Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kevättoiveet vko 22

29.05.2006 |

ja jälleen uuteen viikkoon...

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
04.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs teidän viikonloppuun kuuluu? Onko täällä lomalaisia? Ymmärtääkseni meistä aika moni on töissä kesän. Onneksi mulla alkaa vasta viikonpäästä ja sekään ei kyllä yhtään nosta motivaatiota mennä töihin :(

Tässä juuri mietiskelin että juhannuksena sitä pääsisi piinailemaan, meillä on muuten söpösimmu aika samoissa kierto, kuten myös maria123 joten eiköhän sitä nyt päästä piinailemaan yhdessä, josko me nyt päästäisiin kans tuohon odottavien porukkaan. Onkos PoppuX:lla mikä tilanne? Onko peittoja pöllytelty kunnolla? Toivottavasti teillä nyt tärppäisi bd bd bd bd bd bd Kuten myös Tikrulla bd bd bd bd bd bd bd bd

Ihana ilma tuolla ulkona joten ei ihme että täällä on hiljaista. Oliko monet ylppärijuhlat juostavana? Mulla ei harvinaista kyllä ollut yksiäkään. Mäkin taidan lähteä pyöräilemään kun on niin hieno keli :)

Vierailija
2/20 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on niin hiljaista nykyään. Oletteko te kaikki karannu tonne odotuspuolelle vai onko muuten vaan kiireitä?

Mites PomppuX eikös teillä ala oleen kohta jänskät ajat?

Entä Tikru kuinkas paljon sulla vielä on ovikseen?

Mikä päivä Söpösimmu ne teidän häät on? Johan te kohta pääsette yrittämään!

Täällä ei näy tätiä vieläkään ja päätin että keskiviikko aamuna testaan ja jos on edelleen negaa lähden lääkäriin, mutta mihin? Soitanko terveyskeskukseen vai neuvolaan? Eikös neuvolassa kuitenkin luulis parempi tieto olevan tällaisista asioista?

Vaikka mä niin vahvasti olinkin sitä mieltä että nää jutut pidetään tutuilta salassa niin nyt kyllä tekis mieli jutella. Mut en viitsi kun kaikki tieto aina leviää enkä sitä todellakaan halua. Kai se on vaan miehen kans selvitettävä tääkin juttu.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällähän sitä ollaan! Ovis alkaa oleen pikkuhiljaa käsillä, eli tän viikon lopuilla. Oltiin just mökillä ja siellä oli tutun vaavi kans ja voi että me saatiin miekosen kanssa vaavikuumetta lisää. sovittiinkin silleen et ei nyt kauheesti aleta laskeen oviksia et jos nyt oviksen aikaan ei jostain syystä huvita pupuilla niin ei aleta oleen silleen ' pakkopullalla' :)

muttamutta, missäs se täti nyt sinulla viipyy?Vai oisko käyny niin ihanasti että ois tärpänny?!!! :) Kyllä se varmaan plussaa jo näyttäis jos ois tärpänny....kai? Tiiän tunteen et on huolissaan omasta kropasta, mullahan oli tos yhessä kierrossa sama fiilis. Testasin kyllä silloin liian aikasin, menkat ei olleet vielä edes myöhässä. Aconin Early Detectionilla testasin. Tosiaan, joku taisi tuolla ehdottaa että josko sulla ois ollut stressiä. Kokemuksesta voin sanoa, että ennen pillereitä mulla vaikutti stressi tosi paljon kierron pituuteen, kerrankin oli viikon myöhässä, muistaakseni ylioppilaskirjoitusten aikoihin!

ON: työt alkaa to:na,sittten ei paljoa varmaan koneelle pääse, muutakuin iltaisin!saa nähdä miten tällä viikolla käy, informoin sitten sainko miekkosta lakanoitten väliin vai en,hih! :)

Vierailija
4/20 |
29.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Surullinensiili, toivottavasti tuo menkkojen myöhästyminen selviää.. Siiinä kierrossa kun mulla oli menkat myöhässä, ne alkoi ehkä kolme päivää negatiivisen raskaustestin jälkeen. Olivat 2 viikkoa myöhässä ilman mitään hyvää syytä, aloin jo vähän huolestua!

Toivottavasti te molemmat siirrytte pian tuonne odotuspuolelle, olisi kiva jakaa alkuraskauden kokemuksia tällä porukalla! Viimeistään kesän lopussa, vai mitä?

