Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sinäkin tarvitset Venäjää ja venäläisiä keksintöjä! Fakta!

Vierailija
22.08.2019 |

Vaikka kuinka yrittäisit pyristellä ja inttää vastaan, niin totuus on, että sinäkin tarvitset arjessa asioita, joita on todennäköisesti valmistettu tai keksitty Venäjällä. Varmaan lentelet kaukolomillesi matkustajalentokoneella? Arvaatkos, missä maassa se on keksitty? Katselet varmaan myös usein TV:tä? Arvaatkos, minkä maalainen keksintö se on? Useissa asunnoissa lämmityksestä huolehtii lämpöpatterit. Osaat varmaan arvata, mistä maasta se on lähtöisin? Laser on tärkeässä osassa monessa nykypäivän teknisessä laitteessa. Varmaan arvaat, missä maassa se on keksitty?

Joten voisitkohan vähitellen jo lakata haukkumasta Venäjää ja kaikkia venäläisiä asioita? Sinäkään et voisi elää yltäkylläistä elämääsi ilman Venäjää! Totuus on, että koko maailma tarvitsee Venäjää ja Venäjä on tehnyt historiansa aikana enemmän merkittäviä ja maailmaa mullistaneita keksintöjä maailmaan, kuin mitä USA tulee koskaan tekemään!

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sotateknologiassa Venäjä on aivan omaa luokkaansa. Huippuluokan hävittäjät ja ilmantorjuntaohjukset pystyvät todistetusti pudottamaan lähes minkä tahansa matkustajakoneen.

Kursk kokeili huippumodernia vetyperoksidikäyttöistä torpedoa ja heti ensimmäisellä kokeilulla saatiin yksi alus upotettua.

Arkangelissa kokeiltiin ydinvoimakäyttöistä risteilyohjusta ja saatiin tuhottua yksi ohjuksenlaukaisualusta.

No eivät ole, mikään maa millä on rahaa ja luottoa länsimaista, ei osta itäkalustoa.

Niillä mahtavilla ilmatorjuntaohjuksilla on muuten viimeikoina tuhottu vain matkustajalentokone ja yksi venäläisten oma signaalitiedustelukone.

Lisäksi pantsireilla on tuhottu israelin ohjuksia, tosin jokainen ohjus on torjuttu asettamalla pantsir ohjuksen eteen, mutta torjuttu kuitenkin..

Sisälukutaito?? Et sitten ironiaa tunnista ...

Voisi paremminkin kuvitella, ettei ole noita tapauksia uutisista muistanut.

Vierailija
42/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

niisnistön ja puten yskähtelevä parisuhde

https://eetamaari.blogspot.com

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

niisnistön ja puten yskähtelevä parisuhde

https://eetamaari.blogspot.com

Rinnehän olisi siellä kuin kotonaan jos kerran yskähtelyä

Vierailija
44/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutta Norjassa keksittiin paperiliitin eli klemmari! Siitä on paha panna paremmaksi!

USA, vetoketju

Vierailija
45/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä venäläinen sanoi kun jakoavaimen näki?

-teknik

Mitä venäläinen sanoi kun ilmapallon näki?

-sputnik

Mitä venäläinen sanoi, kun pääsi pieru?

-tsernobyl

Vierailija
46/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En voi käsittää! kirjoitti:

Siltikin, miksi se maa on sellainen kuin se on?

Tämä on juuri tämä umpimielisyys keskustelussa. Ei minulla ole mitään venäjää vastaan mutta minulla on vain asenne venäjää vastaan, ei minulla ole mitään venäläisiä vastaan mutta minulla on vain asenne venäläisiä vastaan. 

Ei minulla ole mitään jotain maata vastaan mutta miksi se maa on sellainen kuin on! Miksi asioita tulee väkisin vastustaa kun on kuplassaan niin päättänyt. 

Venäjä venäläisyys ja naapuri vastustus on suomessa lapsellista. Venäjää syytetää ihan samoista asioista mitkä ovat muissa euroopanmaissa huonommassakin jamassa. Ainoa syy  miksi venäjää pitää syyttämällä syyttää on koska se on venäjä. 

Ihan mielenkiinnosta - mitkä asiat esimerkiksi ovat mielestäsi kaikissa muissa Euroopan maissa huonommin kuin Venäjällä?

Homovihamielisyys(pride iskut suomessakin ja googlaamalla huomaat monissa muissa maissa olevan hurjempaa) tai mielenosoitusten tukahduttaminen poliisi väkivallalla( esim smash asem suomessa, googlaamalla huomaat että monisa muissakin maissa huomattavasti väkivaltaisempaakin naamioituneen poliisin taholta rauhanomaisia mielenosoittajiakin kohtaan)....nämä juuri samat mistä venäjää syytetään. Etkö jo ymmärtänyt kun mielestäni selitin asian. Haluatko nyt puhua vain juuri näistä vai mikä tämän mielenkiinnon pointti ole? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn. 

Vierailija
47/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä on juuri tämä umpimielisyys keskustelussa. Ei minulla ole mitään venäjää vastaan mutta minulla on vain asenne venäjää vastaan, ei minulla ole mitään venäläisiä vastaan mutta minulla on vain asenne venäläisiä vastaan. 

Ei minulla ole mitään jotain maata vastaan mutta miksi se maa on sellainen kuin on! Miksi asioita tulee väkisin vastustaa kun on kuplassaan niin päättänyt. 

Venäjä venäläisyys ja naapuri vastustus on suomessa lapsellista. Venäjää syytetää ihan samoista asioista mitkä ovat muissa euroopanmaissa huonommassakin jamassa. Ainoa syy  miksi venäjää pitää syyttämällä syyttää on koska se on venäjä. 

Ihan mielenkiinnosta - mitkä asiat esimerkiksi ovat mielestäsi kaikissa muissa Euroopan maissa huonommin kuin Venäjällä?

Homovihamielisyys(pride iskut suomessakin ja googlaamalla huomaat monissa muissa maissa olevan hurjempaa) tai mielenosoitusten tukahduttaminen poliisi väkivallalla( esim smash asem suomessa, googlaamalla huomaat että monisa muissakin maissa huomattavasti väkivaltaisempaakin naamioituneen poliisin taholta rauhanomaisia mielenosoittajiakin kohtaan)....nämä juuri samat mistä venäjää syytetään. Etkö jo ymmärtänyt kun mielestäni selitin asian. Haluatko nyt puhua vain juuri näistä vai mikä tämän mielenkiinnon pointti ole? Ihan vaan mielenkiinnosta kysyn. 

Paskat on. Venäjällä homoja vainotaan ja vangitaan, mielenosoittajat laitetaan vankilaan ja valtaapitäviä arvostelevat jäävät kummallisesti aika lyhytikäisiksi. 

En keskustele enempää valehtelevien Venäjä-trollien kanssa. 

Vierailija
48/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liputan sinkkiämpärien puolesta. Suolakurkut jo mainittiinkin.

Ne mainiot sinkkiämpärit valmistettiin Latviassa.

Yksi suosikkivempeleistäni, joka on tehty Neuvostoliitossa, on matkaradio Okean 209.

Laite on fiksusti suunniteltu, mutta laitteen karkea toteutus tekee siitä huonomman kuin se olisi voinut olla.

Radiota myytiin länsimaihin myös Selena- nimellä.

Okean/Selena valmistettiin Valkovenäjällä, Latviassa muita Neuvostoliiton radioteknisiä tuotteita.

Olen ajanut myös vuosia Lada 1200:lla.

Karkea toteutus heikensi tämänkin muuten tarpeisiini sopivan ajokin laatua.

Itseasiassa kaikki, mitä oli "parannettu" alkuperäisen italialaisdesignin jäljiltä, oli askel taaksepäin.

Taaksepäin on väärä sana, vanhanaikainen, toimiva yksityiskohta oli korvattu jollain surkealla sätöksellä.

Vierailija
49/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Assburger kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Liputan sinkkiämpärien puolesta. Suolakurkut jo mainittiinkin.

Ne mainiot sinkkiämpärit valmistettiin Latviassa.

Yksi suosikkivempeleistäni, joka on tehty Neuvostoliitossa, on matkaradio Okean 209.

Laite on fiksusti suunniteltu, mutta laitteen karkea toteutus tekee siitä huonomman kuin se olisi voinut olla.

Radiota myytiin länsimaihin myös Selena- nimellä.

Okean/Selena valmistettiin Valkovenäjällä, Latviassa muita Neuvostoliiton radioteknisiä tuotteita.

