Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Taas on perheelle ruoka laitettu

Vierailija
24.08.2019 |

Laitoin molemmille annokset, miehelle ja lapselle ja vein ne heidän huoneisiinsa. Sitten on vielä tiskien tiskaaminen. Miten muilla lauantai sujuu?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos eivät saa itse haettua ruokiaan niin kuolkoot nälkään.

Vierailija
22/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kirjoitti:

En ole tästä ylpeä mutta samat kuviot täällä. Vein ruuan teinille omaan huoneeseen ja pienempi lapsi söi keittiössä. Meillä syödään usein niin että jokainen syö eri huoneissa ja eri ruokaa. Nytkin teinille ranuja ja kalapuikkoja ja nuoremmalle pinaattikeittoa. Jokainen sai mitä halusi. Ite join vaan kahvin.

Meillä kyllä koko perhe syö samaa ruokaa. Itselleni teen sen vaan gluteenittomana kun mulla on keliakia enkä syö kalaa kun mulla on kala allergia.

Meillä taas useinkin eri ruoat kaikille. Tiedän, ettei tämä ole kovin yleistä mutta ei haittaa mua. Mies tykkää tulisesta ruuasta ja lihasta -syö siis semmoisia. Tekee itse omat pöperönsä. Itse en syö juurikaan lihaa, teen siis itse omat ruokani. Lapsille yleensä sama ruoka, paitsi tänään tosiaan teini söi ranuja kun ei tykkää pinaattikeitosta ja nuorempi ei tykkää ranuista mutta pinaattikeitto maistuu. Oon aina tykänny ruuan laitosta, joten eri ruokien tekeminen ei haittaa mua ollenkaan. Juhlapyhinä syödään yhdessä tai jos mennään ulos syömään. Tehdään kuitenkin perheenä paljon yhdessä, matkustellaan paljon ym. joten en nyt kovin suurena ongelmana tätä näe. Tokihan ihannetilanne olisi se, että syötäisiin vaikka joka päivä yhdessä, mutta se ei vaan onnistu. Tullaan eri aikaan töistä, harrastuksista ym.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuka siivoaa syömisen jäljet lasten huoneista?

Yleensä lapsi tuo itse lautasensa ja juomalasinsa itse keittiöön. Tiedän kyllä että lapsi on liian passattu. Siitä voi syyttää myös miestä. Ap

Mutta kuka pyyhkii leivänmuruset, juomalasin jättämän renkaan pöydästä, mahdollisesti lattialle tippuneet ruoat?

Kyllähän keittiönkin pöytä siistitään joka aterian jälkeen.

Vierailija
24/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Yleensä lapsi tuo itse lautasensa ja juomalasinsa itse keittiöön. Tiedän kyllä että lapsi on liian passattu. Siitä voi syyttää myös miestä. Ap

Mutta kuka pyyhkii leivänmuruset, juomalasin jättämän renkaan pöydästä, mahdollisesti lattialle tippuneet ruoat?

Kyllähän keittiönkin pöytä siistitään joka aterian jälkeen.

Minä tietysti. Lapsi tosin ei syö leipää, ei tykkää siitä.

Vierailija
25/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siitä voi syyttää sinua, ammattivalittaja. Lopeta ruoan kuskaus huoneisiin niin molempien on pakko hakea pöperönsä.

Vierailija
26/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs suostut moiseen! Mikä lapatossu sä oikein olet?

Vierailija
27/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se kuuluu mulle kun en pysty muuten esim perheen elatukseen osallistumaan.

Vierailija
28/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan jäätävä ketju. Ihanko oikeasti perheissä syödään eri ruokaa, eri aikaan, eri huoneissa?! Omat lapseni ovat jo täysi-ikäisiä, mutta ei olisi kyllä tullut kuuloonkaan meillä. Joskus jos jonkun piti lähteä vaikkapa harrastukseen aiemmin, valmistettiin hänelle jotakin nopeasti tai lämmitettiin eilisiä tähteitä. Mutta ruoka syödään meillä ruokapöydässä, eikä passata nokan eteen. Pyrimme edelleen kokoontumaan yhdessä syömään silloin kun kaikkien aikatauluihin sopii.

