Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Myöhästyin työhaastattelusta eikä otettu enää vastaan :(

Vierailija
22.08.2019 |

Haastattelupaikka oli n. 5 kilometrin päässä ja sinne menee huonosti bussit, joten ainoaksi vaihtoehdoksi jäi mennä sinne pyörällä. Tein virheen siinä, kun kysyin haastattelijalta sopisiko, jos tulisin haastatteluun mahdollisesti jo klo 15, koska luulin ehtiväni reilusti ajoissa. Tekstasin haastattelijalle matkan aikani tulevani sittenkin aiemmin sovittuun aikaan 15.30. Kellon ollessa lähellä puolta tekstasin uudelleen pahoittelevani olevani myöhässä. En saanut vastausta viesteihini. Paikka oli vieras enkä osannut sinne, joten olinkin paikan päällä vasta 15.50 eli 50 minuuttia myöhässä itse korjaamastani ajasta :( Olin juuri tullut rakennuksen pihaan, kun haastattelija soitti minulle ja sanoi, ettei ehdi enää minua ottamaan sekä toivotti vain hyvää syksyä :( Ilmeisesti haastattelija ei ollut saanut viestejäni vaan odotellut tuon 50 minuuttia.

Tiedän, että olisi pitänyt käydä reitti puörällä läpi vaikka edellispäivänä, mutta luotin liikaa googlemapsin kykyyn ohjata yleensä perille sekä ihmisten apuun. Hukkareissu siis :(

Kommentit (36)

Vierailija
1/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitto. Puhelinsoitto. Soittamalla kerrotaan huonot uutiset, ei tekstaamalla.

Vierailija
2/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tästä opittiin se, että olet paikalla aina puolta tuntia ennen. Jos jotain tapahtuu, sinulla on puoli tuntia armon aikaa. Jos mitään ei tapahdu, sinulla on aikaa tarkastaa meikit/hiukset/että kaikki dokumentit on mukana, tai vaikka ihan istua odotushuoneessa ja lukea kirjaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan oiken sinulle. Mitäs myöhästyit.

Kuka ottaisi töihin myöhästelevän työntekijän.  Aivan varmasti, ei ainakaan meidän firmamme!

Vierailija
4/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikka haastattelija olisi viestit nähnyt niin en ihmettele ettei enään halunnut aikaansa tuhlata. Kun olihan tuo aika tökeröä...

Vierailija
5/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Soitto. Puhelinsoitto. Soittamalla kerrotaan huonot uutiset, ei tekstaamalla.

Tiedän kyllä, mutta puhelimessani oli todella vähän akkua jäljellä, koska gps kulutti virtaa.

Vierailija
6/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seuraavalla kerralla sitten muistat lähteä ajoissa, niin tällaista ei tapahdu. Ennemmin reilusti liian ajoissa kuin yhtään myöhässä. Ei niillä haastattelijoilla ole aikaa tai edes mielenkiintoa odotella ja venkslailla haastatteluaikoja ees taas. Aina löytyy uusi hakija, jos entinen ei ilmesty paikalle. 

Vierailija
7/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei edes haastatteluun onnistu tulemaan ajoissa niin minkälaista se on sitten töissä?

Vierailija
8/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin mennyt taksilla

Vierailija
9/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tästä opittiin se, että olet paikalla aina puolta tuntia ennen. Jos jotain tapahtuu, sinulla on puoli tuntia armon aikaa. Jos mitään ei tapahdu, sinulla on aikaa tarkastaa meikit/hiukset/että kaikki dokumentit on mukana, tai vaikka ihan istua odotushuoneessa ja lukea kirjaa.

Olet oikeassa. Koskaan aiemmin en ole työhaastattelusta myöhästynyt eli ehkä luotin liikaa siihen, että kaikki sujuu.

Vierailija
10/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seli seli. Tuossa oli jo ihan tarpeeksi ensivaikutelmaa.

Vierailija
11/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä käyn aina paikanpäällä etukäteen ennen haastattelua jotta osaan varmasti haastattelupäivänä tulla oikeaan paikkaan ajoissa. Ymmärrän että harmittaa, seuraavassa haastattelussa sitten fiksummin.

Vierailija
12/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jos ei edes haastatteluun onnistu tulemaan ajoissa niin minkälaista se on sitten töissä?

Haastattelupaikka oli aivan eri paikassa kuin työpaikka. Siivoustyö.

Vierailija
13/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä käyn aina paikanpäällä etukäteen ennen haastattelua jotta osaan varmasti haastattelupäivänä tulla oikeaan paikkaan ajoissa. Ymmärrän että harmittaa, seuraavassa haastattelussa sitten fiksummin.

Näin teen. Virheistä oppii.

Vierailija
14/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tärkeä ihan perusvinkki: Google Mapsiin ei ole luottamista. Reittitiedot ovat hyvin usein virheelliset ja jos teet niistä ilmoituksen, virhe korjataan ehkä vuoden päästä, jos korjataan.

Vierailija
15/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas nähdään, että teknologiaan ei voi luottaa. Toki fiksu hakija selvittää reitin ennen haastattelua eikä vasta matkalla sinne. 

Vierailija
16/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luulin että se on itsestäänselvyys että työhaastatteluun mennään todella _hyvissä ajoin_. Siis että on ainakin 15-20 min ylimääräistä aikaa, jopa puoli tuntia.

Mutta ei näköjään olekaan... Näin olen kuitenkin itse aina toiminut. Aikoinaan menin pankkiin työhaastatteluun, aika oli samaan aikaan kun paikka aukeaisi. Olin paikalla jo ennen eläkeläisiä.

Vierailija
17/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minäkin, jos paikka on lähellä. Mutta jos matkaa alkaa olemaan kymmeniä kilometrejä tai yli 100 km suuntaansa, niin sitten en käy etukäteen paikalla. Siinä tapauksessa varaan vain enemmän aikaa matkaan.

Vierailija
18/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on todella tärkeä meno, niin ehtiminen varmistetaan, varmistetaan ja vielä kerran varmistetaan. Jos itse polkisin 5 m matkan työhaastatteluun, haluaisin oll ainakin puoli tuntia ajoissa, ettei tarvitsisi ihan naapa punaisena ja hikisenä puuskuttaa. Ymmärrän hyvin vastaanottajan reaktion, siellähän on voinut olla jo toinen haastateltava tai joku muu tärkeä meno odottamassa.

Vierailija
19/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on todella tärkeä meno, niin ehtiminen varmistetaan, varmistetaan ja vielä kerran varmistetaan. Jos itse polkisin 5 m matkan työhaastatteluun, haluaisin oll ainakin puoli tuntia ajoissa, ettei tarvitsisi ihan naapa punaisena ja hikisenä puuskuttaa. Ymmärrän hyvin vastaanottajan reaktion, siellähän on voinut olla jo toinen haastateltava tai joku muu tärkeä meno odottamassa.

m =km

oll=olla

naapa=naama

:)

Vierailija
20/36 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos haastateltavani lähettelisi jotain tekstiviestejä tulostaan, niin en todellakaan haastattelisi ollenkaan. Aina soitto virallisissa tapahtumissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä kaksi