankin asiakkaaksi, jos Nordea ei viitsi kuunnella asiakkaidensa tarpeita.
T. Nordesn asiakas
Sinä saat tunnuslukulaitteen, joten ei ole pakko käyttää mobiilipankkia. Älkää viitsikö tehdä asioista liian vaikeita, vaan ottakaa itse selvää vaihtoehdoista, ettekä luota muiden sanomisiin asioihin.
Tunnuslukulaite on oikein mainio ja pieni kapistus, jota ei lopulta ole ollenkaan vaikeaa käyttää. Hitaampaa toki kuin paperista versiota, mutta tuskin kellään on niin kiire, että tuo vaikuttaisi mihinkään maksamiseen.
T. Toinen Nordean tyytyväinen asiakas, joka on käyttänyt tunnuslukulaitetta jo 2,5 vuotta onnistuneesti.
Vierailija kirjoitti:
Muistuu mieleen ne ajat, kun jotkut halusivat sinnikkäästi jatkaa pankkikirjan käyttöä.
Mobiilipankki ei vain taivu ihan kaikkeen käyttöön niin hyvin. Esimerkiksi sijoitusten hoitoon tietokone on järkyttävän paljon parempi. Melkein mikä tahansa asia on helpompaa hoitaa tietokoneella kuin kännykällä. Hyvä mobiilikäyttöliittymä on ihan yhtä helppokäyttönen koneellakin kuin puhelimella.
Tunnuslukusovelluksen käyttö ei ole sama kuin mobiilipankin käyttö.
Vierailija kirjoitti:
Höh. Mobiilipankki ja tunnuslukusovellus kännyssä ovat kaksi eri asiaa. Tunnuslukusovelluksella avataan mobiilipankki tai verkkopankki. Tunnuslukusovellus vastaa vain sitä pahviläpyskää. Olen 65-vuotias nainen ja minusta hirmu kätevä käyttää. Mobiilipankki apsia ei tarvitse ladata kännyyn, jos ei halua. Ainoa asia mikä haittaa minua mobiilipankissa on ettei sillä voi vielä hoitaa kaikkia pankkiasioita, esim osakkeiden myynti ja osto yms.
En ole kuullutkaan että olisi jokin pakko vaihtaa mobiilipankkiin.