Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Vuokranantajan jotka vuokraavat luottotiedottomille, kokemus!

Vierailija
22.08.2019 |

Minulle luottotiedoton jätti vuokrat maksamatta asui minun rahoilla saamattomat (vuokrat 900 €x 5) + (vastikkeet 589€ x 5) + asunnon tyhjennys ja siivous 1660 €+ oikeus ja perintäkulut 412 € = 9517 €

Jouduin ottamaan lainaa.

Kommentit (42)

Vierailija
21/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Pitikö vuokralaisen maksaa vastikekin 😱

Ei pidä mutta minun piti maksaa kun tuo asui maksamatta vuokraa.

Niin eli hävisit vastikkeiden verran. Miksi tuo vuokrakin on tuohon laskettu vielä?

Tottakai se vuokratuottokin on tappiota! Se on se raha jonka olisi sopimuksen mukaan kuulunut kilahtaa vuokranantajan tilille, mutta eipä vaan siis näin tapahtunut! Ihan siis on puhdasta tappiota, sama kuin olisi asunto ollut tyhjillään. Vertaa siihen jos olisi tuon ajan ollut asiansa hoitava vuokralainen!

Vierailija
22/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin eli hävisit vastikkeiden verran. Miksi tuo vuokrakin on tuohon laskettu vielä?

Tottakai se vuokratuottokin on tappiota! Se on se raha jonka olisi sopimuksen mukaan kuulunut kilahtaa vuokranantajan tilille, mutta eipä vaan siis näin tapahtunut! Ihan siis on puhdasta tappiota, sama kuin olisi asunto ollut tyhjillään. Vertaa siihen jos olisi tuon ajan ollut asiansa hoitava vuokralainen!

No juu, mutta jos lainaa on pitänyt ottaa, niin eihän sitä tarvitse ottaa kuin noihin todellisiin kuluihin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole tuollainen vaikka luottotiedoton olenkin joten älä pliis edes aloita yleistämään nyt kun itseäsi korpeaa.

Aivan sama vuokranantajan kannalta onko seassa jokunen kunnollinenkin. Sitä ei voi mitenkään tietää kuka kuuluu näihin, joten miksi ottaa riski kun on vaihtoehtojakin?

Vierailija
24/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No juu, mutta jos lainaa on pitänyt ottaa, niin eihän sitä tarvitse ottaa kuin noihin todellisiin kuluihin.

No juu, lainan suhteen toki noin, mutta pahasti rahallista tappiota tuosta kyllä on tullut...

Vierailija
25/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ikävä juttu. Ihmettelen kuitenkin, miksi vuokralaisesta eroon pääseminen vei viisi kuukautta. Vuokrasopimuksen voi purkaa, jos kaksi vuokraa on rästissä.

Vierailija
26/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeasti menetit vuokrien ja vastikkeiden erotuksen n. 300 €/kk= YHT. 1500 €.

Asunnon tyhjennykseen ja siivoukseen olisit voinut käyttää vuokravakuuden, jota et laskemassasi maininnut.

Miksi kävit oikeutta ja vaadit perintäkuluja? Turhaa hommaa rahatonta vastaan.

Asuntosijoittaminen on yrittäjyyttä ja yrittäjyyteen sisältyy aina riski. Tällä kertaa riskin suuruus on mitätön 1500 €.

Kuitenkin asunto kuuluu edelleen sinulle, vai?

Vierailija
27/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä vuokrasin asunnon luottotiedottomalle nuorelle joka oli juuri saanut ensimmäisen vakituisen työpaikkansa. Säntillisesti on vuokransa maksanut.

Tuo on se luottotietojen menettämisen kääntöpuoli. He tietävät miten vaikea on saada asunto ilman luottotietoja, joten asunnon saatuaan maksavat vuokran jos suinkin pystyvät .Tällä vuokralaisella on elämä menossa selvästi parempaan suuntaan. 

Ymmärrän silti niitäkin, jotka eivät uskalla riskiä ottaa. Siellä voi olla ulosotossa niin loputon velka, että asenne on hälläväliä ja kierretään asunnosta toiseen, pahimmillaan niitä tuhoten.

Vierailija
28/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko, että asunnon tyhjentämiseen ja siivoukseen menisi 1660e.

Ja myös lasket nyt vuokrarahan ja vastikkeen jotenkin kahdesti, joten laskelmasi ovat väärässä. Todellinen menestyshän sinulla on 589€ x 5 + 217,7 x 5 (koska 30% vero).

Aika järkyttävä vastike, taitaa se kuitenkin sisältää jonkinlaisen lainan.

Vierailija
29/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ikävä juttu. Ihmettelen kuitenkin, miksi vuokralaisesta eroon pääseminen vei viisi kuukautta. Vuokrasopimuksen voi purkaa, jos kaksi vuokraa on rästissä.

Jos vuokralainen ei lähde suosiolla asunnosta, tulee häätö hakea käräjiltä ja siihen voi mennä aikaa.

Vierailija
30/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkoitit varmaan vastikkeet 589€ x 5 + asunnon tyhjennys ja siivous 1660 €+ oikeus ja perintäkulut 412 € = 5017 €

kyllä se menetetty tuottokin on menetys. mutta ei vuokra+vastike.

