Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Keksikää minulle valokuvausprojekti

Vierailija
23.08.2019 |

Ideat lopussa. Ehdotuksia?

Kommentit (34)

Vierailija
21/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa romanikerjäläisiä. Maksa pieni palkkio ja kuvaa vaikka jossain puistossa. Yksi sellainen istuu mun työpaikan edessä. Yksi päivä olin autosta kantamassa tavaraa ja halusi väenväkisin tulla auttamaan. Annoin kahvirahat 5 min. työstä. 

Koitin keksiä muutakin työtä. Varmaan pimeenä tekisivät mielellään siivoustyötä.

Mietin, että kehtaisinko pyytää malliksi, jos piirtäisin croquita, siis jollain 15 € tuntipalkalla (harrastan piirtämistä).  Mutta voi olla liian vähän. Sitten en jaksa alkaa väittämään vastaan, kun ne ovat niin tulisia. Ja tietysti kohta on koko suku ovella.

Ihmiset ovat aina mielenkiintoisia. Tein joskus sellaisen valokuvausprojektin, että menin yhden rivarialueen oville pimpottamaan ja kysyin saanko tulla kuvaamaan ihmisten arkea. Kaikki päästivät, paitsi romanit, kun heillä oli tupa täynnä porukkaa.

Kuvasin maahanmuuttajaäitiä lapsineen muuttolaatikoiden keskellä, yhtä naista, joka puhui puhelimessa (mutta ei halunnut katkaista puhelua, päästi, mut sisälle), yhtä nuorta kundia loikoilemassa olohuoneessa pitkät kalsarit ja t-paita päällä ( tarkoitus oli kuvata mahdollisimman realistisesti ihmisten arkea), yhtä naista silittämässä ja sitten yhtä teini-ikäistä kehitysvammaista huoneessaan.

Tämä kaikki yhden iltapäivän / illan saalis.

Ihmeen hyvin ihmiset päästi mut kotiinsa ja luottivat.

Koulussa kuulin, että tarkoitus olikin kuvata vain asuinalueen rakennuksia. Ihmettelinkin, että jos kaikki kaksikymmentä oppilasta ängetään pimpottamaan samalle alueelle. Johan ihmiset hermostuvat.

Voisi olla mielenkiintoista mennä eri asuinalueille kuvaamaan ihmisten koteihin niiden arkea. Köyhästä rikkaisiin, vaikka mellunmäkeen ja krunikkaan. Satunnainen otos ihmisten elämää. NImenomaan taideprojekti, silloin ihmiset ovat ymmärtäväisiä.

Vierailija
22/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä voin tulla sulle alastonkuvattavaksi.

Tarvisin mallin, kiinnostaisiko? Voit olla minkä näköinen, kokoinen, ikäinen ja muotoinen vain.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syksyn eteneminen, tai koko vuosi vaikka (sama paikka)

Vierailija
24/34 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuvaa romanikerjäläisiä. Maksa pieni palkkio ja kuvaa vaikka jossain puistossa. Yksi sellainen istuu mun työpaikan edessä. Yksi päivä olin autosta kantamassa tavaraa ja halusi väenväkisin tulla auttamaan. Annoin kahvirahat 5 min. työstä. 

Koitin keksiä muutakin työtä. Varmaan pimeenä tekisivät mielellään siivoustyötä.

Mietin, että kehtaisinko pyytää malliksi, jos piirtäisin croquita, siis jollain 15 € tuntipalkalla (harrastan piirtämistä).  Mutta voi olla liian vähän. Sitten en jaksa alkaa väittämään vastaan, kun ne ovat niin tulisia. Ja tietysti kohta on koko suku ovella.

Se on vähän niinkuin mun henkivartija. Jos tulee joku ongelma, huudan sitä apuun. Sellainen rotevan oloinen ukko. Maksun perii jälkikäteen kyllä.

Vierailija
25/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

¨trolli, kukaan ei ole noin tyh mä

Vierailija
26/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]¨trolli, kukaan ei ole noin tyh mä[/quote]

No jaa. Mielestäni ihmiset ovat mielenkiintoisia. Romanit varsinkin. Heillä on erikoinen sukujuuri. Mutta tiedän, että jos ottaisin kontaktia, saan olla kokoajan antamassa euron kolikkoja.

Yleisesti koitan hyödyntää helposti saatavilla olevia materiaaleja. Tuo kundi sattuu nyt istumaan suoraan mun ikkunan takana. Katson sitä viisi tuntia päivässä.

Yhtä hyvin voisi kuvata vanhuksien arkea. Monet saattavat vain olla muistisairaita.

Vierailija
27/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väri"haaste", valitset jonkin värin päivittäin/viikottain/joka toinen viikko (miten nyt haluatkaan) ja kuvaat sen värisiä asioita. Vaikka vihreä: puu, näyteikkunan leninki, teekuppi, lankakerä, jne. Jos haluat vielä enemmän haastetta niin valitse joku tietty sävy, esim. viininpunainen.

Vierailija
28/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomen viinakaupat. Loparit

Vierailija
29/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset joilla selvästi naamaa leikelty tai huulissa fyllinkiä. Siitä tulisi ihan mielenkiintoinen friikkigalleria. Ja nehän näyttää yllättävän paljon samalta kun jotain on tehty. Siis huonosti. Ei kai niitä onnistuneita edes huomaa.

Vierailija
30/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset joilla selvästi naamaa leikelty tai huulissa fyllinkiä. Siitä tulisi ihan mielenkiintoinen friikkigalleria. Ja nehän näyttää yllättävän paljon samalta kun jotain on tehty. Siis huonosti. Ei kai niitä onnistuneita edes huomaa.

En tunne ketään tuollaisia. Niitä varmaan löytyy Mattolaiturilta, mutta en jaksa mennä Etelä-Helsinkiin.

Vierailija
31/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Väri"haaste", valitset jonkin värin päivittäin/viikottain/joka toinen viikko (miten nyt haluatkaan) ja kuvaat sen värisiä asioita. Vaikka vihreä: puu, näyteikkunan leninki, teekuppi, lankakerä, jne. Jos haluat vielä enemmän haastetta niin valitse joku tietty sävy, esim. viininpunainen.

Toi on hyvä ja helppo tehtävä. Lisäksi lopputulos on hyvännäköinen kollaasimaisena.

Vierailija
32/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koirat ja niiden omistajat. Onko myytti totta että koira muistuttaa omistajaansa.

Vierailija
33/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka oman kuntasi tai läänisi uimapaikat ja ulkoilualueet laavuineen/grillipaikkoineen eri vuodenaikojen mukaan.

Sellaisen kuvakokoelman paikkatietoineen katsoisin erittäin mielelläni ja lähtisin itsekin vierailemaan näissä kohteissa🙂

...nykyään olisi mukava saada tietoa, onko kohde helppo liikkua pienten lasten kanssa vai onko parempi mennä yksin.

Vierailija
34/34 |
24.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävyt

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän