Myöhästyin työhaastattelusta eikä otettu enää vastaan :(
Haastattelupaikka oli n. 5 kilometrin päässä ja sinne menee huonosti bussit, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi mennä sinne pyörällä. Tein virheen siinä, kun kysyin haastattelijalta sopisiko, jos tulisin haastatteluun mahdollisesti jo klo 15, koska luulin ehtiväni reilusti ajoissa. Tekstasin haastattelijalle matkan aikani tulevani sittenkin aiemmin sovittuun aikaan 15.30. Kellon ollessa lähellä puolta tekstasin uudelleen pahoittelevani olevani myöhässä. En saanut vastausta viesteihini. Paikka oli vieras enkä osannut sinne, joten olinkin paikan päällä vasta 15.50 eli 50 minuuttia myöhässä itse korjaamastani ajasta :( Olin juuri tullut rakennuksen pihaan, kun haastattelija soitti minulle ja sanoi, ettei ehdi enää minua ottamaan sekä toivotti vain hyvää syksyä :( Ilmeisesti haastattelija ei ollut saanut viestejäni vaan odotellut tuon 50 minuuttia.
Tiedän, että olisi pitänyt käydä reitti puörällä läpi vaikka edellispäivänä, mutta luotin liikaa googlemapsin kykyyn ohjata yleensä perille sekä ihmisten apuun. Hukkareissu siis :(
Kommentit (36)
Sulla meni 5 km matkaan pyörällä yli tunti?? Just. Mikset katsonut edellisenä päivänä kartasta sijaintia? Itse käyn käyn katsomassa katunäkymät ja kaikki, ja siitä huolimatta varaan ylimääräistä aikaa reilusti, minimissäänkin 15 minuuttia.
Ihme että haastattelija odotti noinkaan kauan ja vielä soitti perään. Moni olisi vartin jälkeen todennut että eipä tule haasteltava paikalle ja that´s it.
Vierailija kirjoitti:
Sulla meni 5 km matkaan pyörällä yli tunti?? Just. Mikset katsonut edellisenä päivänä kartasta sijaintia? Itse käyn käyn katsomassa katunäkymät ja kaikki, ja siitä huolimatta varaan ylimääräistä aikaa reilusti, minimissäänkin 15 minuuttia.
On kyllä uskomattoman hidasta. Olen 30kg ylipainoinen ja minäkin kuljen pyörällä 8km 25 minuutissa. Vähän reilu tunti menee kun kävelen 5km.
Minä kans menen hyvissä ajoin lähistölle. Kulutan ylimääräistä aikaa vaikka kahvilla jossain siinä nurkilla tai kävelen itsestäni ylimääräistä jännitystä pois.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On kyllä uskomattoman hidasta. Olen 30kg ylipainoinen ja minäkin kuljen pyörällä 8km 25 minuutissa. Vähän reilu tunti menee kun kävelen 5km.
Menin väärään suuntaan aluksi, koska en osannut tulkita googlemapsia ja pysähtelin kysyen neuvoa.
Vierailija kirjoitti:
Ihme että haastattelija odotti noinkaan kauan ja vielä soitti perään. Moni olisi vartin jälkeen todennut että eipä tule haasteltava paikalle ja that´s it.
Varmaan näki minut ikkunasta ja päätti siksi soittaa.
Etköhän esitellyt itsesi riittävän hyvin tällä myöhästelyepisodilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä käyn aina paikanpäällä etukäteen ennen haastattelua jotta osaan varmasti haastattelupäivänä tulla oikeaan paikkaan ajoissa. Ymmärrän että harmittaa, seuraavassa haastattelussa sitten fiksummin.
Minäkin, jos paikka on lähellä. Mutta jos matkaa alkaa olemaan kymmeniä kilometrejä tai yli 100 km suuntaansa, niin sitten en käy etukäteen paikalla. Siinä tapauksessa varaan vain enemmän aikaa matkaan.
Minä taas käyn jo ennalta tuolloinkin. Jos haastattelu on vaikka 200 km päässä, varaan matka-aikaa 5 tuntia (kyllä, luit ihan oikein), jolloin käyn kohdekaupungissa ensin katsomassa haastattelupaikan/talon ja sen jälkeen minulla on hyvää aikaa käydä syömässä jne. enkä mene haastatteluun täpärästi aikataulussa paikalle saapuneena ja nälkäisenä.
Älä murehdi,ensi kerralla tiedät. Eka kerta on eka kerta. Siksi siitä täytyy oppia. Tzemppiä seuraavaan kertaan. Jokainen mokaa joskus.
Mulla on kerran haastateltava myöhästynyt hyvöksytysti. Oli pysähtynyt auttamaan pyöräonnettomuudessa loukkaantunutta poikaa ja tuli vaatteet ravassa ja veressä puoli tuntia myöhässä. Sovittiin uusi aika ja hän sai paikan. Hän oli kuitenkin aika järkyttynyt, vaikka pojalle kävikin hyvin - kiitos hänen.
Virhe tapahtui jo tuossa, kun kaksi kertaa muutit haastatteluaikaa. Ei noin vaan tehdä.
Olin kymmenisen vuotta sitten haastattelemassa työhön hakijoita ja monesti yrittivät vaihtaa aikaa myöhemmäksi, kuka minkäkin syyn varjolla. Yksikin soitti, että voidaanko aloittaa puolituntia myöhemmin, koska ei haluaisi tulla aikaisemmalla junalla. Sitten oli niitä, jotka tulivat vaikka toiselta puolelta Suomea parin päivän varoitusajalla, eivätkä yrittäneet vaikuttaa haastatteluaikaan. Siinä näkee kumpi haluaa työtä enemmän.
Armoton sähläri tuo ap ja ei jatkoon. Lopeta selittely ja kanna vastuusi. Mokasit
Harmi juttu, mutta ensi kerralla parempi onni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Menin väärään suuntaan aluksi, koska en osannut tulkita googlemapsia ja pysähtelin kysyen neuvoa.
Jos et tiedä, missä haastattelupaikka sijaitsee, tutustut reittiin etukäteen. 5 km matka pitäisi mennä alle puoleen tuntiin.
Jos myöhästyy työhaastattelusta, niin se on kyllä jo tosi huono merkki työntekijän asenteesta työtä kohtaan. Työhaastattelu on kuitenkin se hetki kun itsestä annetaan paras mahdollinen kuva, jopa valheellisen hyvä kuva, jos siinä ei täytä edes vähimmäisvaatimuksia, niin hyvä ettei silloin palkata töihin.
Meillä oli heikko johtaja, joka otti tuollaisen myöhästelijän haastatteluun, ihan uskomatonta minusta, mutta oli muutenkin surkea esimies.