Vierailija
31/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älä silti niputa kaikkia luottotiedottomia samaan kasaan, kyllä heissä on kunnollisiakin ihmisiä.

Niin onhan se harmi kun 99% pilaa loppujen maineen.

Vierailija
32/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en ole tuollainen vaikka luottotiedoton olenkin joten älä pliis edes aloita yleistämään nyt kun itseäsi korpeaa.

Jep, itsekin luottotiedoton. Aina vuokrat olleet ajoissa, ikinä ei ole ollut vuokrarästejä. Nytkin asun yksityisellä ja maksan yleensä viikkoa aiemmin jo vuokran ennen eräpäivää. Luottotiedottomuus johtuu siitä, että otin aikoinaan liikaa kulutusluottoja kun niitä sai jopa 4000e ilman takaajaa. Oma vika enkö sitä kielläkkään, mutta omalla kohdalla luottotiedotoomuus eikä ulosotto ole juurikaan vaikuttanut, ulosotossa todettiin varattomaksi viime vuoden lopulla. Näillä mennään.

Vierailija
33/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä en toiminut noin vaikka olin luottotiedoton. Ja tein hyvän loppusiivouksen.

Vierailija
34/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kalliit oppirahat! Mä en vaan voi käsittää miten edes voi menettää luottotietonsa jos on normaali aikuinen ihminen! Jo pelkät yhteiskunnan tuet takaavat mahdollisuuden selviytyä asumiskustannuksista ja muista oikeasti pakollisista menoista! Kyllä se tavalla tai toisella on itse omilla valinnoilla aiheutettu tilanne.

Ei yhteiskunta maksa velkoja, jos niitä sattuu olemaan.Velat jää maksamatta, jos yllättäen jää työttömäksi.Ei aina ole itse aiheutettu tilanne. Kenelle vaan voi käydä näin.

Vierailija
35/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kalliit oppirahat! Mä en vaan voi käsittää miten edes voi menettää luottotietonsa jos on normaali aikuinen ihminen! Jo pelkät yhteiskunnan tuet takaavat mahdollisuuden selviytyä asumiskustannuksista ja muista oikeasti pakollisista menoista! Kyllä se tavalla tai toisella on itse omilla valinnoilla aiheutettu tilanne.

Ei yhteiskunta maksa velkoja, jos niitä sattuu olemaan.Velat jää maksamatta, jos yllättäen jää työttömäksi.Ei aina ole itse aiheutettu tilanne. Kenelle vaan voi käydä näin.

No silloinhan on ottanut liikaa velkaa jos niitä ei voi kaikissa tilanteissa hoitaa. Kyllä velkaa ottaessa pitää miettiä tuokin skenaario. Eli oma vika.

Vierailija
36/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oikeasti menetit vuokrien ja vastikkeiden erotuksen n. 300 €/kk= YHT. 1500 €.

Asunnon tyhjennykseen ja siivoukseen olisit voinut käyttää vuokravakuuden, jota et laskemassasi maininnut.

Miksi kävit oikeutta ja vaadit perintäkuluja? Turhaa hommaa rahatonta vastaan.

Asuntosijoittaminen on yrittäjyyttä ja yrittäjyyteen sisältyy aina riski. Tällä kertaa riskin suuruus on mitätön 1500 €.

Kuitenkin asunto kuuluu edelleen sinulle, vai?

Asunnosta pitää maksaa aina yhtiövastike, asuipa siellä kukaan tai ei.

Se on sijoituksesi peruskulu ja sinun maksettavasi. Sinähän omistat asunnon.

Vuokralainen maksaa sinulle vuokraa, josta osan käytät yhtiövastikkeen maksuun ja loput pidät itse. So simple.

Tällä kertaa yhteiskunta ei vastannut vuokralaisen kuluista.

Ota seuraavalla kerralla vuokralaiseksi tummahipiäinen suklaasilmä. Suomen valtio maksaa kulut - kyselemättä.

Vierailija
37/42 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siinä on se ongelma ettei vuokralaisen ole mikään pakko lähteä vaikka purkaisit sopimuksen -niin sekopäistä kuin se onkin. Sitten lähdetään hakemaan häätöä ja se kestää helposti puoli vuotta. Nimimerkillä kokemusta on.

Vierailija
38/42 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos vuokraan auton en voi ajella sillä kuukausia maksamatta. Varmasti touhu katkeaa lyhyeen

Käsittämättömiä tilanteita joissa vuokranantaja joutuu maksamaan vuokralaisen asuminen kunnes oikeudesta saa päätöksen.

Käsittämätöntä, että vuokralaista ei saa ulos asunnosta jos ei maksa vuokriaan.

Tuollainen on pahempi kuin varas

jonka kyllä saa ottaa kiinni kuka vaan.

Vierailija
39/42 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ainoa oikeus on tehdä tälläisen otuksen loppuelämä helvetiksi ja siinä ei kannata säästää euroja.

Vierailija
40/42 |
23.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim ero, yrityksen konkurssi, yllättävä työttömyys/sairaus jne voi aiheuttaa tilanteen josda pakollisiin menoihin ei olekaan yhtäkkiä rahaa eikä vaikkapa asuntolainan lyhennys onnistu enää. Kyllä näin voi käydä ihan aikuisellekin ihmiselle.