Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka helposti saitte treenaamalla lihakset?

Vierailija
22.08.2019 |

Olen nyt käynyt yli vuoden salilla niin, että pääsääntöisesti 4krt viikossa. Joskus käyn useammin, joskus harvemmin. Kaksi pidempää taukoa on tähän vuoden sisälle mahtunut, milloin en ole käynyt salilla. Tauot ovat kestäneet noin 3 viikkoa.

Tuntuu vain, että oikein mitään varsinaista lihaskasvua ei tapahtu. Hauis on toki kasvanut, mutta muut lihakset eivät tunnu kehittyvän. Treenaan mielestäni suhteellisen kovaa, vaihtelen toistomääriä sekä liikkeitä ja pyrin syömään paljon proteiinia. Yleensä treenaan kaksi kertaa viikossa jalat ja saman verran ylävartaloa ja selkää.

Kuinka nopeasti te muut naiset saitte selvästi muillekin erottuvat lihakset? Mietin vain, että teenkö jotain väärin.

Kommentit (72)

Vierailija
21/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä täti 52v. Olen harrastanut liikuntaa aika aktiivisesti koko ikäni. Viimeiset pari vuotta olen käynyt enemmän salilla; 1-3 x vko. Mielestäni minulle on kertynyt lihaksia ja voimaa aika nousujohteisesti. 

Tuota mainitsemaasi pystypunnerrusta teen tällä hetkellä 20kg painoilla 3x12.  Taljapunnerrusta alas (ojentajat) teen 40kg painolla 3x10 ja köydellä perään 30kg 3x10. Jalkaprässiä istuen 90kg 3x12. Alataljaa 40kg 3x12 .

Syön normaalia terveellistä kotiruokaa, proteiinilisiä aika harvoin, sillä mielestäni saan tarpeeksi proteiinia jo normiruokavaliossani. 

Minusta tuntuu, että laitat painoja liian ujosti. Kannattaa siirtyä kovempiin painoihin aina kun pystyt jonkun liikkeen toistamaan helposti x10.

Vierailija
22/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka usein vaihdat ohjelmaa? Nostatko kuormitusta aina tarvittaessa?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikuttaako jos on pitkät sirot käsivarret ja jalat? Itselläni on pitkät raajat ja tuntuu ettei mikään näy, reidetkin hirveen pitkät.. verrattuna näihin lyhyisiin fitness-mimmeihin.. Teittiset, Pajuset jne.

Vierailija
24/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis pystypunnerrus 7kg? Käsipainoillako? Et taida erityisemmin haastaa itseäsi.

7 kg? 30 kg itsellä.

30kg tanko vai 30kg käsipainot eli yhteensä 60kg?

Vierailija
25/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaako jos on pitkät sirot käsivarret ja jalat? Itselläni on pitkät raajat ja tuntuu ettei mikään näy, reidetkin hirveen pitkät.. verrattuna näihin lyhyisiin fitness-mimmeihin.. Teittiset, Pajuset jne.

Kyllähän raajojen pituus vaikuttaa. Kilo lihasta jakautuu paljon isommalle alalle pitkässä raajassa kuin lyhyessä.

Vierailija
26/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi haluat viikset, parran ja viisisenttisen klitoriksen, ap? Ota joku joutomies, niillä on nuo kaikki.

Vierailija
27/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkein voisin väittää että et syö tarpeeksi. Se on useimmilla se suurin ongelma.

Vierailija
28/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on nuoruudessaan harjoittanut lihaksia ja saanut ne kasvamaan, on se myös vanhemmalla iällä mahdollista saada takaisin. Lihaksissa on kasvupisteet olemassa reservissä.

Jos et ole kuitenkaa keski-ikään mennessä treenannut, on turha haikailla lihaksien perään. Steroidit jeesaa, mutta silti tulokset eivät kuten nuoruudessa urheilleilla.

Tämä oli siinä mielessä hyvä vinkki, että ehkä näin 35v ei enää niin tartu lihas, mitä joskus aikaisemmin olisi tarttunut. Ap. 

Vierailija
29/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sarjat 3*10 maksimipainoilla vai 20 min stepperillä ja selfie perään 😁

Oikeasti kannattaa pyytää personal trainerilta treeniohjelma ja kokeilla tapahtuuko mitään.

Tällä hetkellä minulla ei ole varaa personal traineriin. Muuten olisinkin jo hankkinut sellaiset. Olisi ihan kiva tekniikatkin laittaa kuntoon. Ja selfiet tottakai joka sarjan jälkeen :) 

Jos haluut oikeasti treenata ja päästä kuntoon niin sä et tarvitse mitään personal trainereita vaan osaat itse etsiä kaiken tiedon treenaamisesta ja oikein syömisestä. Kyse on vain siitä haluatsä oikeesti ne lihakset, koska ne pitää ansaita. Kaiken pitää olla tiptop natuna jos haluut nopeesti lihasta. Sillo ei paljoa herkutella.

Mä oon treenannu kotona enemmän lihasta ku monet tekee salilla koko elämänsä aikana, koska mulla ei oo nautintoja. Mun nautinto on kuri. Mä opettelin kerrasta nuo treeni ja ruokajutut joskus 16v ja oon nyt 27v. Ei tartte mitään personal trainereita. Muut menee festareille ja hässimään mä jään kotiin ja laitan kympin lisää rautaa tankoon. Mulla on koko ajan hyvä olo, koska mulla on niin vähän nautintoja ja mua panettaa koko ajan. Bum!

Vierailija
30/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän raajojen pituus vaikuttaa. Kilo lihasta jakautuu paljon isommalle alalle pitkässä raajassa kuin lyhyessä.

