Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Koulu alkoi, lapsi meni 5-luokalle, taas sama meno kuin joka kouluvuosi, raivostuttaa

Vierailija
22.08.2019 |

Millään lomalla ei ole vastaavaa käytöstä, mutta joka vuonna koulujen alkaessa mukavasta pojastamme muuttuu äkäinen, huutava, kiukkuinen raivoaja. Nukkuu 10h yöunia, mutta valittaa joka koulupäivän jälkeen väsymystä. Ei suostu nukkumaan päiväunia, ei edes lepäämään. Harrastaa joukkueessa ja liikkuu kohtuudella, harrastukseen menee innolla, mutta niinä päivinä kun ei ole harrastusta velttoilee, kiemurtelee lattialla ja valittaa. Läksyjen tekoa huutaa, kiroaa ja raivoaa. Olen sanonut, että älä sitten tee läksyjä. Haluaa tehdä läksyt, mutta huutaa ja itkee tehdessään. Lähdemme mieheni (lapsen isän) kanssa silloin ulos, usein kävelylle. Tukisin lasta läksyissä, jos hän käyttäytyisi toisin, mutta nyt saa pärjätä itse, koska käytös on tuollaista. Tosin on osaava koulussa ja huippuhyvä todistus, joten tiedollista tukea ei edes tarvisi.

Onko koulussa muka niin väsyttävää, että joka vuosi ekasta luokasta lähtien on muka joka päivä niin väsynyt, ettei voi muuta kuin huutaa ja raivota ja kiemurrella väsymystään, vaikka perusasiat (nukkuminen, ravinto, liikunta) ovat kunnossa? Onko muilla tällaista väsymystä, vai onko tuo lapsi vaan laiska?

Kommentit (7)

Vierailija
1/7 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiusataanko lasta koulussa?

Vierailija
2/7 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakekaa lapsenne kanssa hälle apua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/7 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuo nyt ihan normaalia ole. Jotain poikkeuksellista on tunteiden säätelyssä ja stressin hallinnassa. Tuollaista stressiä ei pitäisi kokea, jos koulu kuitenkin sujuu eikä sinänsä ole liian vaikeaa. Teinä etsisin apua. Ehkäpä jokin kognitiivinen terapia auttaisi lasta. Kohta alkaa murrosikä ja sitten voikin olla piru merrassa.

Vierailija
4/7 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poika kuulostaa perfektionistilta. Väsyy, kun aina pitää olla paras ja osaavin. Millainen ryhmähenki luokassa on?

Vierailija
5/7 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä katsomassa minkälaista meno siellä luokassa on niin et enää ihmettele! Toisekseen jos lapsellasi ei ole riittävän kehittyneet säätelytaidot jotta pystyisi hallitsemaan tunteensa ja rauhoittamaan itsensä, on vanhemmalta törkeää jättää lapsi oman onnensa nojaan selviytymään hankalassa tilanteessa.

Vierailija
6/7 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sisäilmaongelma koulussa? Meillä on. Minä olen tuollainen koulupäivän jälkeen. Ja olen aikuinen.

Vierailija
7/7 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ole yhteydessä opettajaan ja koulukuraattoriin. Ei ole normaalia olla koulupäivän jälkeen noin väsynyt ja kiukkuinen. Miten muuten koulun sisäilma? Meidän lapsi oli joitakin vuosia sitten aina todella väsynyt. Sitten kävikin ilmi että koululla sisäilmaongelma ja pääsivät väistötiloihin kun uutta koulua rakennettiin. Oireilu loppui jo väistössä ja nyt uudessa koulussa en ole huomannut lapsen olevan enää väsynyt iltapäivisin.