Ja surullinensiili, eikai se mitään haittaa, jos kerrot muillekin vauvakuumeestasi? Iloiset asiat on vielä iloisempia jaettuna. Mä kyllä lörpottelin kuumeilustani jo vuoden alussa kaikille, mutta myös sen takia, että piti vähän valmistella opiskelukavereita tulevaisuuden varalta.. Vauvanteko opiskeluaikana ei ole kovin yleistä valtiotieteilijöiden keskuudessa ;)

Aah, ostin kaupasta ruotsalaisia uusia perunoita, ja söin valkosipulisilliä niiden kanssa. Nam!

Mutta nyt nukkumaan, väsyttää ihan älyttömästi. Ja huomenna on kiva päivä tiedossa: äitini tulee Helsinkiin, joten voidaan shoppailla yhdessä ja juoruta vähän woman to woman -juttuja :)

Kandi 9+2

Vierailija
5/20 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

kuulostaa mukavalta nuo suunnitelmat! Mamman kanssa on aina ihanaa viettää aikaa, varsinkin jos hän tulee ns. omalle paikkakunnalle sinun luoksesi vierailulle, ja shoppailu tietty...aaah, se on parasta!! :)

Juu, kyllä tässä jo halajaisi odotuspuolelle, toivotaan siis parasta että kaikki on tässä kropassa kunnossa ja tärppäisi mahd. pian! :)

surullinensiili: mäkin oon vähän niinku kandivaihe eli olen lörpötellyt melkein kaikille tuttavilleni vauvakuumeesta, ja just valmistanu niitä kurssikavereita tulevaan,heh! Meidän ' alalla' yleensä juuri vuotta ennen valmistumista alkaa tytöillä mahat pyöristymään, joten luultavasti en ole ensi vuonna ainut (siis jos kaikki menee hyvin). Meidän kurssi hajoo muutenkin kun suurin osa lähtee syksyllä ja ensi keväänä vaihtoon, osa pitää ns. hermolomaa, eli välivuoden. Mä taas (ja on varmasti muitakin) ajattelin alkaa perheenlisäys puuhiin, joten kaikki puuhaa omalla tavallaan asioita tässä välissä.

ja tosiaan ihanaahan se on jakaa näitä iloisia ajatuksia muiden kanssa, mut oon huomannu et vähä kuitenkin pitää kattoo et kenelle puhuu ja mitä....esim. eräs kaverini on juuri eronnut ja viettää neljän vuoden parisuhteen jälkeen railakasta sinkkuelämää ei todellakaan ole pätkääkään kiinnostunut mun vauvakuumeilusta....toisaalta ymmärrän. mutta onneksi on niitäkin joiden kanssa voi näistä puhua, ainakin TE hyvät kamuset!! :)

noh, nyt palaan lukemaan taas siihen vikaan tenttiin, joka onneksi on helppo!

-tikru kp12

Vierailija
6/20 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinensiili; Tuo linea negra on ollut mulla muissa raskauksissa loppuun asti koko ajan vahvistuen, sitten heti synnytyksen jälkeen on alkanut nopeasti haalistua häviten lopulta kokonaan...

Jokos sulla on tätiä näkynyt? bd bd bd bd Neuvolasta varmaan kannattaa aloittaa soittelu, he siellä kyllä tietävät miten kannattaa edetä. Tosin yleensä he haluavat odottaa että menkat on ainakin viikon myöhässä pisimmän kierron mukaan ennenkuin tekevät mitään, mutta sekin on varmaan paljon th:sta kiinni.

Söpösimmu; Hyvä että sait gyneltä " terveen paperit" !

_maria123_; Pahus sitä tätiä, kun löysi sinut! Tsemppiä uuteen kiertoon, kyllä se plussa vielä sinullekin tulee!!!

Minks; Tänään taas vetäsin heti aamupäivästä päikkärit (olin siis hätäsesti ollut pari tuntia hereillä... :/) Ja heräsin tietysti siihen kun mies soitti töistä. Onneksi mies ainakin yrittää ymmärtää tätä väsymystä, vaikka kyllähän se varmasti häntäkin välillä ketuttaa kun paikat alkavat pikkuhiljaa muistuttaa täällä kotona jotain pyörremyrskyn läpikäynnyttä... :(

TiggerX; Onnea oviksen " metsästykseen" ja tsemppiä petipuuhiin!

