Mitä sinä syöt keskimäärin päivittäin ja moneltako?
Ei tarvitse olla äärimmäisen yksityiskohtainen, mutta olisi mukava tietää, mitä ja milloin syötte.
Kommentit (41)
Oon nyt pätkäpaastolla, joten en syö aamupalaa, vain kaksi kuppia teetä. Jos pitää lähteä johonkin reissuun aamusta, syön aamupalan, samoin syön viikonloppuisin. Aamupala sopii mulle, mutta yritän nyt siis laihduttaa (ei ole kyllä vielä kauheasti tuloksia näkynyt).
Aamulla siis teetä
Lounaalla yleensä kasvisruokaa. Pyrin lounasaikaan välttämään nopeita hiilihydraatteja. Teen töitä kotona, joten laitan ruuan itselleni ja miehelleni. Kaksi kuppia kahvia kauramaidolla.
Välipala, kun lapset tulevat ip-kerhosta/päiväkodista. Eilen se oli kaurasta valmistettu jugurttityyppinen juttu sekä leipä, jonka päällä oli voita, juustoa ja tomaattia.
Illalla klo 19 aikaan iltaruoka. Eilen se oli vihis, jonka välissä oli kaalisalaattia ja tofua, mutta yleensä jotain itse laitettua kasvis- tai kalaruokaa, joskus lihaa.
Aamupala: 2kpp kahvia ja 2 leipää juustolla, kurkulla ja paprikalla
Lounas: Perunoita, kanaa, raastesalaatti, tomaattia ja raejuustoa (esim.)
Päiväkahvi: 1kpp kahvia. Saattaa myös olla pulla tai jäätelöä.
Illallinen: joko iltapala tai toinen lämmin ruoka. Mitä milloinkin. Puuroa, leipää, ruokaa... Eilen oli marjarahkaa + 2 leipää.
Yhdeltätoista kepoinen lounas, sämpylä, keitto tms.
Illalla ~kuuden maissa ruokaa, mitä ikinä tekeekään mieli.
Jos valvoo myöhempään, niin sitten iltapalaa - tai lisää ruokaa.
Ei koko ajan tartte pupeltaa. Joskus syön hedelmän tai vihanneksen tuossa välillä.
klo 7-8: puuroa ja marjoja/maustamatonta jugurttia ja marjoja/hedelmää yms.
klo 12: itse tehtyä kotiruokaa, johon kuuluu kasviksia, tarpeeksi hiilaria ja proteiinia ja joka ei ole mitään överirasvaista
klo 18-19: samantyyppistä kuin lounas
klo 20-22: hedelmää, riisikakkua yms, jos on nälkä
Aamulla kahvi rasvattomalla maidolla, ekan aterian syön 14 ja 18 välillä (päivästä riippuen), esim. tuhti wokkiannos tai kotiruokaa reilu annos, jälkkäriksi usein jotain herkkua kuten jätskiä tai suklaata. Illalla hedelmiä ja leipää.
Vierailija kirjoitti:
Miks näitä alapeukutetaan? :D Ette kai te oikeasti voi loukkaantua muiden ruokailutavoista?
Kukaan ei näytä juovan limsaa, syö karkkeja, napostele mitään, aivan täydellistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miks näitä alapeukutetaan? :D Ette kai te oikeasti voi loukkaantua muiden ruokailutavoista?
Kukaan ei näytä juovan limsaa, syö karkkeja, napostele mitään, aivan täydellistä.
Mä juon joskus limsaa ja syön karkkia, mutta jos tässä on nyt tarkoitus puhua siitä, mitä yleensä syö, niin eivät ne minusta siihen kuulu. Mä rajoitan karkin syömistä ja varsinkin limsan juomista, koska jos niitä päivittäin nauttisin, painoni nousisi hyvin äkkiä (olen kohta 40, joten aineenvaihdunta on hidastunut). Mitä napostelemiseen tulee, niin en napostele aterioiden välissä, koska mulla on vain tämä yksi sarja hampaita, ja yritän pitää niistä hyvää huolta mm. rajoittamalla happohyökkäystä. Kyllä mä perjantai-iltaisin usein syön jotain herkkuja telkkaria katsoen, mutta sellaista aterioiden välissä napostelua en harrasta kuin poikkeustilanteissa.
Aamulla tänään klo 5 lasi vettä.
Nyt tässä parhaillaan ryystän aamukahvia. Sitä ennen söin kesäkurpitsasosekeittoa, kaksi keitettyä kananmunaa ja rkl smetanaa seassaan. Lounasta syön yleensä klo 10-12 välisenä aika milloin nyt sattuu sopiva hetki.
Päivällinen on vielä kaupassa, en yhtään tiedä mitä sieltä haen. Jotain lchf ruokaa eli rutosti rasvaa ja niukasti hiilaria. Päivällistä tai illallista syön kun tulen töistä eli 18-20 välisenä aikana.
Päiväkahvi ilman syömistä joskus 14-15 aikavälillä.
Siinä se, noin 2000 kcal.
Vapaapäivinä vähän eri kellonajat tai saatan pitää pätkäpaastopäivän.
