Vuokran ja sähkön jälkeen käteen jää n. 400e, pudottaudunko työttömäksi?
Joka kuukausi sama juttu, en näe järkeä käydä töissä kun sossusta saa enemmän. Uskaltaako tässä irtisanoa itsensä, vai minkälaisia kiristystoimenpiteitä työttömille nykyään on?
Kommentit (27)
Vierailija kirjoitti:
Työstä saat myös työtodistuksen ja kerrytät työeläkettäsi. Kummastakin on etua tulevaisuudessa. Työssäkäyvä työllistyy paremmin kuin työtön. Voit myös hakea koko ajan parempia paikkoja.
Paitsi jos vihreät saavat tahtonsa läpi. Työeläkkeitä halutaan leikata....
Arvaan: Lyhennät asuntolainaa tonnin kuussa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Töitä tehdään palkan takia. Jos palkka on pienempi kuin tuet, työ luonnollisesti jätetään.
Meitä on tosi monia, jotka tehdään työtä ihan työnilosta. Siis oikeasti. Itselläni on työ, jota tykkään tehdä, vaikka palkalla ei elä. Kaveri on puutarhuri ja rakastaa työtään, joita kuitenkin on tarjolla vain kesäisin. Toinen tutkija, joka käy iltaisin siivoamassa elantonsa eteen. Itse olen käsityöalalla, jonka tuotoksia ihmiset arvostaa paitsi rahallisesti.
Sellainen trolli sieltä. Miten tuloton tekee työtä "työn ilosta" kun sillä työn ilolla ei vuokraa makseta, ruokaa osteta tai sähkölaskua kuitata?
Työttömänä sulle jää käteen vielä vähemmän.
Kapitalistinen luonne pohtii että onko taloudellisesti kannattavampaa jäädä sohvanpohjalle lojumaan työttömänä, kun arvostaa enemmän vapaa-aikaa suhteessa työstä saatuun palkkaan.
Sosialistinen vassari se käy töissä yhteisen hyvän vuoksi, vaikka palkka maksetaan yritystuista ja on käytännössä samaa veronmaksajien rahaa mitä työtönkin saa.
On kahdenlaisia ihmisiä ja sosialistinen tekee ja kokee työntekon marxilaisena harrasteena ja osana elämää ja elinympäristöä eläessään ihmisen elämää.
Yleensä kapitalistinen markkinahenkinen joko perustaa firman tai alkoholisoituu loismaiseen elämäntyylinsä ja kuolee elintasosairauksiin.
Sosialistit ne vaan porskuttaa Suomen oloissa ja jälkeläiset samoin.
Olen työtön ja käteen jää asumismenojen jälkeen alle 300e. Sossusta en saa mitään. Ilmeisesti kuuluisi jotain saada? Asun yksin. Pärjään huonosti enkä käy enää esim lääkärissä ollenkaan. En suosittele tätäkään. Välillä olen tukien loppumisen pelossa mm.kurssilla ollut ja se nöyryytys on syönyt viimeisetkin rippeet innosta yrittää mitään. Paskaa ruokaa, paska elämä, ilman nettiä en tiedä mitä tekisin. Täällä sentään voi olla ihmisiin kontaktissa, katsella haaveiden kohteita (esim kivat paikat, herkulliset ruokaohjelmat, luontovideot...). Haluaisin kouluttautua työllistävämmälle alalle, mutten uskalla katkaista mitään tukea minuutiksikaan. Tai no, totta puhuen en ehkä enää jaksaisi muutenkaan. En jaksa enää mitään. Olen kai sellainen syrjäytynyt.
Sinähän olet sitten oikeutettu nytkin toimeentulotukeen. Miksi et mene sossuun jos sulla on noin pienet tulot? Onko sulla älyttömän kallis asunto? Ei se siitä kummene vaikka olisit työtön, saattaa olla että käyttörahaa jäisi vielä vähemmän sen kalliin asumisen takia. Ja vain joka neljäs työpaikka täytetään työttömällä työnhakijalla, eli ei missään nimessä kannata työpaikkaa jättää ennenkuin on saanut uuden.