ON: Vieläkin väsyttää ihan kauheasti! Toisaalta hyvä, mutta kämpän yleisilme kärsii tästä kyllä suunnattomasti :/. No, ehkä keskiraskauden energinen vaihe korjaa tilanteen (jos nyt sinne asti päästään). Tai sitten ei...

maria80 v 6+4 (3 yötä ultraan...)

Vierailija
7/20 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

mikä sinänsä on kyllä nyt onni, mä kun aloin jo huolestumaan että mitä kauheeta nyt on meneillään. Ei siis tarvitse soitella hätääntyneenä mihinkään ja nyt saa alottaa taas puhtaalta pöydältä. Nyt tekis mieli odottaa vielä kuukausi mutta mies olis ihan into piukeessa yrittämässä jo nyt tosissaan. Täytyypä miettiä asiaa jälleen kerran :)

Mikäs siinä että kandivaihe ja Tikru kerrotte muille, kukin tyylillään. Mulla kaverit on niin varmoja et me ollaan seuraavia että perjaattesta en halua kertoa ja kuulla niitä " mä arvasin" -juttuja. Ja jos vauvelia ei kuulu en halua uteluita. Muutenkin tykkään puhua asiaoista saman henkisten kanssa joita asia oikeesti kiinnostaa, siis täällä :)

Mä haluisin kans shoppaileen helsinkiin... Täällä tampereella on niin paljon vähemmän kauppoja. No ehkä sit kun on raskaana niin vauvatavaroita :) Jos kerättäis joskus syksyllä porukka kasaan vauvashoppailuun Helsinkiin? Mistäs muualta täällä olikaan porukkaa?

Maria80: Sulla on hyvä syy nyt lepäillä joten lepäile rauhassa. Aika jänskää kun pääset jo nyt ultraan. Mä paniikissa lueskelin kohdunulkoisesta juttuja ja löysin jostain tiedon että 41 päivää viimeisistä kuukautisista sydämmensykkeen voi alateitse tehdyssä ultrassa nähdä. Kerro sit heti mitä siellä selvis.

Vierailija
8/20 |
30.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saatiinpahan taas vihdoin nettiyhteydet pelaamaan kotona. Töistä olen kyllä lukenut teidän kuulumisia. Jostain kumman syystä työkoneelta en ole koskaa päässyt tänne kirjautumaan. Enkä arvatenkaan ole viitsinyt apua tietokone-ihmisitä pyytä.

Voi, että on ollut ihanaa lukea Marian, Kandivaiheen ja Minksin raskauden etenemisestä. " Raskauskuume" pahenee. Teidän pahoinvoinnit, väsymykset ja ne muut poikkeavat oireet kuulostavat niin ihanilta. Juu tiedän, ettei ole kivaa, kun on paha olo ja väsyttää. Jotenkin noiden raskausoireiden lukeminen saa hyvällä tuulelle, siis ihan positiivisessa mielessä :) Tiedetään, omituinen olen. Toivottavasti me muutkin päästään pian " nauttimaan" raskausoireista.

Tikru: onneksi meillä naisilla nuo halut yleensä hoitaa tuon oviksen hyödyntämisen. Kiva muuten, että olette päättäneet aloittaa yrityksen. Tuo ollaan, jos siltä tuntuu on varmasti hyvä valinta. Ei vauvan teon pidä pakkopullaa olla vaan ihanaa.

Kandivaihe: hetken mietin, että oletpahan raskausajan himon valinnut. Uusia perunoita ja silli, mutta sehän taitaa olla ihan yleinen ruoka. Omaan korvaan kuulostaa vaan todella oudolta. Hauskoja shoppailuja äitisi kanssa.

Maria: Nythän sinulla on hyvä syy lepäillä ja varmasti on raskasta, kun on lapset ja koti hoidettavana ja raskauskin väsyttää. Sanot miehelle, että siivoaa itse, jos sotkut häiritsee. Tuleva vauva tarvitsee lepoa :)

Surullinensiili: Sitä kait voi onnitella tädin tulosta. Oliko se niin, että teillä on häät syksyllä? Syksyynhän ei ole enää kuin yksi hujaus. Vaikka olisihan se kivaa, jos päätätte aloittaa yrityksen jo ennen häitä. Kerro sitten mihin päädyitte. Mukava, että mieskin on teillä nyt tosissaan yrittämässä.