Eli saisi painaa ihan helkkaristi enemmän duunia kuin lyhyemmät kanssasisaret? Argh.

Vierailija
31/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä täti 52v. Olen harrastanut liikuntaa aika aktiivisesti koko ikäni. Viimeiset pari vuotta olen käynyt enemmän salilla; 1-3 x vko. Mielestäni minulle on kertynyt lihaksia ja voimaa aika nousujohteisesti. 

Tuota mainitsemaasi pystypunnerrusta teen tällä hetkellä 20kg painoilla 3x12.  Taljapunnerrusta alas (ojentajat) teen 40kg painolla 3x10 ja köydellä perään 30kg 3x10. Jalkaprässiä istuen 90kg 3x12. Alataljaa 40kg 3x12 .

Syön normaalia terveellistä kotiruokaa, proteiinilisiä aika harvoin, sillä mielestäni saan tarpeeksi proteiinia jo normiruokavaliossani. 

Minusta tuntuu, että laitat painoja liian ujosti. Kannattaa siirtyä kovempiin painoihin aina kun pystyt jonkun liikkeen toistamaan helposti x10.

Tuntuu aika hurjilta nuo sun painot, etenkin ojentajille. Tosin aika vaikea verrata, kun taljapainot ovat tosi erilaisia eri saleilla. 

En tiedä vain, miten voisin tätä kovempaa enää treenata. Olen nytkin ihan loppu ja esim jalkapäivän jälkeen saattaa vähän horjuttaa käveleminen. Väittäisin kyllä, että kokooni nähden treenaan ihan hyvillä painoilla ja niin, että en käyttäisi kuin treenattavaa lihasta. Helposti saa pystypunnerrukseen tangollakin lisää painoa, jos alkaa heilauttamaan.

Ehkä voisin kuitenkin ainakin olkapäille lisätä vähän kovempia painoja ja kokeilla toisena kertana viikossa 5x6, jos saisin lisää voimaa niin. 

Vierailija
32/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen saanut erottuvat lihakset pelkällä kotitreenillä. Syön ihan tavallista kotiruokaa. Olen melko rasvaton, joten oletan että sekin on auttanut.

Vierailija
33/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Melkein voisin väittää että et syö tarpeeksi. Se on useimmilla se suurin ongelma.

Varmasti näin on. Vaikea löytää tasapainoa sen suhteen, että ei lihoisi, jolloin ei ainakaan lihakset näy, mutta että söisi riittävästi. 

Vierailija
34/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmasti näin on. Vaikea löytää tasapainoa sen suhteen, että ei lihoisi, jolloin ei ainakaan lihakset näy, mutta että söisi riittävästi. 

Kannattaa harrastaa cardiota samalla. Paras keho saadaan juoksemalla ja nostamalla painoja. Rambon keho.

Vierailija
35/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuntuu aika hurjilta nuo sun painot, etenkin ojentajille. Tosin aika vaikea verrata, kun taljapainot ovat tosi erilaisia eri saleilla. 

En tiedä vain, miten voisin tätä kovempaa enää treenata. Olen nytkin ihan loppu ja esim jalkapäivän jälkeen saattaa vähän horjuttaa käveleminen. Väittäisin kyllä, että kokooni nähden treenaan ihan hyvillä painoilla ja niin, että en käyttäisi kuin treenattavaa lihasta. Helposti saa pystypunnerrukseen tangollakin lisää painoa, jos alkaa heilauttamaan.

Ehkä voisin kuitenkin ainakin olkapäille lisätä vähän kovempia painoja ja kokeilla toisena kertana viikossa 5x6, jos saisin lisää voimaa niin. 

Tiedän, että minulla on aika hyvät voimat ojentajissa, mutta hauis ei meinaa kehittyä millään.. hauista teen taljalla 25kg 3x12.

Minusta tuntuu, että naiset keskittyvät liikaa jalka+pakara treeniin. Jalat ovat naisilla muutenkin luonnostaan vahvemmat kuin ylävartalo eli enemmän painotusta ylävartaloon. 

Täti 52v

Vierailija
36/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kannattaa harrastaa cardiota samalla. Paras keho saadaan juoksemalla ja nostamalla painoja. Rambon keho.

Alkuun yritin molempia, mutta tuli vastaan sekä aika että palautuminen. Valitsin salilla treenaamisen, koska se oli musta hauskempaa. Mutta joo, ehkä musta vielä joku päivä rambo leivotaan. Ap. 

Vierailija
37/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä syöt. Laita esimerkki? Herkutteletko?

Vierailija
38/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tiedän, että minulla on aika hyvät voimat ojentajissa, mutta hauis ei meinaa kehittyä millään.. hauista teen taljalla 25kg 3x12.

Minusta tuntuu, että naiset keskittyvät liikaa jalka+pakara treeniin. Jalat ovat naisilla muutenkin luonnostaan vahvemmat kuin ylävartalo eli enemmän painotusta ylävartaloon. 

Täti 52v

Mulla on ilmeisesti sitten keskimääräistä heikommat voimat ylävartalossa. Treenaan itsekin jalkoja ja pakaraa mielelläni. Ehkä pitäisi vaihtaa se hip thrust useammin hauiskääntöihin :) Harmi vain, että se tuntuu olevan ainoa liike, jossa edistystä tapahtuu reilummin. 

Vierailija
39/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta kiloa olet laittanut painoa?

Vierailija
40/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Syötkö riittävästi proteiinia?

mies51v

Yritän ainakin syödä. Kerran päivässä menee lisäprotsku, mutta ehkä voisin nostaa kahteen. 

Jos haluat oikeasti kasvaa ja treenaat kovaa, niin 2g proteiinia painokiloa kohti, eli jos painat 60kg, niin 2x60kg=120g päivässä.

mies51v