-Keittolounas/salaatti töissä kl. 11
-Välipalaksi jogurtti tai banaani kl. 14
-Illallinen kotona kl. 17-18
-Kahvia ja vettä muuten
Illallinen yleensä jotain perus kotiruokaa ja jos päivän kalorit ei ole vielä täynnä niin jäätelöä tai pähkinöitä.
Laihdutan niin tähtään 1600 kcal.
Kaikki muu vaihtelee, mutta aamulla syön aina lautasellisen kaurapuuroa (tehty veteen ja kauramaitoon), jonka päällä reilusti marjoja ja muutama saksanpähkinä ja manteli.
Meille tulee vieraita, joten tänään lounaaksi grillaan vodkamarinoitua porsaan sisäfilettä ja wokkaan grillissä kasviksia. Jälkiruoaksi mansikka-marsipaanijäätelöä ja rommimarinoituja luumuja (luumusato oli reilu tänä vuonna, joten säilöin niitä rommiin aika lailla). Illalla tuskin enää isompia syödään, eilistä kanttarellipiirakkaa on jäljellä ja salaatt8 seuraksi.
Välipalaksi riittää latte kauramaitoon tehtynä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin syöneeni juustokakkua ja dacapon. Siihenkö päälle olisi vielä pitänyt syödä karkkia ja juoda limsaa?
En tykkää limsasta enkä karkeista. Kakut ja suklaa on sellaiset herkut mitä himoitsen. Niitäkään ei voi liikaa syödä koska paino lähtee nousuun.
Klo 10 omenamehu
klo 13 lounas (kotiruokaa tai esim tonnikalasalaatti mozzarellalla, mitä nyt kanttiinissa on tarjolla)
Klo 15 banaani tai 30 g suklaata
Klo 19 Kotiruokaa
Klo 20-22 Suklaata, cocis zeroa ja mehua
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä mäkin herkuttelen, mutta ehkä kerran viikossa. Tässä kysyttiin keskimääräistä syömistä.
Näihin nyt muutenkin yleensä vastaa ihmiset, joita kiinnostaa terveelliset elämäntavat ja oma hyvinvointi.
Aamulla jäävettä tai kevytkokis.
Töissä vihreää teetä.
Kotona iltapäivällä kunnon annos ruokaa, esim. jotain eläinproteiinia ja kasvislisukkeita, ehkä leipää, jälkkäriksi suklaata. Toinen yleinen vaihtoehto on sushibuffet, jossa otan aina runsaasti kasviksia ja salaattia.
Illemmalla syön lisää lämmintä ruokaa ja ehkä juustoa ja hedelmiä/marjoja/pähkinöitä tai mitä nyt sattuu kaapissa olemaan.
Olen pätkäpaastolla. Olen joka päivä syömättä 15-20 tuntia. Tämä ei ole vaikeaa vaan oikeastaan helpottaa elämää. Olen koko päivän virkeä ja paino pysyy kurissa. Aamulla ei tarvitse ehtiä syödä, joten voi nukkua pidempään. Töihin ei tarvitse enää muistaa pakata eväitä.
Ikä 48v. 159cm. ja 50kg.
Aamulla: Croisantti voilla ja marmeladilla, cappucino
Lounas: Uunilohta ja salaattia
Välipala: Banaani-puolukkasmoothie
Illallinen: Pestopasta
Aamupäivällä pari ruisleipäviipaletta ilman rasvaa kurkkusiivuja päällä. En syö päivällä, tulee raskas olo. Vettä juon 3,5 litraa päivässä. 6-7 aikaan syön, runsaasti salaattia ja esim. lihapullia 400g, tai broilerin fileesuik 300g, tai 2 litran kattila keittoa. Toissapäivänä söin lohifileen kokonaisen. Jos syön vähemmän niin voin myöhään syödä litran jäätelöä tai itsetehtyjä muffinsseja tms. Karkkeja, limsoja, roskaruokaa en syö.
Aamulla juustoleipä, usein ruis tai täysvilja ja teetä. Mehua ja joskus marjarahkaa jos jäi illalta.
Lounasta en syö.
Lämmin ruoka sitten myöhemmin ehkä 15- 17 välillä. En syö lainkaan lihaa, joten jokin kasvis- tai kalaruoka. Kuten jokin "kasvislaatikko" tai kalakeitto, joskus pastaa yms. Siihen raejuustoa, jotain salaattia ( yleensä tomaatti ja kurkku) sekä lasi maitoa. Joskus juustoleipä.
Välipala joskus 19-20 välillä. Yleensä juustoleipä ja mehua.
Iltapala klo 23 aikaan. Juustoleipä ja marjarahkaa ( voi olla mitä vaan esim mustikkaa) ja mehua tai teetä.
Välillä tulee syötyä herkkuja kuten jäätelöä jälkiruuaksi tai joku suklaapatukka. Omenia odotan innolla sekä talven sitrushedelmien aikaa, jolloin tulee paljon syötyä niitä välipalana. Tätä samaa tylsää listaa toistan joku päivä, mutta toisaalta tykkään.
Klo 7 maitokahvi
Klo 9 aamupalana jokin seuraavista: mysli, puuro, jogurtti, kananmuna,pekoni, leipä + maitokahvi
12 välipala (ja kahvi)
15-17 lämmin ruoka
20-21 iltapala