Tuo shoppailu Hesassa on kiva idea. Minä olisin ainakin mukana. Jos ei itselle voi vauvatavaroita ostaa, niin sitten teille muille. Me asutaan Helsingissä, joten matka ei olisi ongelma :)

Tuosta muille kuumeilusta kertomisesta. En ole kenellekään kertonut, enkä kyllä meinaakaan kertoa. En kyllä kestäisi sitä kyselyä, jos vauvaa ei ala kuuluakaan. Joskus olen kyllä itsekin tuohon kyselyyn sortunut, kun kaverit on kertonut vauvakuumeilustaan. Onneksi ymmärrän edes nyt hävetä, mutta silloin ei tullut mieleen, että aihe voisi olla arka *tyhmä minä*

on. Limojen perusteella oviksen pitäisi olla tässä lähipäivinä. Eli ei muuta kun ahkeraa peittojen pöllyttelyä ja parin viikon päästä sitten jännätään.

Vierailija
9/20 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PomppuX: Ymmärrettävää että et atk-apua kyseiseen ongelmaan viitsi pyytää :) Toivottavasti nyt tärppäis teillä! Me on päätetty et viimeistään heinäkuussa alkaa yritys mutta nyt väännetään kättä et aloitetaanko jo tässä kuussa vai vieläkö odotetaan yks kuukausi. Mua alko niin huolettaan se et kuinka jaksan koulun ja työt jos oon raskaana siksi aloitus olisi vasta heinäkuussa, mutta " vahinkoa" ainakin toivotaan siihen asti :) Ja jos tärppää aikasintaan heinäkuussa ei hyvällä säkällä paljastu vielä häissä :) Eikä se oo mitenkään omituista mitä noista muiden raskausoireista sanoit, musta on kans kiva lukea niistä tietää et teillä odottavilla on kaikki hyvin.

Tilasin lisää testejä Mammaksi.fi:stä tulevat kyllä tosi nopsaan. Maanantaina tilasin ja just kolahti postiluukusta. Kun vaan nyt pääsis niitä tuplaviivoja näkeen...

Soitin Australliaan kaukaisille sukulaisille ja jouduin puhuun englantia. Oli aika kaamee kokemus kun ei meinannu ymmärtää kun ne puhuu niin ihmeellisesti. Pikkupikkuserkku 18v oli menossa naimisiin 28 vuotiaan miehen kanssa ja sanoi että johan me ollaan puoli vuotta oltu yhdessä... ja mä kun luulin et me ollaan hätäsiä kun vasta kolme vuotta ollaan oltu yhdessä ja jo nyt mennään naimisiin.

Mukavaa päivää kaikille!

Vierailija
10/20 |
31.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

PomppuX: heissan pitkästä aikaa! Juu, ymmärrän että töissä ei viitsi kysyä atk-apua tällaisessa asiassa :) Mulla alkaa huomenna työt ja mulla on ihan oma työhuone lukkojen takana, että saatan aina välillä eksyä tänne sivuille ! Teidän kanssa on vaan niin rentouttavaa keskustella ;) Nyt PomppuX vaan pöllyyttelemään niitä lakanoita! :) Toivottavasti tärppäisi jo tästä kierrosta!

surullinensiili: ymmärrän tilanteesi ja että se vahinko olisi tervetullut! :) Sitä itsekin olen toivonut koko tän vuoden! Mut nyt on ihanaa kun yritys on käynnistynyt. mies oli eilen ihana ku kyseli että haluanko pupuilla nyt sen takia ku mulla on ovis ja nauroi perään! ;) mä sanoin et ei mulla oo ovis iahn vielä, mut se ei oikeen uskonu, mut silti pupuiltiin vapautuneesti. Jotenki nyt on myös kauheen uusrakastunut olo ollut jo pitkään,heh!

Niin, teillä on syksyllä häät! Meillä ois varattuna 7/2007 kirkko, mut jos tässä sitä ennen tulee vaavi, niin niitä joutunee sitten siirtämään. Kun en tiiä miten sitä jaksaa suunnitella ja hössöttää häistä, kun on pikkuinen siinä messissä, että ehken odottais sitten kun vaavi täyttää vuoden tms.

Shoppailusta, mäkin pääsen hyvin Hesaan, aina vloppuisin kesällä ja elokuussa mul ois 2 viikkoa lomaa!

