Laitatteko työoloista johtuvan ilmastokuormituksen kun laskette hiilijalanjälkeänne?
Moni tekee tietämättäänkin hyvin ilmastovastaisia töitä. Itse olen joutunut tätä miettimään ja lapsenikin ihmettelevät tätä sanojen ja tekojen ristiriitaa. Mietithän omaa työnkuvaasi, paitsi henkilökohtaisen taloutesi, myös yhteisen ilmastomme kannalta.
Kommentit (6)
Mitähän kumman ilmastovastaisia töitä?
On yhteiskunnan tehtävä saada fossiiliset polttoaineet pois käytöstä ja tilalle esimerkiksi ydinvoimaa. Ei siihen yksilö vaikuta paljoa paskaakaan. Sen jälkeen on ihan yhdentekevää, mitä teet työksesi.
En mä laske kuin sellaiset yksittäiset anekdootit mun kulutuksessa, jotka saa mut näyttämään hyvältä.
Teen mitä käsketään, vaikka kyseenalaistan kaikki.
Työn aiheuttamat päästöt ja epäekologisuus ei ole mun ongelma. Vai olisko parempi että jään työttömänä himaan makaamaan? Sitten kun yksittäinen ihminen alkaa saamaan jotain rahallista hyvitystä ympäristöystävällisestä elämäntavasta tai työskentelystä voin alkaa miettimään työpaikan vaihtoa. Yksityiselämässä teen parhaani ympäristöystävällisessä elämisessä mutta en ala stressaamaan siitä että työni tod. näk. nollaa ne mun hyvät teot. Yksittäisiä ihmisiä muutenkin koitetaan "pakottaa" ympäristöystävälliseen elämään ties millä veroilla.
Työn aiheuttamat päästöt ja epäekologisuus ei ole mun ongelma. Vai olisko parempi että jään työttömänä himaan makaamaan? Sitten kun yksittäinen ihminen alkaa saamaan jotain rahallista hyvitystä ympäristöystävällisestä elämäntavasta tai työskentelystä voin alkaa miettimään työpaikan vaihtoa. Yksityiselämässä teen parhaani ympäristöystävällisessä elämisessä mutta en ala stressaamaan siitä että työni tod. näk. nollaa ne mun hyvät teot. Yksittäisiä ihmisiä muutenkin koitetaan "pakottaa" ympäristöystävälliseen elämään ties millä veroilla.
Niin, ajan töihin 35km suuntaansa joka päivä. Etäpäiviä ei kasarille jämähtänyt firma myönnä.