Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Luetellaan "yläluokkaisia" asioita

Vierailija
21.08.2019 |

Hienoja asioita, toimintaa tai tavaroita.

Kommentit (463)

Vierailija
421/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei luetella. Käytetään elinaikaa johonkin viisaampaan.

Vierailija
422/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun ulkomailla ja olen töiden puolesta paljon tekemisissä todella rikkaiden kanssa. Ja siihen rikkaiden kirjoon mahtuu aivan kaikenlaisia ihmisiä, mitään yhteistä tekijää en ole heille löytänyt.

Toissapäivänä lounastin aivan ihanan tädin kanssa. Perittyä rahaa on aivan uskomaton summa ja laskeskelin että sen päiväiset Cartierin korut jotka hänellä olivat yllään maksavat n. 500000€. Nainen on todella hauska ja itseironinen tyyppi eikä ikinä tuo esille varallissuuttaan.

Siinä syödessämme hänellä tuli roska suuhun. Kalasti sen kielelleen ja sylkäisi ravintolan lattialle. Mitä vain kummallisuuksia voi rikkaiden kanssa tapahtua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
423/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen puoliso ja ehdottomasti naimisissa, se kertoo varakkuudesta jos mikään.

Tuo naimisissaolo ei ole mikään ehto enää nykyaikana.

Ainakin meidän piireissä se on merkki vakaudesta, järkevyydestä ja varakkuudesta. Liikekumppaneille annat hyvän ja vakaan kuvan, joten myös omaisuutesi ja yrityksesi jne ovat kunnossa ja avioparit eivät missään nimessä pidä itsestään melua tai tuo itseään esiin. Ehkä Suomessa eletään kuin hulttiot, mutta ainakin näin ulkomailla.

Vierailija
424/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se, että voi tehdä halutessaan joitain samoja asioita kuin rahvas ilman häpeäleimaa. Ei tarvitse keskiluokkaisesti miettiä, mikä on hyväksyttyä ja mikä ei.

Vierailija
425/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulkomaalainen puoliso ja ehdottomasti naimisissa, se kertoo varakkuudesta jos mikään.

Eli esim turv apaikanhakijan kanssa naimisissa olevat?

Vierailija
426/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huumorintajuttomuus. Nauraminen on rahvaanomaista ja kulissit ovat prioriteetti nro. 1.

Tuo on korkeintaan ylempää keskiluokkaa.

Vierailija
427/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Akateeminen koulutus (yliopisto)

Vierailija
428/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kirjahylly, jossa on paljon kirjoja ja joita on myös luettu.

Vierailija
429/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viinin juonti aterialla

Vierailija
430/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä ketjua kun lukee, niin mulle tulee fiilis, että olen tosi yläluokkainen ihan luonnostani. Se ei varmaankaan ole ollut aloittajan tai muidenkaan tarkoitus, että joku tuntematon köyhähkö tavis alkaa tuntea niin :D

Mutta kun mä olen hillitty ja hyväkäytöksinen. On kirjahylly ja paljon fiksuja kirjoja, joita myös luetaan, siistit ja hyvälaatuiset merkittömät vaatteet, huoleton elämäntapa ja itsevarmuus, siisti ja kauniisti sisustettu koti, hyvät astiat, ei ökyilyä eikä pröystäilyä, ei tupakointia, viinaa, tatuointeja, ei värjättyä harottavaa hiuspehkoa. Ja palmukin löytyy. 

Vierailija
431/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kosmetiikassa näkyy sellaisia brändejä kuin Dior, Clinique, Guerlain, Yves Saint Laurent ja Kevin Murphy. Ei markettishampoita.

Clinique on kyllä alun perin markettikamaa ja positioituu samaan tasoon ex-Lumenen kanssa ennen niiden brändiuudistusta ja hintojen nostoa. Jollain ilveellä ovat onnistuneet luomaan ekslusiivisuuden Suomeen.

Vierailija
432/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vesa von Keskinen

Hieno talo, puutarhassa patsaita, suihkulähteitä, kalliita autoja, ulkomaalainen nuori vaimo, isot bisneskuviot, suhteita....

Keskinen on kaikesta huolimatta porvaristoa suurkauppiaan poikana.

Vierailija
433/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tupakkatakki, sellainen kuin Poirot'lla esimerkiksi.

Vierailija
434/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun ulkomailla ja olen töiden puolesta paljon tekemisissä todella rikkaiden kanssa. Ja siihen rikkaiden kirjoon mahtuu aivan kaikenlaisia ihmisiä, mitään yhteistä tekijää en ole heille löytänyt.

Toissapäivänä lounastin aivan ihanan tädin kanssa. Perittyä rahaa on aivan uskomaton summa ja laskeskelin että sen päiväiset Cartierin korut jotka hänellä olivat yllään maksavat n. 500000€. Nainen on todella hauska ja itseironinen tyyppi eikä ikinä tuo esille varallissuuttaan.

Siinä syödessämme hänellä tuli roska suuhun. Kalasti sen kielelleen ja sylkäisi ravintolan lattialle. Mitä vain kummallisuuksia voi rikkaiden kanssa tapahtua.

Hän saattaa olla yläluokkaa tai sitten ei ole. Rahavarat eivät tee moukasta yläluokkaista. Toisaalta varattomuus kyllä suistaa yläluokkaisenkin suvun jäsenen asemastaan, hänestä tulee "rahvaaseen vajonnut".

Vierailija
435/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tupakkatakki, sellainen kuin Poirot'lla esimerkiksi.

Fingerporissa miehellä oli tupakkatakki ja naisella Marimekko...

Vierailija
436/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rahasta ei puhuta, huonekalut on perittyjä, sisäoppilaitos

Vierailija
437/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei osaa käyttää bussia, ostaa kirjat aina omaksi lainaamisen sijaan

Vierailija
438/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä ketjua kun lukee, niin mulle tulee fiilis, että olen tosi yläluokkainen ihan luonnostani. Se ei varmaankaan ole ollut aloittajan tai muidenkaan tarkoitus, että joku tuntematon köyhähkö tavis alkaa tuntea niin :D

Mutta kun mä olen hillitty ja hyväkäytöksinen. On kirjahylly ja paljon fiksuja kirjoja, joita myös luetaan, siistit ja hyvälaatuiset merkittömät vaatteet, huoleton elämäntapa ja itsevarmuus, siisti ja kauniisti sisustettu koti, hyvät astiat, ei ökyilyä eikä pröystäilyä, ei tupakointia, viinaa, tatuointeja, ei värjättyä harottavaa hiuspehkoa. Ja palmukin löytyy. 

Niin, mutta elätkö sijoituksillasi, jotka jo vähintään isoisoisäsi teki?

Vierailija
439/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli esim turv apaikanhakijan kanssa naimisissa olevat?

Se kertoo älykkyysosamäärästä (eikä välttämättä korkeasta), ei luokasta.

Vierailija
440/463 |
25.08.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi järjen köyhyys.

Toivottavasti olette saaneet hyviä vinkkejä esittää "vanhaa rahaa".