Kumpi raskaampaa, porras- vai koulusiivous?
Selässä skolioosi ja mietin kumpi näistä siivouksista vähemmän selkää kuormittava? Lisäki mulla polvet ei ihan kunnossa eli voi rasittaa rappujen nousu. En oo tehnyt kumpaakaan aiemmin, ainoastaan hotellisiivousta. Toisaalta koulusiivous varmaan kiireisempää, mutta porrassiivouksessa saunoja pestävänä ja joissakin lauteita ei voi nostaa eli varmaan käy enemmän selän päälle?
Kommentit (4)
Siis koulusiivous kevyempää!
Terv. nro 2
Vierailija kirjoitti:
Siis koulusiivous kevyempää!
Terv. nro 2
Kiitos vastauksesta :) Oon luullut, että koulusiivouksessa kannettava pulpetit kokonaan, mutta sain just selville, että riittää pelkkä nostaminen tai siirtäminen eli ei silloin kävisi niin selkään.
Eihän niitä pulpetteja edes päivittäin siirellä, vaan otetaan mopilla sieltä mistä saa. Tasaisin väliajoin sitten isommin. Ja ei siinä ole mikään kiire, otetaan sieltä missä ei sillä hetkellä ole ketään paikalla. Harva koulu on niin iso ettei koko rakennusta ehtisi käymään työajan puitteissa läpi.
Sanoisin koulusiivous. Olen opettaja, joten päivittäin näen siistijöiden työtä. Päivitäistä kevyttä työtä, toki sisältää roskasäkkien kantamista. Mutta ei siistijöillä näytä koskaan olevan kiire.
Raskain homma varmasti lukuvuoden jälkeinen kesäsiivous.