Mitä sinä syöt keskimäärin päivittäin ja moneltako?
Ei tarvitse olla äärimmäisen yksityiskohtainen, mutta olisi mukava tietää, mitä ja milloin syötte.
Kommentit (41)
Aamupala: puuro, marjoja, palavansiemen rouhe, heraa
Lounas: salaatti, yleensä kana tai kala, leipää
Välipala: sokeritonta mysliä, mehukeitto, hedelmä
Päivällinen: kana/kala/jauheliha tai pihvi, ostaa tai perunaa tai varattua, kasviksia ja salaattia sekä leipää, banaani
Iltapala:
Munakas ja kasviksia, teetä
Aamulla n. Klo 7-7.30 leipää tai maustamatonta jugurttia myslillä tai puuroa yms. Lounaalla salaattipainotteisesti, mutta ihan Amican eväissä n klo 12-13, ja sitten lämmin ruoka n 18-19 aikaan, viikonloppuisin yleensä lounas voi olla brunssi tai vain leipää, ja syödään aiemmin,
Klo 7 sämpylä
Klo 11 sämpylä
Klo 15.30 pieni Kerman saven kulho tavallista kotiruokaa esim. Kaalilaatikko
Klo 18.30 syödään kuin "porsaat" esim. Makkaraperunat tms. tuhtia.
Kauheeta!
Syön aamiaisen aina töissä, n. 2 h heräämisen jälkeen.
Yleensä se on pari täysruis- tai kauraleipäsiivua, tomaattia ja kurkkua, tuorejuustoa ja iso kuppi teetä maidolla.
Lounas on usein itse tehty kasvispaistos/salaatti.
Välipalaksi syön kauden hedelmiä ja marjoja.
Illalla syön lähinnä samaa kuin aamulla.
Lapselle teen/ lämmitän illallisen, jota en itse syö, koska minulle riittää yksi lämmin ruoka päivässä enkä usko tähän pakonomaiseen yhdessä syömisen ihanuuteen.
Hyvin on menty 14 vuotta ilman, ainakin arkena.
Aamulla kahvia, ei ole nälkä niin en syö
Lounas töissä, yleensä intialaista, sushia, kiinalaista
Illalla salaattia
Myöhemmin illalla 1-2 lasia punaviiniä
En voisi kuvitellakaan syöväni kolmen tunnin välein, syömäni ruoka pitää kylläisenä usean tunnin, siksi syön ruokaa vain 2 x päivässä.
Klo 9 aamupala: pari juustoleipää tai puuroa tai mysliä ja jogurttia tai smoothie
Klo 14 ruoka: esim. uunilohi, pastaruoka, kaalilaatikko
Klo 16 päiväkahvi: pulla, hedelmä tms.
Klo 20 iltapala: nälästä riippuen pari voileipää ja kaakaota, muroja tai välillä tuhdimpaa, kuten pizzaa, suolaista piirakkaa, ranskalaisia ja nakkeja, tortilloja tms.
Aamulla 09.30 kahvia kauramaidolla. Puuroa pikku annos. Turkkijogua, mansikoita, mustikoita ja mysliä. Paistettu muna. Kurkkua. Juustoa.
Lounas silakkapihviä, sipulia ja vähän bataattia.
Kahvilla juustokakkua, mansikoita ja kahvia kermalla sekä dacapo.
Illalla n. Klo. 18. Pikku annos puuroa. Turkkijogua, banaania, mansikoita. Neljä isoa porkkanaa.
Päivän liikuntana vain koiran kanssa kävelyä 3krt. Normaalipainoinen olen.
Arkisin
- N klo 7: yksi viipale ruisleipää, juustoa, leikkelettä ja kahvia
- N klo 11: ruokaisa salaatti, vettä ja kahvia
- N klo 14.30: pieni välipala, yleensä hedelmä
- N klo 18: annos perus kotiruokaa
- N klo 21/22: kevyt ilatapala, yleensä hedelmä
Viikonloppuisin
- N klo 10: leipää ja kahvia
- N klo 14 Lounas (kotiruokaa)
- N klo 16, iltapöiväkahvi, usein joku pieni kahvileipä
- N klo 19: Illallinen (kotiruokaa)
Tässä on mun tyypillinen ruokailu arkipäivänä.
Aamu: kahvi + kaurapuuroa ja pähkinöitä, jos on nälkä
Lounas: jos koulussa, kala-, kasvis- tai vegaanivaihtoehto; jos töissä, itsetehty salatti, jossa on kauden kasviksia ja papuja tai tofua ja ehkä pastaa
Iltapäivällä: päiväkahvi, jos töissä on kahvipöydän antimia, niin keksi sen kanssa
Illallinen: samanlainen salaatti kuin työlounaana, jos en syönyt sitä jo/jotain pavuista ja couscousista tehtyä mössöä tms./nuudeleita quornwokin kanssa/kalaa, perunaa ja parsakaalia/spagettia ja soijarouhekastiketta/munakas/jotain muuta
Mahdollinen välipala tai iltapala jossain vaiheessa päivää, jos on nälkä: leipää, jotain hedelmiä, munakas tms.
Miks näitä alapeukutetaan? :D Ette kai te oikeasti voi loukkaantua muiden ruokailutavoista?