Tuosta kertomisesta vielä, että mä ehkä oonkin kertonu melkein kaikille sen takia, ku tiiän että keltään ei tuu niitä ' no, jokos on tärpänny' -kyselyitä. Mulla ei isovanhempia oo elossa ja anoppi ja oma äiti on enemmän sillä kannalla että kannattaisko suorittaa opinnot loppuu, joten anopille ei olla puhuttu mitään ja äidilleni olen tietty keskustellut asiasta ja hän on lämpenemään päin ;) ja tukee tietysti mua mun valinnoissa.

Mutta nyt loppui multa koulu, vika tentti oli just ja fiilis on korkeella! Harmi vaan että työt alkaa jo huomenna, mutta pitää vloput nauttia sitten! :)

Vierailija
11/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä pinohan on hiljentynyt ihan totaalisesti...

surullinensiili; vai löysi se täti sinne kumminkin. No hyvä, ettet ole siitä kovin pahoillasi. Ja onhan se paljon jännempää ja mukavampaa sitten plussata, kun oikeasti on sitä yhdessä yrittänyt.

PomppuX; Kyllähän sitä itsekin näitä oireita silloin kaipasi, kun ei ollut vielä raskaana. Ja kyllähän nämä nytkin on ihan siedettäviä ja mielelläni nämä kärsinkin, jos vain sen nyytin saa sitten palkinnoksi.

Plussaonnea sulle! bd bd bd bd bd bd bd bd bd bd

ON: meille tuli sitten mahatauti kylään ja kiersi kaikki järjestelmällisesti; Ensin tuli siis sunnuntaina nuorinpaan. Hän oksensi sunnuntain ja maanantain ja ripuloi tiistain. No, mulle tauti tuli sitten tiistaina iltapäivällä ja miehelle tiistai-iltana. No keskiviikkona alkoi sitten kaksi vanhempaa lasta oksentamaan kilpaa mun kanssa ja mies TIETENKIN lähti sitten työmatkalle Ruotsiin... No onneksi tauti tosiaan alkaa olla ohi ja mieskin tulee tänään illalla kotiin. Huomenna olis sitten se ultra....

maria80 rv 6+6 (21 tuntia ultraan...)

Vierailija
12/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maria80: Voi kurja että meni mahatauti koko porukan läpi. No onneksi ei kauhean sitkeä ollut. Tuoko mies tuliaisia reissulta? Toivottavasti tuo ja toivottavasti se vähän piristää! Jänskää kun sulla on jo huomenna se ultra, täällä toivotaan varpaat ja sormet ristissä että kaikki olis hyvin!

Minks: Kävin eilen rokotuttaan meidän pienemmän katin ja kysyin et miten niitä virtsakiteitä vois ehkäistä ja se eläinlääkäri sano et punainen liha on kaiken pahinta koska sisältää eniten magnesiumia. Eli mieluummin kalaa ja kanaa ja yrittää saada kissa juomaan (ihan helppo homma...). Sano myös et raksuja on pidetty niiden aiheuttajina mut meidän äitin kissa kyllä saa myös tavallistakin ruokaa, liikkuu paljon eikä ole lihava ja silti tuli kiteitä eli toisilla on vaan alttius. Ja elänlääkäri tietty suositteli lemmikkiliikkeen sapuskoita eipä kovin kalliita olekaan ei... Mitäpä sinulle massuun kuuluu?

Tikru: Nyt kellistät sen miehen vaan joka toinen ilta etkä kerro mistään oviksista, tulee pian paineita :) Mä uskon että on ihan eri fiilis puuhastelussa nyt kun vauvalle on annettu lupa tulla.

ON: kp3 ja tosi niukkaa vuotoa enää, edelleenkin olen ymmälläni. Tiistaina oli niin hirveet tuskat aamuyöstä että olin varma etten näistä menkoista selviä, mut tais lähtee yhtä äkkiä kun tulikin. Hyvä niin niin ei tartte kärvistellä tätäkään pidempään. Mä jo melkein suostun alottaan yrityksen tässä kuussa, mutta jaksaako sitä pitkällä raskaana suorittaa koulun syksyllä? Eipä mun kyllä lokakuun jälkeen tarvitse kun paikalla istua. Vakuuttaakaa mut että jaksaa :) Ja kuinka rajottavaa se aamupahoinvointi on pystynkö tekemään töitä? Miks mä oon niin järki ihminen??

