Mikropettäminen???
Voisko joku selittää ko. termin, oon ihan kujalla...
https://www.iltalehti.fi/suhteet/a/2028c3ab-fc26-41a1-885c-99ec52d2c4d3
"Näin 42-vuotias Iida vastasi Iltalehden kyselyyn mikropettämisestä."
Kommentit (11)
Mikropeniksen kanssa vehtaamista tarkoitetaan.
Vierailija kirjoitti:
Tuossa se tarkoitti suunnittelematonta pikaseksiä vieraan kanssa...
Itse koen termin ennemmin vaikka pussailuksi tai muuksi rajan ylittäväksi toiminnaksi, mikä on kokonaisuutena arvostellen aika lievä muoto vielä.
Häh... Mielestäni seksi vieraan kanssa on aina pettämistä (ei mikro- vaan ihan oikeaa), olipa kuinka pikaista tai suunnittelematonta tahansa.
Itsekin käsittäisin "mikropettämisen" joksikin lievemmäksi toiminnaksi.
Mitä hemmetin pettämistä? Eihän sellaista olekaan, paitsi itsepetosta, ei siis sekään ole pettämistä.
Kukaan ei tässä maailmassa omista ketään, ei yhtään ketään. Repikää siitä pettämistenne ja pettäjienne kanssa. Ei se järvi soutamalla kulu. Tai miehen mela soutaessa muualla kuin omalla lammella.
Jos mukana ei ollut tunteet (vaan vain vaisto?), niin silloin voisi olla kyseessä mikropettäminen?
Taas yksi typerä uudissana, jonka käytön ei soisi yleistyvän, mutta niinhän siinä tietenkin tulee käymään.
Tällä vaan halutaan väittää itselle että teko ei oikeesti ollut niin paha. Itsensä huijaamista siis.
Denial.
Vierailija kirjoitti:
Mitä hemmetin pettämistä? Eihän sellaista olekaan, paitsi itsepetosta, ei siis sekään ole pettämistä.
Kukaan ei tässä maailmassa omista ketään, ei yhtään ketään. Repikää siitä pettämistenne ja pettäjienne kanssa. Ei se järvi soutamalla kulu. Tai miehen mela soutaessa muualla kuin omalla lammella.
Taisit jäädä pettämisestä kiinni. Häpeä.
Jossain jutussa selitettiin et se on seksiviestittelyä ja flirttiä jne.
Pettäjät eivät halua pettämistä myöntää niin keksitään mukaparempi termi
Mikropettäminen on vastaus mikroaggressioihin. Patriarkka kohdistaa naiseen mikroaggressioita ja nainen taas puolustautuu patriarkkaa vastaan mikropettämisellä.
Tuossa se tarkoitti suunnittelematonta pikaseksiä vieraan kanssa...
Itse koen termin ennemmin vaikka pussailuksi tai muuksi rajan ylittäväksi toiminnaksi, mikä on kokonaisuutena arvostellen aika lievä muoto vielä.