Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko liian herkkä, jos loukkaannun tästä ystävälleni?

Vierailija
24.08.2019 |

Ystäväni on tämmöinen kaikkien kaveri, aikatauluttaa kokoajan menojansa, seuraavan luota seuraavalle kahville jne.

Kävin kylässä yksi päivä, ja hän valitti, kun kaikilla ystävillä on perhettä, pelkkää kyläilyä ja kahvittelua vaan kaikkien kanssa. Hän kaipaisi uutta ystävä porukkaa jne. Joskus 3v sitten töksäytti, että olisi kiva kun olisi muitakin ystäviä kuin sinä. Hänellä on itselläänkin lapsi.

Minulla on mies ja perhe. Olen tällä hetkellä pienemmän kanssa kotona, mutta kyllä pääsen menemään ja tekemään kun mieheni on Vapailla. Jotenkin loukkasi ja särähti korvaan noi hänen sanansa. Esim mielellään hänen kanssa tekisin muutakin kahvittelun sijaan, mutta jos toinen on kokoajan niin kiireinen niin eipä tule mieleen kun just käydä kylässä kahvilla tai pyytää meille.

Hän myös valitti, kun me kaikki kaverit ollaan niin kiireisiä, kaikilla on aikataulu. Kenenkään kanssa ei voi spontaanisti sopia mitään. Olin suu auki ja mieleni teki sanoa, että kukahan se tässä on se joilla aina päivä täyteen sovittu sitä ja tätä, kuka pölähtää kylään ilmoittaen et hällä on tässä 25min ja 25sekuntia ennenkuin pitää olla seuraavassa paikassa.

Meillä ennen oli kaveriporukka, johon molemmat kuuluttiin. Itse juoruilemalla ja omalla käytöksellään pilasi välit muihin.

En ymmärrä, miksi hänen täytyy avautua mulle tuollaisista. Ainakin mulle tulee olo, että olen tylsää seuraa, kaipaa jotain hauskempaa. Miksi ei vain voi pitää omana tietonaan, tai ehdottaa sitten itse että mennäänkö elokuviin tai pidetäänkö joku naisten ilta tmv.

Nyt ajattelin ottaa vähän etäisyyttä, ehkä otan asian puheeksi jossain vaiheessa.

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tökerösti ilmaistu ystävältäsi. Tavallaan ymmärrän myös häntä samalla, voi olla vaikea paikka kun tuttu kaveripiiri muuttuu ja muilla menee tietysti se perhe aina edelle.

Itse olen perheetön. En ole tuollainen aikatauluttaja että sopisin monta tapaamista samalle päivälle, mutta olin spontaani mukaankyselijä aiemmin. Kaikki muuttui kun ystäväni yksi kerrallaan perustivat perheen. Tietenkään kukaan ei enää oikein pysty lyhyellä tai edes muutaman päivän varoitusajalla tekemään mitään, ja ymmärrän sen kyllä hyvin. Enää en vain oikein edes uskalla kysellä näitä perheellisiä ystäviä spontaanisti mukaan, kun harmittaa niin paljon tulla torjutuksi lähes joka kerta. Uusia ystäviä taas ei nykyisessä elämäntilanteessani ole niin helppo ja luonteva hankkia.

Ehkä ystäväsi siis vain oli turhautunut ja purki sen sinuun hieman ajattelemattomasti. En usko että hän tarkoitti mitään pahaa.

Vierailija
2/7 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut vain ovat tuollaisia. Jos et viihdy hänen seurassaan niin päätä mitä teet. Itse ottaisin etäisyyttä vähäksi aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No et todellakaan ole liian herkkä, onhan nuo jutut tosi törpösti sanottu ns. ystävältäsi. Onko hän jotenkin yksinkertainen, kun tuollaista sulle laukoo? Jos olisin sinä, niin vastaisin varmaan, että jos ei seura kelpaa tällaisena niin moikka.

Vierailija
4/7 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No et todellakaan ole liian herkkä, onhan nuo jutut tosi törpösti sanottu ns. ystävältäsi. Onko hän jotenkin yksinkertainen, kun tuollaista sulle laukoo? Jos olisin sinä, niin vastaisin varmaan, että jos ei seura kelpaa tällaisena niin moikka.

