Vauva 8kk, ei huoli maitoa...
Eli onko muilla ollut vastaavaa: tänään on maitoa mennyt maksimissaan 1 dl tuttipullosta. Puuroon ja ruokaan olen sekoittanut myös, mutta totaalikieltäytyminen tuttipulloon ja maitoon on tänään ollut. Kokeilin maitoa myös nokkamukiin, josta on juonut hyvin vettä. Kun huomasi mukissa olevankin maitoa, pysyy nyt suu tiukasti kiinni. Muuten ruokailu sujuu oikein hyvin.
minkä verran maitoa tämän ikäisen pitäisi vielä juoda?
Kommentit (5)
Sen jälkeen, kun imetys loppui meillä ei mene pullosta kun max.5dl päivässä maitoa. Poika on tosi huono juomaan. Annan vauvajugurttia ja välillä valmiita tetrapuuroja. Niistä tulee sitten päivän kalsium annos täyteen. Näin meillä neuvottiin neuvolassa. Minä en ainakaan saanut väkisin maitoa menemään. =))) Aluksi stressasin todella paljon asian kanssa mutta ei se mitään auttanut. Nyt menee taas vähän paremmin mutta ei todellakaan suositeltavaa 600-800ml päivässä. Mutta tosiaan jugurtit ja tetrapuurot lasketaan päivän maitomäärään. Sekavaa kirjoitusta mutta toivottavasti sait selvää =)
Hauskaa kesänodotusta teille!!!
meillä sama homma ja poika myös meillä 8 kk. Aika ajoin maidon kanssa saa tapella ja tosiaan suu on tiukasti kiinni meilläkin. Yleensä olen saanut sellaiset 400-500 ml menemään maitoa vuorokaudessa. Mutta joskus sitten juodaan ihan hyvin ilman tappeluita. Päivittäisen kalkin saannin takia maitotuotteita (jogurtti lasketaan mukaan) pitäisi mennä 500-600 ml.
Meillä pojalle tulossa ylähampaita ja ikenet melko turvoksissa ylhäällä, joten voi olla, että pullo tuntuu pahalle suussa. Muuta selitystä en ole keksinyt. Toisaalta kun pojan saa vaan juomaan, saattaa kuitenkin juoda jopa 100 ml..
Myös minä mielelläni ottaisin neuvoja vastaan miten saada poika juomaan paremmin ja olisi kiva tietää mistä hylkiminen johtuu..
eli oltiin tänään 8 kk neuvolassa ja kerroin tästä ongelmasta. Viime yönä tosin poika söi likemmäs 300 ml maitoa pullosta. Neuvolan ohjeena maitotuotteita pitäisi mennä 500 ml vuorokaudessa, jos ei mene, niin kalsium pitää antaa sitten muussa muodossa (tabletit).
meillä korvattiin maito vellillä. se menee paremmin. kokeilin myös antaa maitoa velli tutilla! juo paremmin niin kun ei tartte niin kovasti imeä! kokeile eka tutin vaihtoa ja sit vaikka velliä..
Meillä esikoinen lopetti tuossa iässä tissin syönnin. Olisin mielelläni vielä imettänyt, mutta ei ottanut. Kun neuvolassa sanottiin, miten paljon pitäisi päivässä juoda, oli se varmaan puolet enemmän kun sain menemään. Juotin loput 4 kk tuttelia. Se meni hyvin. En muista mikä se suositeltu maitomäärä oli, selviää varmaan jos soitat neuvolaan.