Makaroonilootaohjeen mukaan makaronit keitettävä ennen uuniin panoa. Niistähän tulee ihan lötköjä!
Kommentit (7)
Minä keitän ne osittain kypsiksi ennen uuniin laittoa. Ei tule lötkjä.
Suoraan vuokaan vain. En ymmärrä, miksi lähes kaikissa ohjeissa käsketään keittämään ensin. Turhaa vaivaa ja tiskiä vain tulee.
Ohjeessa on tavallinen pussillinen makaronia ja litra nestettä. Peittyvät täysin tuohon nestemäärään.
Vierailija:
Ohjeessa on tavallinen pussillinen makaronia ja litra nestettä. Peittyvät täysin tuohon nestemäärään.
Mikä tavallinen pussillinen? Eihän makaroonilaatikkoannokseen koko pussillista panna, 5-7 dl ainoastaan.
No, itse teen näin. Keitän makaronit kypsiksi, panen7 dl nestettä (jossa 4 munaa, enemmän kuin tavallisesti). Paistan 225 asteessa puoli tuntia. Hyvää tulee.
Eli keittämällä vähennetään valmistusaikaa. Kokonaisvalmistusaika on lyhyempi siksi, että makaronit voi keittää samalla, kun paistaa jauhelihat.
Mäkin teen koko pussillisesta kerralla - kauheeta! : )
Sun ohjeella tulee varmaan aika paljo kökömpää ku mulla. Laitan litran maitoa + 3 munaa ja paistan tunnin n. 180 asteessa
Vierailija:
Mäkin teen koko pussillisesta kerralla - kauheeta! : )
Voihan sitä tehdä koko pussillisesta, mutta sitten ei litra nestettä riitä, jos makaroni on raakaa.
Makaroni turpoaa ja imee nestettä ja tulee ällö-tönkköä laatikkoa, jos nestettä liian vähän.