Kaverilla on dg, joka voi selittää tämän, että töksäyttelee vähän miten sattuu asiat. Sen piikkiin olen laittanut, mutta silti.

Minun miehelläni on sellainen työ, et vapaat ovat pitkät. En oikein tiedä millaista spontaania tämä kaverini hakee, mutta esim jos laittaa että oletko kotona voisin tulla kyllä se aina on käynyt. En kyllä itse koskaan ole vastannut kalenteri kädessä, että No nyt ei sovi käviskö ensi maanantaina kello tämä tai tuo. Tai itsekin aina ehdotan tapaamista samalle päivälle, tai joskus myöhään illalla saatan kysyä onko huomenna mitään nähdäänkö. Eikö se muka ole spontaania?

Varmaan hän tarkoitti, että se tekeminen. Mutta onhan hänellä itselläänkin lapsi, joka kulkee mukana. Minusta ainakin on helpompi nähdä kotona, koska lapset voi päästää keskenään ulos leikkimään, ja me aikuiset voidaan tällöin jutella rauhassa. Kaupungilla lapsia pitäisi kokoajan kaitsea, juttelukin olisi hankalempaa.

Ja ennen kuopustamme, kun esikoinen oli yökylässä ja mies esim yövuorossa, monesti ehdottelin onko sulla suunnitelmia, tule meille saunomaan ja viettämään tyttöjen iltaa. Itse oli aina buukannut menonsa täyteen.

Tuntuu nyt vain siltä, että jos hän nyt löytää sen unelmien kaveri piirin tai menevämpää seuraa jää varmaan meidän tapaamiset sitten siihen. Ap

Vierailija
5/7 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika tökerösti ilmaistu ystävältäsi. Tavallaan ymmärrän myös häntä samalla, voi olla vaikea paikka kun tuttu kaveripiiri muuttuu ja muilla menee tietysti se perhe aina edelle.

Itse olen perheetön. En ole tuollainen aikatauluttaja että sopisin monta tapaamista samalle päivälle, mutta olin spontaani mukaankyselijä aiemmin. Kaikki muuttui kun ystäväni yksi kerrallaan perustivat perheen. Tietenkään kukaan ei enää oikein pysty lyhyellä tai edes muutaman päivän varoitusajalla tekemään mitään, ja ymmärrän sen kyllä hyvin. Enää en vain oikein edes uskalla kysellä näitä perheellisiä ystäviä spontaanisti mukaan, kun harmittaa niin paljon tulla torjutuksi lähes joka kerta. Uusia ystäviä taas ei nykyisessä elämäntilanteessani ole niin helppo ja luonteva hankkia.

Ehkä ystäväsi siis vain oli turhautunut ja purki sen sinuun hieman ajattelemattomasti. En usko että hän tarkoitti mitään pahaa.

Voi ymmärrän kyllä! Minulla on itselläänkin lapsettomia kavereita, mutta ei se ole kyllä vaikuttanut meidän laverisuhteisiin. Sillee sä vain hassua, että ystävällä on itselläänkin lapsi kenen kanssa hän on yksin, joten lapsi on menoissa mukana kutenkin melkein aina. Ja olihan se kivaa tehdä enemmän yhdessä ilman lapsia. Mutta sitten taas toisaalta tuntuu helpommalle olla porukalla, lapsilla on kivaa toistensa kanssa ja saavat purettua energiaa. Ne aikuiset voidaan hengähtää kun lapset viihtyvät keskenään ja saadaan rauhassa höpötellä. Että tavallaan ymmärtäisin paremmin, jos ystävällä ei olisi lapsia,että harmittaisi asia noin. Ap

Vierailija
6/7 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokainen voi tässä maassa vapaasti valita oman seuransa, jonka kanssa on hyvä olla. Ehkä se sun ystävä on vaan yksinäinen tms. tylsistynyt. Munaakos se ei säännöllisesti saa?

Vierailija
7/7 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokainen voi tässä maassa vapaasti valita oman seuransa, jonka kanssa on hyvä olla. Ehkä se sun ystävä on vaan yksinäinen tms. tylsistynyt. Munaakos se ei säännöllisesti saa?

Entiedä onko parisuhde mielessä yksinäinen, muuten tuskin ei koska joka päivä lapsen kanssa kiertää siellä sun täällä, kotona käyvät syömässä ja tyyliin nukkumassa. Ap