Vierailija
13/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikas lyhyin väliajoin nää luomutädit kyläilee... Mun toka luomuvieraani tuntuis rauhallisesti kävelevän tänne ja kohta varmaan ottaakin lujan kirin. Kp 25 vasta ja huomenna siis 26, vähemmän kuin viimeksi. Toivotan sen nyt hyvillä mielin tervetulleeksi ja sitten sais lopettaa kyläilynsä. Häihin enää reilu viikko, mikä tietäisi näillä näkymin siihen päivään noin kp:tä 10, aika toivottava ajoitus! Ehkä täytyis ottaa yrityksille jo varaslähtö, mikäli ovis kolkuttelee ennen juhlapäivää.. Kai se ovis lyhyenpuoleisilla kierroilla voisikin olla aika ajoissa ylipäätään?

Surullinensiili: Jos tosiyrityksesi alkaa myöhemmin, voin lohduttaa sua sillä, että ajankulu on nopeampaa lähempänä häitä. Nyt voi vielä tuntua pahasti siltä, että kesä ei millään vierähdä siihen hetkeen, kun teillä on juhlat. Mul on hääjärjestelyt, kaikki tarvikehankinnat yms. vieneet aikaa pikakelauksella eteenpäin. Auta armias, kun se vuosi sitten ja talvella kului hitaasti. Mul on mahtava fiilis, kun yritykset on ihan käsillä, ja tottakai toivon sullekin " vahinkotärppiä" jo pian :) Raskauspahoinvoinnista en voi oikein sanoo mitään sulle, kun ei oo kokemusta, mutta ehkä muut voi vakuuttaa sulle, että jaksat :) Ite yritin näillä järjestelyillä hoitaa häät ennen pahoinvointia, mut ei se välttämättä varmaan pakko oo olla niin.

PomppuX: ...edellisestä aiheesta. Niin samalla tavalla ajattelen, että kumpa sais kokea sen pahoinvoinnin. Vaikka karmeeta se varmaan onkin! Miltähän tuntuu oksentaa onnellisena!? Toivottavasti sä saisit oireita pian...!

Maria80: Täällä ollaan hengessä mukana ultrassa! Älä anna mahataudin masentaa ultrakokemusta.

Tikrulle tsemppiä töihin! Töissä voi olla vähän motivoituneempikin, kun on muutakin mielessä. Mulla ainakin vähän nää vauvahaaveet siivittää etiäppäin, jos muuten ei huvita.

Vierailija
14/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei!

Voisinko liittyä seuraan? (kysyy ujosti annaliinu) Onkohan tämä sellainen pino, jossa haaveillaan keväällä (nyt) ensi keväänä syntyvästä vauvasta? Olin mukana tammenterhoissa parikin kierrosta (turhaan) ja jotenkin tuntui mahdottomalta siirtyä seuraavan kuukauden porukkaan. Taustalla piileskeli ehkä pieni pelko siitä, että ehdin käydä läpi kaikki kuukaudet ennen raskaaksi tulemista. Onko tämä siis sellainen yleispino, jossa yhdessä toivotaan lasta ensi keväälle? Huitokaa minut muualle, jos olen erehtynyt.

Olen siis 28-v ja kärsin pahasta vauvakuumeesta. Olemme mieheni kanssa heti suhteen alusta lähtien olleet yhdessä vanhanaikaisesti eli perheen perustamista varten. Oikeastaan olin varma, että haluan lasteni isäksi juuri mieheni jo ennen kuin edes seurustelimme! Meillä ei siis ole ollut ongelmana se, että miestä pitäisi houkutella kuumeilemaan. Ongelmana on ehkä minun kärsimättömyyteni. Olen aina onnistunut saamaan kaiken haluamani heti: opiskelupaikan, työpaikat jne, ja ajatellut, että kaikki on itsestä ja omasta halusta ja innosta kiinni. Ja nyt ensimmäistä kertaa elämässä (voitteko kuvitella?!), tapahtumat ovatkin minusta riippumattomia ja sanoisinko...korkeimman kädessä. Tämä on todella terveellistä tajuta viimeistään tässä vaihessa elämää. Mutta edelleen " suoritan" raskaaksi tulemista, kuten kaikkea muutakin elämässä. Yritän nyt kovasti ajatella, että vauva tulee, jos on tullakseen. Se on vaan niin kovin vaikeaa. Yritän ottaa rennommin, mutta rentous on tästä kiertopäivien laskemisesta kyllä kaukana! No, edistystä on se, että tässä kierrossa (nyt taitaa olla kp 10/28) en jaksa enää harrasta pakkopuuhailua makkarissa. Jtp ei taida olla meidän juttu. Tulee jos on tullakseen vähemmälläkin sekstailulla. Greippimehua sentään ostin ja punaviiniäkin olen iltaisin sievästi siemaillut, joten ei tässä ihan pelkkään hyvään onneen luoteta ;)

Tässä pinossa oli tuttuja nimimerkkejä tammenterhoista. Muutenkin jutustelunne vaikutti mukavalta :) Tuolla ensikoissa on porukkaa kuin pipoa, joten en ehkä lähde sinne tunkemaan, vaikka ensimmäistä toivonkin. Jos siis sopii, niin liityn keskusteluun. (Ensi viikolla mies on työmatkalla ja minä kai sitten kaikki illat koneella...)