Olen ajanut myös vuosia Lada 1200:lla.

Karkea toteutus heikensi tämänkin muuten tarpeisiini sopivan ajokin laatua.

Itseasiassa kaikki, mitä oli "parannettu" alkuperäisen italialaisdesignin jäljiltä, oli askel taaksepäin.

Taaksepäin on väärä sana, vanhanaikainen, toimiva yksityiskohta oli korvattu jollain surkealla sätöksellä.

Latviassa valmistettiin myös Radiotehnika-kaiuttimia. Hinta-/laatusuhde oli erinomainen.

Vierailija
50/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä venäläinen sanoi kun jakoavaimen näki?

-teknik

Mitä venäläinen sanoi kun ilmapallon näki?

-sputnik

Mitä venäläinen sanoi, kun pääsi pieru?

-tsernobyl

Mitä venäläinen sanoi kun lekan ja rautakangen näki?

- Instrumenti.

Mitä venäläinen sanoi kun vodkapullon näki?

- Medisin.

Vierailija
51/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Paskat on. Venäjällä homoja vainotaan ja vangitaan, mielenosoittajat laitetaan vankilaan ja valtaapitäviä arvostelevat jäävät kummallisesti aika lyhytikäisiksi. 

On kummallista, kuinka pieniin ja vähäpätöisiin teemoihin lehdistömme puuttuu Putinin vierailun yhteydessä.

Maksettu ulkopuolelta ohjailtu oppositio,tyypillistä sivilosodankäynti operaatiota toteuttamassa Moskovan keskustassa,ei ole merkittävin eikä edes toiseksimerkittävin hapenig naapurimaassamme.

Sensijaan se ympäristötietoisuden nousu ja siihen liittyvä kansalaisaktivismi on teema mihin maamme ympäristötegnolokiset käytännöt voivat tarjota positiivisia kiertotalouden ratkaisuja.

Putin ilmoitikin maahamme saapuvan vierailulle kymmeniä alueiden jätehuollosta vastaavia viranomaisia,opntomatkalle. Heidän kanssaan meikäläistenn kiertotalous yrityksille tulee mahdollisuus merkittävien diilien tekoon.

Toinen merkittävä, toki utisoinnissa vähemmälle huomiolle,kaiken oppositio vouhotuksen keskellä jäänyt teema,eli viisumien myöntämisen helpotus lähialueille tarjoaa runsaasti mahdollisuuksia, jopa suomalaiselle köyhälle hyötyä aliarvostetun ruplan ja vahvan euron muodostamasta ostovoimasta.

Vierailija
52/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et siis todista mitään muuta kuin oman umpimielisen kuplasi etkä suostu keskustelemaan mistään sen ulkopuolisesta. Hienoa miksi sitten edes kysyt asioista muilta kun sinulla on valmiit vastaukset joihin et kaipaa todisteita etkä niistä halua keskustella. Ilmeisesti kaikki tämäkin on venäjän tai putinin vikaa ainakin yrität ahkerasti kaiken siksi laittaa. Ja toisia kesksutelijoita joilla on oikeita mielipiteitä leimaat trolleksi kun et hyväksy maailmaa propagandistisen kuplasi ulkopuolella. Lapsellista. 

Älä sitten keskustele, kun et alunperinkään keskustele, vaan sanelet yhden totuuden propagandaasi jota ei saa kyseenalaistaa faktoilla.

Vierailija
53/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään noista ole keksitty venäjällä.

Sinällään minulla ei ole kyllä mitään venäjää vastaan.

Vierailija
54/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tämmönen trollitehtaan aamuoksennus tälläkertaa. Hyvää alkavaa vikonloppua myös sinne Venäjälle.

Vierailija
55/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta tiskikaappi on keksitty Suomessa.

Vierailija
56/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyaikaisen lämpöpatterin esiasteen kehittäjä oli preussilainen, asui vain silloin Pietarissa.

Vierailija
57/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lada on kova rauta.

Vierailija
58/58 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä alan oikeasti olla huolissani näistä trollitehtaista, aika väsynyttä on tällä kertaa. Eikö sinne saada enää pätevämpää porukkaa töihin?

Vai onko tämä kenties jonkun kotimaisen hyödyllisen idiootin tekstiä, sellaisen joka tykkää Bätmän tarinoista?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän yhdeksän