Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kätilöt, kertokaa hyvät ja huonot puolet työstänne

Vierailija
21.08.2019 |

Haaveilen kätilöksi opiskelua, joten olisi kiva tietää millaista on työskennellä kätilönä. Millaiselle ihmiselle kätilön työ sopii, onko palkka hyvä yms :)

Kommentit (3)

Vierailija
1/3 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työ itsessään on tosi ihanaa (itse olen töissä synnytyssalissa) ja palkitsevaa mutta siihen se sitten jääkin. Palkka on surkea, työolot ovat surkeat (kiire, henkilökunta vajaus, pomot jne) ja nyt vielä rokotuspakot. Paljon lähtenyt ihmisiä alalta näiden vuoksi.. Suosittelen siis lähtemistä Norjaan tai Ruotsiin valmistumisen jälkeen. Sama ihana työ, paremmat työolot, ei rokotuspakkoa ja hyvä palkka. Kovasti ovat kaivanneet suomalaisia kätilöitä sinne töihin, ei tarvi edes kieltä osata. He opettavat kielen, etsivät asunnon ja maksavat jopa loma-aikojen matkustamisen Suomeen. Moni työkaveri lähtenyt sinne ja sille tielle jäänyt... Itse harkitsen myös.. ei suomeen kannata jäädä..

Klö

2/3 |
21.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suosittelen siis lähtemistä Norjaan tai Ruotsiin valmistumisen jälkeen. Sama ihana työ, paremmat työolot, ei rokotuspakkoa ja hyvä palkka. Kovasti ovat kaivanneet suomalaisia kätilöitä sinne töihin, ei tarvi edes kieltä osata. He opettavat kielen, etsivät asunnon ja maksavat jopa loma-aikojen matkustamisen Suomeen. Moni työkaveri lähtenyt sinne ja sille tielle jäänyt... Itse harkitsen myös.. ei suomeen kannata jäädä..

Klö

Mihin kaupunkeihin Ruotsiin sun työkavereita on lähtenyt?

Ärsyttävintä työssä on joidenkin synnyttäjien asenne, että he kuvittelevat kätilöiden osaavan lukea heidän ajatuksiaan kuin noita-akat. Että he eivät voi sanoa suoraan jos jokin asia on heille epäselvä tai jos jokin asia häntä häiritsee. Esim. Kerran eräs juuri synnyttänyt nainen tuli lapsivuodeosastolle ja hän sanoi, ettei vauva ollut imenyt rinnalla ollenkaan syntymän jälkeen. Minä sitten yritin häntä auttaa imetyksessä, mutta se ei silloinkaan ihan kunnolla onnistunut. Sen jälkeen hän ilmoitti minun kollegalle, että hän haluaa vaihtaa kätilön, koska kuulemma minä olin ”pakottanut” häntä imettämään, kun hän ei ole kovin kiinnostunut imettämisestä vaan haluaa mieluummin antaa korviketta. No ei sitten tullut mieleen sanoa suoraan päin naamaa minulle, että oikeastaan hän ei halua imettää?

Ja kerran kun olin ensin mitannut vauvalta lämmön hoitopöydällä ja sen jälkeen laitoin vauvan nukkumaan omaan sänkyynsä ja asettelin ihan normaalisti äidin kotoa tuoman oman vauvanviltin päälle. Kun kollegani meni huoneeseen, tämän vauvan äiti itki hysteerisenä, kun häntä kuulemma niin kauheasti askarruttaa, että miksi minä olin laittanut vauvalle viltin päälle? Miksei hän voinut kysyä tätä asiaa suoraan minulta, vaan miten hän olettaa, että toinen henkilö osaa selittää miksi minä teen joitain asioita ? Sitä paitsi, miksi se äiti oli edes ostanut vauvalle oman viltin, jos sitä ei saa käyttää? Tai jos hän on saanut viltin lahjaksi, niin miksi hän toi sen sairaalaan, jos se kerta on hänen mielestään niin vaarallinen esine? Mun mielestä voi syyttää ihan itseään, jos ei aikuinen ihminen osaa avata suutaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/3 |
22.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

....

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi neljä yhdeksän