Onpas täällä tylsää porukkaa kun voivat laittaa tänne päivittäisen ruokalistan. Minä en voi, koska nautin ruuasta ja sen valmistuksesta. Näin tulee tehtyä jotain uutta. Samaa ruokaa tulee syötyä reilusti harvemmin kuin kerran kahdessa kuussa.
Vierailija kirjoitti:
Onpas täällä tylsää porukkaa kun voivat laittaa tänne päivittäisen ruokalistan. Minä en voi, koska nautin ruuasta ja sen valmistuksesta. Näin tulee tehtyä jotain uutta. Samaa ruokaa tulee syötyä reilusti harvemmin kuin kerran kahdessa kuussa.
Mikä kenenkin mielestä on tylsää. Mun mielestä ruoanlaitto on ihan helvetin puuduttavaa ja turhaa hommaa. Jos voi syödä terveellisesti pienellä vaivalla ja nopealla ruoanlaitolla, niin todellakin valitsen sen. En ymmärrä ihmisiä, jotka haluavat viettää puolet elämästään hellan äärellä. Mitään muuta eivät mieti kuin seuraavaa ateriaansa. Mulle ruokailu on välttämättömyys, jotta pysyn hengissä ja jaksan toimia. En jaksa miettiä sitä sen kummemmin, kun seuraavana päivänä täytyy taas syödä jotain.
Vierailija kirjoitti:
Kirjoitin kylläkin mitä söin eilen. Tänään syön ihan eri ruokia jos siltä tuntuu.
Aamulla puuro, siemeniä, marjoja, raejuustoa ja kahvi
Lounas työpaikan salaattibuffet
Iltapäivällä kahvi ja itse tehty marjasmoothie tai hedelmä
Päivällinen tavallista kotiruokaa niin, että puolet lautasesta on kasviksia
Iltapala vaihtelee, yleensä rahkajogurtti marjoilla tai hedelmän paloilla ja pähkinöillä tai ruis/kauraleipä, vihanneksia, keitetty kananmuna
Aamulla kahvia mustana
Päivällä töissä lounas klo 12, joko kanasalaatti, joku keitto tai munakas
Töiden jälkeen klo 17 iltaruoka, kanaa/lihaa/kalaa/munaa tms ja kasviksia.
Viikonloppuisin lisäksi aamupala kotona, esim. jugurttia ja munakasta.
Lisäksi vettä ja vissyä tarpeen mukaan. Ei välipaloja tms napostelua. Ja en laihduta, syön kerralla sen verran reilusti ettei ole nälkä useammin.
Olen äärimmäisen huono heti herättyäni syömään mitään mutta aamulla menee yleensä verigreippi tai pari kiiviä (pakko olla jotain hapanta tai kirpeää).
Lounaalla aika usein kanasalaatti, lohisalaatti tai jotain melko kevyttä ettei iltapäivällä töissä väsytä.
Töiden jälkeen pari ruisleipää, päällä juustoa ja paprikaa, yleensä myös kupillinen marjoja pakastimesta.
Illallinen ihan normi kotiruokaa. Kanapastaa, kaalilaatikkoa/keittoa, uunilohta tai karjalanpaistia mitä nyt milloinkin, taivas rajana.
Iltapalaksi näkkileipää, päälle kinkkua ja paprikaa tai tomaatteja. Kirsikkatomaatteja napsin muutenkin pitkin päivää jos iskee makeanhimo.
N28
klo 6.30 kuppi maitokahvia ja kaksi ruisleipää juustolla
klo 9.30 kuppi maitokahvia
klo 12.00 lounas vaihtelevasti (salaattia, leipää, lämmintä ruokaa, jogurttia, hedelmiä)
klo 14.00 kuppi maitokahvia
klo 17.30 lämmin ruoka
klo 21.00 hedelmä, yleensä omena tai appelsiini
Aamulla kaksi mukillista maitokahvia.
Puolenpäivän aikaan joko pari leipää päällisineen, tai puuro ja mehukeittoa tai parin-kolmen munan munakas.
Illalla seiskan kieppeillä sit kanaa tai jauhelihaa riisin tai pastan kanssa.
Aamu: Musta kahvi
Lounas töissä n. klo 13: Työpaikkaruokalan salaatti- tai keittolounas, pari leipäviipaletta rasvalla, makea jälkkäri.
Töiden jölkeen noin klo 17:30: Jotain pientä välipalaa esim. pähkinöitä ja hedelmä, tai jogurtti ja hedelmä.
Päivällinen noin klo 21: Itse tehty tukeva kotiruoka, jälkkäriksi hedelmää tai suklaata arkisin, lasi viiniä usein.
Eli siis 16:8 pätkäpaastotyyli ihan "luonnostaan", kun ei aamupäivästä maistu ruoka yhtään joten se menee 8 h syömisikkunaan automaattisesti.
Aamu : Puuro, marjoja ja proteiinijuoma
Lounas : 500gr pehmeää valiorahkaa + banaani + marjoja
Illallinen : Kanaa n. 200gr + fetaa + Paprika + Tomaatti + Punasipuli
Iltapala : Proteiinijuoma 2-3 purkkia (Valio)
T. 44-v valkoinen heteromies