Onnea vaan, Ammattivalittaja. Kasvatat siellä nörttiä, jonka mielestä naisten kuuluu passata miehiä.

Vierailija
29/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Se kuuluu mulle kun en pysty muuten esim perheen elatukseen osallistumaan.

Kuuluu passata ruoka miesväen nokan eteen?!? Ei hyvää päivää, olet typerämpi kuin luulinkaan. Ei ihme että ukkokin halveksii ja kiukuttelee. Sinähän mahdollistat sen. Poika seuraa ihan kohta perässä.

Vierailija
30/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan jäätävä ketju. Ihanko oikeasti perheissä syödään eri ruokaa, eri aikaan, eri huoneissa?! Omat lapseni ovat jo täysi-ikäisiä, mutta ei olisi kyllä tullut kuuloonkaan meillä. Joskus jos jonkun piti lähteä vaikkapa harrastukseen aiemmin, valmistettiin hänelle jotakin nopeasti tai lämmitettiin eilisiä tähteitä. Mutta ruoka syödään meillä ruokapöydässä, eikä passata nokan eteen. Pyrimme edelleen kokoontumaan yhdessä syömään silloin kun kaikkien aikatauluihin sopii.

Onnea vaan, Ammattivalittaja. Kasvatat siellä nörttiä, jonka mielestä naisten kuuluu passata miehiä.

Mies on opettanut lapsen näin ja minun osani on tämä kun en pysty rahaa perheen elatukseen tuomaan. Varmaan lapsi aikuisena ymmärtää ja minä olenkin jo sanonut, että kun hänen tuleva vaimonsa käy myös töissä kuten hän, niin silloin ei vaimon tarvitse häntä passata. Ap

Vierailija
31/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mies on opettanut lapsen näin ja minun osani on tämä kun en pysty rahaa perheen elatukseen tuomaan. Varmaan lapsi aikuisena ymmärtää ja minä olenkin jo sanonut, että kun hänen tuleva vaimonsa käy myös töissä kuten hän, niin silloin ei vaimon tarvitse häntä passata. Ap

Ja sinä hyväksyt kaiken. No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ja mahdollinen tuleva miniä 🙄

Vierailija
32/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja sinä hyväksyt kaiken. No tyhmästä päästä kärsii koko ruumis. Ja mahdollinen tuleva miniä 🙄

En mä hyväksy mutta mä ymmärrän tämän omassa tapauksessa. Minä kun en pysty siihen, mihin muut naiset. Miniällä on eri tilanne aikanaan, koska hän on varmaan töissä.

Vierailija
33/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä toinen teini syö omassa huoneessaan. Ruokailun kanssa on ollut niin paljon ongelmia, etten jaksa enää välittää, kunhan jotain edes syö jossakin. Mies syö olohuoneessa, koska on siihen tottunut kotonaan, siellä ei mahtunut syömään keittiössä. Minä ja toinen teini syömme yhdessä keittiössä. Välillä yritin lasten ollessa pienempiä, että oltais syöty yhdessä, mutta en saanut äijää millään ilveellä keittiöön samaan aikaan muiden kanssa, vaan mies söi omia aikojaan. Ei meillä kotonakaan tosin syöty yhdessä. Äiti tai isä teki ruoan ja sitä jokainen söi omaan tahtiinsa.

Vierailija
34/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelliako pidät?

Kaupat käyty aamulla, päivemmällä tehty raksahommia ja siivottu. Yhdessä. Jossain välissä tulin sen verran sisälle että tein pastakastikkeen ja keitin pastan koko perheelle. Ei siihen mennyt kuin alle 30min. Rakastan ruuanlaittoa (mies myös) joten se ei ole ongelma eikä rasite.

Taidatte. olla meidän naapureita; 5 henkeä perheessä eikä ikinä syö yhdessä. Eineksiä lämmittävät kuka milloinkin (tiedän siitä kun varikset rikkoivat roskiksen pari viikkoa sitten), näin kesälläkin yksitellen syövät terassilla tai muualla.