Paljon +++++ onnea kaikille!

sateen ropinaa ja tuulen tuiverrusta kuunnellen

A

Vierailija
15/20 |
01.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka onkaan kuka? Onko kevättoiveita esitelty jossain, kun en sellaista linkkiä löytänyt?

A

Vierailija
16/20 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt v.tuttaa ihan liikaa!!!! Kirjotin tunnin tänne viestiä ja eiköhän netti pätkässy ja siinä se sitten oli. Kaikki hukku. Ja mä vastasin teille kaikille. En jaksaa kyllä enää vastata uudestaan.. olen pahoillani. Voi saaketti kun mättää!! Ei kyllä tän jälkeen huvita uudestaan samoja kertoa. Ei taida musta sit kuulua vähään aikaan.

Vierailija
17/20 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äläs nyt Minks, sun täytyy vaan kirjoittaa jatkossa pienissä pätkissä ja laittaa pinoon aina välillä :) Älä nyt karkaa kun täällä on muutenkin niin hiljaista...

Annaliinu: Tänne pinoon mahtuu täältä on porukka mystisesti kadonnut jonnekin. Täällä ei varmaan mitään esittely pinoa ole ollut (tai jos on se on varmaan jo kadonnut). Elikkäs kaipa tämä sellainen pino on jossa vauvaa ensi kevääksi toivotaan tai ainakin suurimmalla osalla on jo nyt kova yritys päällä ja nuo muutamat plussanneetkin jaksavat ihanasti meitä täällä vielä olevia piristää. Tänne vaan mukaan jänskäilemään mitä tuleman pitää.

Söpösimmu: Onko teillä häät 10.6? Meidän piti mennä kans sinä päivänä naimisiin, mutta vaihdettiin sitten lokakuulle kun ei olisi ehtinyt järjestelemään (asia päätettiin muistaakseni helmikuussa :) Miehen veli menee naimisiin elokuussa, mikä oli meidän eka suunnitelma joten piti siirtää pari kuukautta johonkin suuntaan ettei ole ihan peräkkäin. Hauska yhteensattuma :)

Maria80: mitäs ultrassa?

ON: kp 4/26-31 Meillä alkoi nyt sitten yritys. Mä mietin et mitä sitä turhaan kuukauden päälle suunnittelemaan. Nyt on haikaralle ilmoitettu osoite katsoo kuinka kiirettä on tilauksissa :) Taidetaan kuitenkin ottaa vähän lungimmin ettei vielä ovikseen sen kummemmin tähdätä, miehen ehdoilla mennään (kevyesti oikeina päivinä vihjaillen :).

Jaa pitäisköhän sitä jotain uutta esittelyä ottaa. Eli minä melkein 23 mies kohta 30. Ensimmäistä alettiin yrittään nyt :) Häät lokakuussa mikä vähän viivästytti aloittamista ja valmistuminen joulukuussa mikä myös oli yksi syy odottaa odottamisen aloittamista :) Asutaan tampereella vuokra kolmiossa ja meillä on kaksi kissaa (tällä hetkellä kolme, yksi on viikonloppu kylässä).

Vierailija
18/20 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minksillä selkeästi raskauteen liittyviä mielialan vaihteluita ;) Ei vaiskaan, potuttaahan se ihan älyttömästi, kun pitkä viesti katoaa bittiavaruuteen. Meillä tää läppäri aina välillä vaan ylikuumenee ja sammuu, vaikkapa kesken esseen kirjoituksen.. Pitää siis tallennella ahkeraan - mikä ei kyllä onnistu tänne palstalle kirjoittaessa..

