Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Hampaisiin tarttuu kaikki, mitä tehdä?

Vierailija
24.08.2019 |

Vielä jokin aika sitten puhtaat hampaat tuntuivat putsauksen jälkeen liukkailta ja raikkailta, nykyisin ne ovat aina tahmeat ja tuntuu että töhnä jää etuhampaiden pintaan ja pitää rapsuttaa hammastikulla tms. pois.
Erikoisinta on, että tämä huononnus hampaiden tilassa tapahtui nimenomaan hammakiven poiston jälkeen. Luulisi että hygienistilla hymy kaunistuu mutta ainakin mulle on käynyt ihan päinvastoin, en tiiä miksi.

Kommentit (9)

Vierailija
1/9 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuiva suu esimerkiksi lääkityksen vuoksi? Kannattaa käyttää suunkostutuspastilleja tai -suihkeita, joita saa apteekeista.

Sähköhammasharjalla saa enemmän töhkää pois suusta. Suosittelen hammasväliharjoja.

Suuni alkoi kuivua syöpähoitojen jälkeen, kun sain lääkkeitä. Ikääntyminen kuivattaa suuta.

Vierailija
2/9 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suu ei ole muuten kuiva, ei lääkitystä tms.

Mutta silti varsinkin etuhampaiden pintoihin jämähtää nykyisin kaikki töhnä.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/9 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytä sähköhammasharjaa.

Vierailija
4/9 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmetyttää siis tämä ennen-jälkeen tilanne hampaiden pinnan osalta. Se ei tunnu eikä näytä enää niin tasaiselta kuin aiemmin ja tosiaan kaikki tarttuu eli hampaat näyttää likaisilta heti jos syö jotain. Kellään ollut samanlaista?

ap

Vierailija
5/9 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli ennen sama vaiva. Sitten aloin harjata sähköharjalla kahdesti päivässä, käytin hammasväliharjoja ja hammaslankaa päivittäin.

Nyt minulla on sileät liukkaat hampaat! Niihin ei ruoka tartu, vain hammasväleihin jää. Välit putsaan erikseen ennen varsinaista harjausta.

Käytän Pepsodent White Now Gold -tahnaa. Hampaat sain tähän kuntoon muutaman viikon uurastuksen jälkeen.

Vierailija
6/9 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen kuullut sellaisista harakoista joilla tarttuu käteen kaikki mihin koskevat, mutta nytkö on jo sellaisia jotka hampailla ottaa kiinni kun kädet ei enää riitä ??

Melko ahneita paskoja, täytyy sanoa !

Vierailija
7/9 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli ennen sama vaiva. Sitten aloin harjata sähköharjalla kahdesti päivässä, käytin hammasväliharjoja ja hammaslankaa päivittäin.

Nyt minulla on sileät liukkaat hampaat! Niihin ei ruoka tartu, vain hammasväleihin jää. Välit putsaan erikseen ennen varsinaista harjausta.

Käytän Pepsodent White Now Gold -tahnaa. Hampaat sain tähän kuntoon muutaman viikon uurastuksen jälkeen.

Voi onpa rohkaisevaa kuulla!

Minkälainen ja minkämerkkinen sähköhammasharja sulla on? Noita oralbeitäki näyttäis olevan useita erilaisia.

Vierailija
8/9 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Voi onpa rohkaisevaa kuulla!

Minkälainen ja minkämerkkinen sähköhammasharja sulla on? Noita oralbeitäki näyttäis olevan useita erilaisia.

Ihan perus-Oral B, Vitality. Käytän vain Sensitive-harjapäitä. En missään nimessä kovia cross/floss action, vaikka niillä muka saisi paremman tuloksen. Ikenet olis kovilla! Mieluummin hoidan hammasvälit hellävaraisemmin manuaalisesti.

Vierailija
9/9 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamulla kannattaa pestä hampaat ennen aamupalaa. Suojaa hampaita ja kiillettä. Tuoremehu, siideri limsa pois - kuluttavat kiilteen. Sähköhammasharja. Syljeneritys lisääntyy purkalla.