Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuinka helposti saitte treenaamalla lihakset?

Vierailija
22.08.2019 |

Olen nyt käynyt yli vuoden salilla niin, että pääsääntöisesti 4krt viikossa. Joskus käyn useammin, joskus harvemmin. Kaksi pidempää taukoa on tähän vuoden sisälle mahtunut, milloin en ole käynyt salilla. Tauot ovat kestäneet noin 3 viikkoa.

Tuntuu vain, että oikein mitään varsinaista lihaskasvua ei tapahtu. Hauis on toki kasvanut, mutta muut lihakset eivät tunnu kehittyvän. Treenaan mielestäni suhteellisen kovaa, vaihtelen toistomääriä sekä liikkeitä ja pyrin syömään paljon proteiinia. Yleensä treenaan kaksi kertaa viikossa jalat ja saman verran ylävartaloa ja selkää.

Kuinka nopeasti te muut naiset saitte selvästi muillekin erottuvat lihakset? Mietin vain, että teenkö jotain väärin.

Kommentit (72)

Vierailija
1/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko saanut lisää voimaa kuitenkin? Kaikkiin ei tartu lihas kovin hyvin, vaikka voimatasot nousisikin. Onko treenisi nousujohteista?

Vierailija
2/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sarjat 3*10 maksimipainoilla vai 20 min stepperillä ja selfie perään 😁

Oikeasti kannattaa pyytää personal trainerilta treeniohjelma ja kokeilla tapahtuuko mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletko saanut lisää voimaa kuitenkin? Kaikkiin ei tartu lihas kovin hyvin, vaikka voimatasot nousisikin. Onko treenisi nousujohteista?

Mielestäni on nousujohteista ja voimaa on kyllä tullut enemmän. Yritän lisäillä painoja aina kun vain pystyn, mutta mitään ihmeellisiä painoja en edelleenkään pysty nostamaan esimerkiksi kyykky junnaa 3x8 40kg, pystypunnerrus 3x10 7kg ja mave 60kg:ssa. Ehkä olen vain sitten sellainen, että lihas ei tosiaan tartu kovin hyvin. Alkaa vain hieman ärsyttää, koska olen tehnyt paljon töitä. 

Vierailija
4/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuoden crossfitin jälkeen (4-5 kertaa viikossa) alkoi huomaamaan lihaksia kunnolla. Olen tosin jo aika vanha, joten lihas kasvaa hitaasti.

Vierailija
5/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko sarjat 3*10 maksimipainoilla vai 20 min stepperillä ja selfie perään 😁

Oikeasti kannattaa pyytää personal trainerilta treeniohjelma ja kokeilla tapahtuuko mitään.

Tällä hetkellä minulla ei ole varaa personal traineriin. Muuten olisinkin jo hankkinut sellaiset. Olisi ihan kiva tekniikatkin laittaa kuntoon. Ja selfiet tottakai joka sarjan jälkeen :) 

Vierailija
6/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyt salilla 4 kertaa viikossa. Onko sinulla jaettu ohjelma? Koko kroppa 4 kertaa viikossa on liian usein.

Vierailija
7/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monilla naisilla lihakset eivät kasva kovin helposti. Millä painolla teet penkkipunnerrusta tällä hetkellä?

Vierailija
8/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis pystypunnerrus 7kg? Käsipainoillako? Et taida erityisemmin haastaa itseäsi.

Vierailija
9/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syötkö riittävästi proteiinia?

mies51v

Vierailija
10/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikeradat kunnossa? Moniko jakoinen ohjelma? Lihas tarvii kehittyäkseen sen 24-48h treenin jälkeen, tiheämmästä rasituksesta ei oo hyötyä.

Riittävästi proteiineja ruokavaliossa?

Sitten on toki vielä ne ihmiskohtaiset erot, toisille tarttuu pihvi paremmin kuin toisille.

Vierailija
11/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin kun "sain" näyttävät lihakset ekaa kertaa, olin kovalla dieetillä eli rasva paloi niiden lihasten päältä mitä oli - vaikutti että lihas kasvoi. Mutta hyvä lihaskunto on tullut ehkä 3-4vuodesaa.

Vierailija
12/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyt salilla 4 kertaa viikossa. Onko sinulla jaettu ohjelma? Koko kroppa 4 kertaa viikossa on liian usein.

2 x jalat ja 2 x ylävartalo sisältäen selän. Joskus teen näiden lisäksi erillisen selkäpäivän tai vastaavasti jalat kolmesti viikossa. Mutta vastaavasti on niitäkin viikkoja, jolloin ehdin vain 1-3krt salille.

Vierailija
13/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Syötkö riittävästi proteiinia?

mies51v

Yritän ainakin syödä. Kerran päivässä menee lisäprotsku, mutta ehkä voisin nostaa kahteen. 

Vierailija
14/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin kun "sain" näyttävät lihakset ekaa kertaa, olin kovalla dieetillä eli rasva paloi niiden lihasten päältä mitä oli - vaikutti että lihas kasvoi. Mutta hyvä lihaskunto on tullut ehkä 3-4vuodesaa.

Ehkä mulla on tämä sama ongelma, että naisena vaikken olekaan ylipainoinen (163/57), on se rasva kuitenkin aika tasaisesti jakautunut kehoon. Pitäisi varmaan laihduttaa joku 4kg ja vetää ne rasvat pienemmiksi. Ehkä sieltä alta voisi löytyä lihasta. 

Vierailija
15/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis pystypunnerrus 7kg? Käsipainoillako? Et taida erityisemmin haastaa itseäsi.

7 kg? 30 kg itsellä.

Vierailija
16/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloittanut uudelleen useamman vuoden tauon jälkeen keväällä, 1-jakoinen pt:n tekemä ohjelma. Muutamassa kuukaudessa näkyy ero, toki en puhuis lihaserottuvuudesta, siinä on rasvaa liikaa vielä pinnassa. Toki tässä mielessä olen aloittelija, jolla se muutos entiseen näkyy helpoiten.

Proteiinit tuossa aiemmin tulleetkin esille, ne tulee ensimmäisenä mieleen. Osalla ne lihakset valitettavasti kehittyy hitaammin vaikka söiskin oikein.

Vierailija
17/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käsipainoilla 7kg on minusta ihan ok ottaen huomioon, että aloitin 4kg. 

Vierailija
18/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

7 kg? 30 kg itsellä.

Ok, no ehkä tähän pitää jatkossa satsata enemmän. 

Vierailija
19/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Selvästi muille erottuvat lihakset ovat naiselle todella kova tavoite, jonka saavuttaminen edellyttää yleensä rasvaprosentin pudottamista merkittävän alas.

Ala tehdä lyhyempiä sarjoja mahdollisimman kovilla painoilla, tyyliin pari kolme toistoa. Lihasta pitää rikkoa kunnolla, että se kasvaa.

Vierailija
20/72 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on nuoruudessaan harjoittanut lihaksia ja saanut ne kasvamaan, on se myös vanhemmalla iällä mahdollista saada takaisin. Lihaksissa on kasvupisteet olemassa reservissä.

Jos et ole kuitenkaa keski-ikään mennessä treenannut, on turha haikailla lihaksien perään. Steroidit jeesaa, mutta silti tulokset eivät kuten nuoruudessa urheilleilla.