Tänne ei mitään uutta. Huomenna 10 raskausviikkoa täynnä, kylläpä aika rientää! Rinnat ovat kasvaneet jo vajaan kuppikoon, ja niihin sattuu melkeinpä 24/7. Huoh. Alavatsalla tuntuu jo pieni kovempi kohta, liekö sitten kohtu. Ulospäin ei kuitenkaan näy vielä mitään. Mutta uskallan veikata, että kuukauden päästä tarkkasilmäiset jo näkevät raskauden.. Jossei muusta niin rintavarustuksen kasvamisesta ;)

Nyt siivoamaan, pikkusisko ja -veli tulevat yökylään huomenna. Eli siis, " huomenna mennään Korkeasaareen" .. :)

Kandi 9+6

Vierailija
19/20 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

surullinensiili; Mies ylitti itsensä ja todellakin toi tuliaisia. Yleensä ei kuulu hänen tapoihinsa. No, eipä nuo tuliaiset mitään kovin kummoisia kylläkään olleet (mainoskrääsää mitä olivat saaneet sieltä paikasta missä olivat sekä vähän karkkia), mutta lapset olivat onnellisia.

Onnea yrityksen alkamisen johdosta!!! Tuohon raskauden ja koulunkäynnin yhdistämiseen; minä kyllä jaksoin käydä vielä lopussakin koulua, mutta kiinnostus oli ihan tipotiessään! Kaikki ajatukset pyöri vain tulevassa vauvassa ja kaikessa siihen liittyvässä. Sain kyllä ihan hyvin arvosanoin koulun sitten suoritettua... Tuo pahoinvointi on sitten vähän kinkkinen, joillekin sitä tulee, joillekin ei ollenkaan. Ja se kuinka kovaa se on, vaihtelee vielä enemmän. Itselläni tuo pahoinvointi on kyllä nyt sellaista, että vaikka kovaa onkin, pystyn työasiat hoitamaan. Jotkut se saattaa sitten taas viedä ihan kokonaan sänkyyn (jopa sairaalahoitoon) ja joillakin se on taas sellaista, että aamulla vähän heikottaa, mutta menee aamiaisen jälkeen ohi...

Söpösimmu; Sulla on sitten jännät ajat edessä! Toivottavasti ilmat suosii teidän hääpäivää. Tietysti aamusella voisi sataa muutama tippa vettä, kun sade hääpäivänä tuo onnea avioliitolle! ;) Onkos teillä isotkin häät?

annaliinu; Tervetuloa mukaan!

kandivaihe; äkkiä nuo rv:t aina kasvavat! Ja saattaahan se " oikea" vauvamahakin pullahtaa esiin parin viikon päästä.

ON: no niin, niitä ultrakuulumisia; pienen pieni ihmisen taimi sieltä massusta löytyi sykkeineen kaikkineen! Lääkäri oli oikein ihana ja kertoi kaikesta mitä näki. Eli tällä hetkellä kaikki näyttäisi olevan kunnossa! Niin ja ultran mukaan sikiö vastasi rv 7+2 vaikka menkkojen mukaan olisi 7+0...

Onnesta soikea maria80 rv7+0 tai 2

Vierailija
20/20 |
02.06.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi miten ihanaa että kaikki oli hyvin maria80! Hyvä etten itkuun pillahtanu kun luin :) Ehkä mä pelkäänkin siinä raskaudessa sitä että musta tulee enstistä herkempi ja poraan koko ajan :) Nyt vaan tarrasukkia ja paljon toiveita että kaikki menee jatkossakin hyvin! Kiva että mies toi tuliasia ja eikös tärkeintä ole että lapset tykkää :) Meneeköhän se aamupahoinvointi niin kuin äidillä? Meidän äippä sano et sitä vaan vähän eto muttei edes oksentanu kertaakaan eli toiveita olis että olis " helppo" raskaus. Täti odottikin sit kaksosia ja se oksensi sit tosissaan kahden edestä :) Meillä on onneks loppu syksystä vaan erinäisten töiden esityksiä ei siis tarvi olla henkisesti läsnä joten kiinnostusta ei juuri tarvitse löytyä kunhan on paikalla :)

Kandivaihe: Kiva että huomaat jo raskauden muutoksia ja toistaiseksi ihan positiivisia :) Tykkääkö miehesi? :) Voihan tuo hyvinkin olla kohtu mikä tuntuu johan se on alkanut kasvamaan. Kymmenes viikko sinullakin jo menossa. Olikos se 12 vai 13 viikkoa kun alkoi oleen jo turvallisemmilla vesillä? Johan sinä kohta ylität senkin rajan!